Soff skrev 2021-06-27 00:06:40 följande:
Oj, okey! Vad du har fått kämpa dig igenom mycket!!..Fantastiskt att du nu är frisk<3 Ja, den kopplingen är ju väldigt intressant faktiskt, med tanke på att progesteronet kan bli "nedprioriterat" om jag förstått det rätt, ifall kortisolet tar över. Jag kanske inte ska spekulera för mycket, är ju inte läkare eller så, men man gör ju en del forskning själv som man inte får hjälp med ><....
Tack. <3 intressant ändå, ingen läkare har någonsin tagit upp det med mig och under min sjukdomstid blev jagverbjuden nedfrysning av ägg men med orden "vi erbjuder alla fertila cancerpatienter detta men din behandling kommer inte att påverka fertiliteten. Det skulle vara om cancern sprider sig till reproduktionsorganen då". Så jag gjorde aldrig det cirkel jag kan ångra lite idag då jag är ett par år äldre förstås.
Det spred sig till utsidan av livmodern, äggstockar och urinblåsa. Tumörerna opererades bort i sin helhet och än så länge har jag ingen ärrvävnad heter det. Men det kan komma med tiden. Går på kontroller var 6:e månad än.
Visst är det så stt man gör det! Tycker som sagt det är märkligt att inte en enda läkare har gjort den kopplingen bara? De kollar inte ens mina kortisolnivåer längre.. slutade för 1 år sen.