Inlägg från: urba |Visa alla inlägg
  • urba

Gravid och erbjuden covid-19 vaccin

Nej ta det inte, tänk om du får jobbiga biverkningar nu när du är gravid. Spara krafterna och boosta ditt immunförsvar i stället för att ta ett osäkert vaccin. Ta det sen när barnet är ute isf.

Och vadå skyddar mot blodproppar? Det är väl snarare blodproppar man kan få av tex AZ.

Hade aldrig tagit risken och hade hellre isolerat mig.

• urba
    Dhalia skrev 2021-05-14 07:30:05 följande:

Angående vaccineringen så fick jag också hem brevet. Men jag är för rädd för att ta det då bebisen ännu utvecklas ganska mycket tänker med hjärnan och så, jag kanske hade mer vågat i slutet på graviditeten. Är nu i v12 (11+4). De kan vara bra att ha i åtanken att inga studier finns på bebisens utveckling efter födseln (dvs där barnet hunnit bli några år) där föräldrarna tagit vaccinet under graviditeten.

Nej fy ta det inte, man vet aldrig hur ngt så starkt påverkar ett så omoget foster. Ta hand om dig!
  • urba
    S23 skrev 2021-05-19 23:09:44 följande:

Varför är det det? Du och ingen annan heller har en aning om hur fostret påverkas av vaccinet. Framförallt inte i en tidig graviditet.

För mig är det snarare ett självklart val att som gravid inte vaccinera mig i det fall jag i övrigt kan isolera mig.

Jag förstår den som är gravid och vill ta vaccinet. Men ingen kan veta hur det påverkar fostret. Det måste vägas mot risken att bli sjuk och utöver det risken för påverkan för fostret om man blir sjuk. För mig finns det ingen tvekan om att INTE ta vaccinet som gravid. Men då har jag också möjlighet att isolera mig i stor utsträckning

Samma här, tidig graviditet och vågar inte riskera ngt genom att spruta in okända ämnen i min kropp. Isolerar mig hellre.
  • urba
    Karlington skrev 2021-05-20 06:12:19 följande:

Det är inga okända ämnen i vaccinen. Det är inte som att de bara plockar upp något random ämne med ögonbindel på och blandar i. :)

Fast de vet ju inte exakt hur dessa ämnen påverkar människor. Hade de vetat det hade ju inte unga fått narkolepsi och folk hade inte dött av blodproppar. Det är ju onaturliga ämnen för kroppen oavsett.
Svar på tråden Gravid och erbjuden covid-19 vaccin