Anonym (Irriterad) skrev 2021-05-15 18:50:24 följande:
Jag vrider inte på sanningen. Men det är svårt att få med allt i skrift.
Jag anser inte att han är den som bör vara boendeförälder. Och kommer troligtvis gå vidare med detta längre fram. Pappan har inte informerat mig om förskola, inskolning eller något av det som han borde ha gjort för att jag ska kunna planera så det blir så tryggt som möjligt för barnet.
Dessutom har jag inte fått tillräcklig med informeration angående adressändringen, då skatteverket menar att han skickat in om adressändring från maj redan, men det var sagt i juni. Jag har bara fått en adress och ska godkänna flytten via mail till skatteverket vilket jag inte tycker är rimligt.
Han behöver inte informera dig om någonting då han är boendeförälder och den som har huvudansvaret av barnet.
Det spelar ingen roll när han har skickat in adressändring, barnet ska stå skrivet där den har sin huvudsakliga dygnsvila vilket är hos pappan som är boendeförälder. Barnet kommer att skrivas hos pappan være sig du godkänner eller inte. Nackdelen för dig om du inte godkänner är att du då uppvisar på sammarbetsproblem vilket kan ligga dig i fatet senare.