Vi som försökt en längre tid - första barnet
Hej allihopa!
Tänkte ta och introducera mig här, det var länge sedan jag var på forumet regelbundet. Jag hängde tidigare i en hel del olika BIM-trådar och gick sedan över till "Vi som blivit gravida efter utredning i Aten" där jag höll till hela förra sommaren.
Jag har alltså en historia av barnlöshet tillsammans med mitt ex, vi försökte bli gravida i två år innan han lämnade mig förra hösten. Men det visade sig vara det bästa som kunde hänt mig, för i januari träffade jag min stora Kärlek, ni vet, Han med stort H, vilket jag aldrig hade trott skulle hända. Efter att jag blev singel påbörjade jag resan mot att bli självstående förälder i Danmark så jag var inte alls beredd på att hitta en kille som var redo att bilda familj direkt.
Vi blev i alla fall tillsammans i januari och nu i maj flyttade vi ihop, och vi har sedan dess aktivt försökt bli gravida. I min tidigare resa (som han vet exakt allt om) så har jag behövt hjälp med letrozole och ovitrelle för att garanterat få ägglossning, men jag har alltså tre missfall i bagaget nu. Ett MA i vecka 9 och två tidiga missfall (v. 5 och v.6). Min klinik skrev ut trombyl och lutinus till mig straxt innan mitt ex lämnade så jag har det kvar (utskrivet och i medicinskåpet), redo att användas till när vi förhoppningsvis plussar. För närvarande kör vi alltså "naturligt" men om inget har hänt i september ska jag ringa min klinik och försöka dra igång allt igen...
Som sagt så har jag och min sambo nu "bara" försökt i tre månader, men för mig är alltså väntan och längtan uppe i 3,5 år nu. Jösses vad tiden går..
Jag vill gärna hitta lite gemenskap igen då de flesta som jag hängde med "då" nu är gravida och/eller har fått barn.
Här nedan ser ni min historia också:
Åren 2018-2020:
¤ TTC start juni 2018
¤ MF v. 5 april 2019
¤ Fertilitetsutredning oktober 2019 (Resultat: Jag har långa cykler och det tar tid för äggen att mogna)
¤ MA v. 9 december 2019 (cykel 1 med letrozole)
¤ MF v. 5 april 2020 (cykel 3 med letrozole)
¤ MF-utredning maj 2020 - resultat "blankt papper"
¤ Augusti 2020: Provsvar från IVFSerums mensblodstest: "Mixed aerobic anaerobic dysbiosis.
The amount of Lactobacilli detected was 11%.
The microorganism Candida spp., was detected"
Planerade att åka till Grekland för immunologisk utredning under vintern/våren
¤ September 2020: Blev singel