Inlägg från: JosHed |Visa alla inlägg
  • JosHed

Gravid och erbjuden covid-19 vaccin

Jag var på hälsosamtal igår och fick erbjudande (har BMI 30). Då jag bara är i v.7 har jag ju lång tid att fundera. Så jag tänker följa smittspridningen och se om den går ner t.ex. min förra graviditeten avslutades efter RUL så jag kommer inte ta något innan dess, om något går dåligt där vill jag inte behöva fundera på om det var vaccinet (vilket jag rent kognitivt vet inte påverkar på det sättet - men hjärtat kommer oroa sig ändå). Så i v.20 tar jag det om smittspridningen är lika illa som nu. Är det bättre och man kan jobba som vanligt osv så avvaktar jag tills bebisen är född :)

Hade jag varit långt gången nu hade jag tagit det utifrån hur smittspridningen ser ut. Och att riskerna vid Corona är mycket högre än risken att drabbas av svåra biverkningar vid vaccinet :)

• JosHed
    urba skrev 2021-05-24 17:20:50 följande:

Fast de vet ju inte exakt hur dessa ämnen påverkar människor. Hade de vetat det hade ju inte unga fått narkolepsi och folk hade inte dött av blodproppar. Det är ju onaturliga ämnen för kroppen oavsett.

Narkolepsi fick man ju av svininfluensan, alltså hade dessa personer fått narkolepsi även av att bli smittade av sjukdomen. Alltså inte vaccinets innehåll. Samma med blodproppar, det är ju för att Corona ger blodproppar, inte att vaccinet i sig gör det (utan coronan i dem).
Svar på tråden Gravid och erbjuden covid-19 vaccin