Soff skrev 2022-02-28 15:36:16 följande:
Nu ligger jag på soffan och vilar efter äggplocket imorse. Allt har gått bra! Det var inte alls så farligt som man skulle kunna måla upp det, iallafall var det så för mig. Gjorde som mest ont precis efteråt, men det är bättre nu. Har lite molande värk nu bara. Spolningen var 10 gånger värre för mig än detta!
Är så lättad att jag gjort det nu. Dels för oron över smärtan, men också för att min sambo inte skulle kunna "leverera". Han började med antidep för ett tag sen och har fått svårt att få utlösning pga detta. Det är en väldigt vanlig biverkning av tabletterna. Men det gick bra tack och lov.
Nu kommer nästa oros-moment, hur det ska gå med äggen. Tänk om inget blir befruktat!?
Dom fick ut 5 ägg. Blev färre än vad jag trodde eftersom hon såg 10 på ultraljud, så blev lite ledsen över det, men samtidigt så är det ju inte antalet utan kvalitén som spelar roll. Bara hoppas att dessa ägg är bra, blir befruktade och klarar sig på vägens gång. Vore otroligt glad om det finns något ägg att frysa in också, men skyddar mig själv känslomässigt med tänka att det kanske inte blir så.
Åh så skönt Soff att ha det avklarat och att det gick bra. Jag hade samma upplevelse. Trodde att det skulle vara värre, men är ju otroligt individuellt så svårt att veta. Förstår din oro kring hur det ska gå nu när det är så många steg där man bara ska vänta. Hoppas att ni får många fina befruktade embryon, det är ju verkligen så att det är kvalitén som spelar roll men samtidigt blir man ju såklart besviken när det faller bort. Kram <3