urba skrev 2021-05-14 18:01:58 följande:
Nej ta det inte, tänk om du får jobbiga biverkningar nu när du är gravid. Spara krafterna och boosta ditt immunförsvar i stället för att ta ett osäkert vaccin. Ta det sen när barnet är ute isf.
Och vadå skyddar mot blodproppar? Det är väl snarare blodproppar man kan få av tex AZ.
Hade aldrig tagit risken och hade hellre isolerat mig.
Skulle jag få biverkningar, vilket såklart är väldigt troligt, så får jag väl en del av de vanligaste biverkningarna såsom trötthet, lokal ömhet i armen, illamående, kanske lite feber om jag har otur, men då handlar det om besvär i någon/några dagar. Och i slutändan av att ha tagit vaccinet så är det ju just det jag gjort, boostat mitt immunförsvar. Det gör jag däremot inte genom att genom att hålla mig isolerad bara.
Graviditeten överlag är mycket jobbigare än så tycker jag för min egen del med dålig sömn, sammandragningar, karpaltunnelsyndrom, svullna fötter, halsbränna till och från och lite foglossning på det till och från och illamående ibland.
Appropå blodproppar ochuAstra Zeneca vaccinet, så ges dessutom inte det till gravida, endast Pfizer eller Modernas covid-vaccin.