Anonym (Pappa lars33) skrev 2021-05-25 16:25:27 följande:
Så för att din dotter har de,ska alla andra ha de?om min kommer och säger jag vill ha en liten tatuering,el piercing för kompisar har det.ska hon då ha det för att övriga har de?detta är sådant deras mamma skulle tillåta.men inte jag!
Det här handlar uppenbarligen enbart om att du inte
vill för att det var mammans ide med id-kort. Vet du inget om hur det fungera för tonåringar idag? De behöver tex bank-id för att när man är 13 år får inte föräldrar logga in på 1177 åt barnen längre.
Du kan behöva id-kort på butiker, t.o.m på bussen om du måste intyga att du har rätt ålder för de bussbiljetter man åker på osv.
Du tänker inte alls utifrån din dotters perspektiv. Att ha id-kort är näppeligen samma sak som att ha tatuering eller piercing - det här är så korkat nu så jag svimmar snart ärligt talat.
Här kan du få ett sista råd av mig trots att jag vet att du inte kommer bry dig:
PRIO ETT: bonda med dottern! Ring henne, bjud henne på fika, umgås! Visa att du ÄR den fins pappa som du antagligen vill vara.
Överklaga, absolut, gör det, men sitt inte på rumpan och var passiv medan du väntar på det beskedet. Använd tiden till att visa din dotter att du vill umgås med henne för hennes skull, för att du älskar henne - inte för att du vill knäppa mamman på näsan.
Det här argumenterandet du kör med i tråden - antar det är exakt det som gjorde att du förlorade i rätten eftersom det visar hur du hakar upp dig på saker och blir sur = kan inte samarbeta med mamman och tydligen drar in dottern in det.