• EpicF

Min granne / arbetskamrat...

Anonym (TS) skrev 2021-05-08 20:32:10 följande:

Tack för en bra skratt :)) det var en rolig sammanfattning av situationen.

Du har rätt att jag är fånigt där ... jag drömmer bort mig. Men o andrasidan är jag säkert på att han har också vissa känslor för mig eller kanske inte känslor men intresse. Även om han är mer vuxet på den fronten och hanterar det bättre . O mest sannolikt verkar det att han vill slippa situationer som kan missförstås av andra därför vill han inte skjussa mig. Jag vet hur annorlunda beter han sig när vi är bara två och kan inte tolka det annat än en kvävd intresse. Vi vet ju båda två att det kan /får inte hända någonting mellan oss. Men är säkert på att om vi var singlar skulle det vara annorlunda.

Han har inte gjort antydan till att visa intresse för dig. Tvärt om han undviker dig, vill inte samåka etc. Han är inte intresserad och tycker förmodligen du är jobbig och ångrar att han hjälper dig med jobb.
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 08:11:51 följande:

Mina kollegor behandlar honom som ?chef?. Jag fallerar inte framför honom, jag håller en vänskapligt ton även på jobbet och behandlar honom som en kompis.

Eftersom han ÄR din chef så är det självklart att även du ska behandla om som det på jobbet, i likhet med dina kollegor och inte som en kompis.
  • EpicF
    Anonym (TS) skrev 2021-05-09 18:43:53 följande:

Fattar för övrigt fortfarande inte varför vissa påstår att man måste slick röv för sitt chef.

Jag sa aldrig att jag sätter mig emot hans vilja på jobbet,jag är självklart medveten om att han är där för att samordna och ta ansvar för oss andra . Jag följer hans instruktioner jag struntar inte i vad han säger. Jag behandlar bara honom som en vanlig människa.

Och för att tydligt göra för andra vad jag menade utvecklar jag.

Vi jobbar på ett spa. Jag är massageterapeut,han är spa manager. Våra högsta chefar kommer regelbundet på massage/ansiktsbehandling. Vi terapeuter byter massage emellan oss. Fick jag en massage av någon så är jag skyldig med en för hen. Eftersom vi är öppet alla dagar året runt har vi två spa manager som jobbar växelvis:han o en tjej. Då och då typ en gång i månaden kommer de och vill ha massage. Tjejen brukar dock ge tillbaka. Han förväntar det som ?chef?. Det jag menade att jag behandlar honom inte som mina kollegor var att när han fick massage av mig så sa jag efteråt att han var skyldig mig med en massage. Det var det. Han blev lite rundögd fast nu kommer jag få massa påhopp pga covid

Vem pratar om att "slicka röv"? Du ska behandla honom som din chef och inte som din kompis.
Svar på tråden Min granne / arbetskamrat...