Bx3 skrev 2021-10-28 22:40:51 följande:
Men nej vad ledsen jag blir, vet hur jobbig den känslan är! Men jag håller tummarna stenhårt för testet imorgon och att din magkänsla är fel. <3
Jag känner absolut ingenting. Men det räknar jag inte riktigt med heller, vissa känner ju inte något förrän i v.8 ibland senare.. men man hoppas ju såklart på tidiga symptom! :) Har inte kunnat hålla mig så har tagit gravtest igår kväll och imorse, superblanka båda två. Jag pendlar så sjukt mycket i mina tankegångar.. å ena sidan tänker jag att inget är säkert innan testdagen 2e nov.. å andra sidan så tänker jag att jag har läst att blastocyst fäster sig inom 48h efter insättning och testen jag tagit är testlagrets extra känsliga så tycker hcg borde vara inom deras gräns 5 dagar efter insättning. Man blir ju verkligen koko av ivf! :P
Nej man får nog ta tidiga test med en nypa salt och vänta in testdagen för att vara säker.. eller mensen då.. men om det inte tar sig så har vi ju frysen iaf <3 det känns ju som bättre odds än att bli gravid spontant för mig iaf.. får försöka leta efter de positiva sakerna i allt detta! <3
Godmorgon! Den där känslan att tappen är öppen och mensen är på väg har försvunnit, satt i en dag bara. Men tror fortfarande att det är pga all progesteron jag tar som mensen håller sig borta.
Skulle ju egentligen ta gravtest imorse, men min pojkvän har årets viktigaste dag på jobbet idag så han sa att är det bra nyheter kommer han inte kunna fokusera 100% på jobbet och inte njuta av nyheten, och är det dåliga nyheter så vill han vara hemma med mig. Så vi bestämde att vi testar imorgon istället. Då är detta RD 12 med en 5dagars, det borde visa rätt på testen då.
Jag känner fortfarande ingenting, precis som du. Och det är ju inte helt ovanligt iof, men man vill ju gärna känna något.
Jag tänker att du har testat för tidigt, testa igen efter bim så är det nog mer pålitligt tror jag. Hoppas vi båda får positiva test, men som du säger så har vi ju frysen annars. Har fått för mig att jag läst att frusna embryon har större chans att bli graviditet, så håller mitt hopp till det:)