Anonym (Irriterad) skrev 2021-05-16 08:59:34 följande:
Ja barnet är fortfarande skrivet hos mig, men pappan gjorde ansökan om förskola vilket innebär att han lämnade sin adress! Jag har fått jaga information själv på förskola för att ens få reda på när barnet ska börja!
Nu blir det inskolning på min vecka och jag kommer vara den som är med, som tur är.
Angående information om folkbokföringen är det faktiskt så att jag inte fått någonting från skatteverket. Det är pappan som sagt datum och adress. Så får jag inga riktiga dokument eller papper från skatteverket så vet jag inte vad jag godkänner.
Jo men snälla, berätta för mig vad jag är för typ?
Och vad du tror dig veta kommer hända om jag går vidare med detta igen?
Förskolan skickar papper till den adress barnet är skrivet så att du inte fått info är bara skitsnack.
Jag antar att det i mailet står vad det är du godkänner?
Antar att de flesta här nu inser att stora delar av det du säger enbart är skitsnack.
Acceptera att det är du som skapat situationen som är och nu får stå ditt kast för det.
Jag tror inte ett dugg på att pappan inte informerat dig med tanke på den info vi fått från andra om honom förut och hur du beter dig för att försöka sätta dit honom. Han verkar vara smart nog att inse att han inte skall göra idiotiska saker som kan äventyra hans relation till barnet. Exempelvis genom att inte ge dig info, han förstår nog att det är grundläggande att faktiskt följa de regler som finns kring umgänget. Något som du uppenbarligen inte har förmågan att förstå