Inlägg från: Anonym (Skakar på huvudet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skakar på huvudet)

Den andra vårdnadshavaren ändrar veckor utan mitt godkännande

Åh, tänk om pappas (var det) syster hittar hit! Det bringade mycket klarhet i förra tråden!

Varför känns det som om du vrider på sanningen? Inse fakta, du är inte boendeförälder längre, det är pappan. Han har boendet och huvudansvaret och du får rätta dig efter detta.

Var glad att han inte stämmer dig på enskild vårdnad men umgänge varannan helg!

Anonym (Irriterad) skrev 2021-05-15 18:50:24 följande:

Jag vrider inte på sanningen. Men det är svårt att få med allt i skrift.

Jag anser inte att han är den som bör vara boendeförälder. Och kommer troligtvis gå vidare med detta längre fram. Pappan har inte informerat mig om förskola, inskolning eller något av det som han borde ha gjort för att jag ska kunna planera så det blir så tryggt som möjligt för barnet.

Dessutom har jag inte fått tillräcklig med informeration angående adressändringen, då skatteverket menar att han skickat in om adressändring från maj redan, men det var sagt i juni. Jag har bara fått en adress och ska godkänna flytten via mail till skatteverket vilket jag inte tycker är rimligt.

Åh jo, du vrider på sanningen och vägrar inse fakta.

1. Du är INTE boendeförälder oavsett vad du tycker.

2. Du har INTE huvudansvaret för barnet oavsett vad du tycker.

Pappan är boendeförälder och har huvudansvaret. Du har inte rätt att försvåra något för att du tycker att barnet ska bo hos dig.

Någon dag hoppas jag, för din och ert barns skull, att du vaknar upp och inser att du hanterar denna situation otroligt dåligt. Du agerar både barnsligt och egoistiskt där du sätter DIG och DITT välbefinnande i främsta rummet.

Du har själv orsakat situationen du nu befinner dig i och endast du kan ta dig ur den! Vakna upp och försök se objektivt på situationen! Lek med tanken att situationen var omvänd, att du vunnit i rättegången. Hur hade du velat att den som förlorat hade hanterat det?
Svar på tråden Den andra vårdnadshavaren ändrar veckor utan mitt godkännande