• Molybden

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Mizzi26 skrev 2021-06-11 09:30:23 följande:

Hej alla, Jag lämnar gruppen nu för jag har gett upp lite.

Skulle egentligen fått börja utredning i augusti för då har det gått ett år men dom ringde igår och sa att vi måste vänta till april nästa år för att man räknar 1 år efter senaste missfallet. Och jag vet att jag inte kommer få behålla nästa kommande graviditeter heller pga mina hormonbrister.. får tydligen ingen hjälp för att utreda missfall osv heller.

Hoppas att allt går bra för er andra!

Mitt hjärta går sönder av att läsa detta. Jag förstår att de har riktlinjer men tycker att de i såna här fall är helt åt skogen. Du är alltid välkommen om du vill komma tillbaka senare <3

Om du orkar svara, har du fått ta några som helst prover? Annars finns det två möjligheter, beställa prover själv online, alternativt att du vänder dig till en privat gyn i annan stad och hoppas att de tar emot dig.
  • Molybden
    Emmalucy skrev 2021-06-11 15:16:12 följande:

Alltså jag blir så frustrerad av att få höra om er som gör utredning :( vi är i Stockholm och betalade privat för att underlätta saker, istället har vårat klinik endast EN mottagning som tar emot för spermaprov som är Anova... vilket är vanliga landstingsklinik som behöver remiss till?! Och hon har inte kontrakt med någon annan klinik så vi får inte gå någonannanstans.... och jag måste boka mitt ultraljud via en klinik som har 2månaders väntetid?!?!? Vad i helvete betalade vi för!!! :( Har ringt idag och hon svarade inte under den enda timme hon har öppet på telefon, och ingen svar på mail ännu.... vet inte om vi kan ringa till en vanlig landstingsfinansierad klinik och... ja, ska vi berätta om utredningen vi måste vänta 4månader att få hjälp med det mesta basic del av utredning för... eller bara låtsas som det inte händer och försöker kör på och skita i privata kliniken efter att ha förlorat 4k spänn? Känner mig så uppgiven, det skulle bli lättare med privat...

Förstår att du blir frustrerad. Du har ju som sagt betalat för att slippa vänta och så måste du ändå stå i samma kö till allt som om du inte hade betalat. Vad är då ens poängen med deras klinik? Är den bara för folk som inte får hjälp via landstinget? Svårt att säga vad du borde göra, kanske någon annan har någon bra idé. :(
  • Molybden
    Msofie skrev 2021-06-12 15:18:33 följande:

Förlåt, förstår att detta kan bli triggande för er som väntar på IVF eller att komma vidare i er process av olika anledningar.

Vi fick veta idag att ingen av de tre embryon vi fick befruktade klarade sig till frysen. Jag är förkrossad. Särskilt utifrån att det verkar som att mina ägg inte kan befruktas utan ICSI, att man placerar en spermie direkt i. Detta innebär dels att det blir mycket mer press på denna rundan, men att vi sannolikt kommer behöva göra om IVF i framtiden med allt vad de innebär för ekonomi, känslor och kropp.

Är tacksam för de embryot som finns i mig nu, men jag tappade hoppet nu. Det går ju fan aldrig bra så varför skulle det nu. Idag ska jag gråta och äta godis. Tänkte testa imorgon men jag är inte beredd på de känslorna som kommer komma om de är negativt.

Nej vad tråkigt att de inte klarade sig och jobbigt med alla tankar som snurrar runt. :( Jag hoppas innerligt att du kan få ett bra besked när du testar <3
  • Molybden

Såg att jag plötsligt hamnade högst upp i BIM-listan. Jag slutade tempa så vet inte om BIM var igår eller om det är nästa helg. Känns rätt så skönt att inte tempa så tack för era stöttande ord! Funderar på om jag har blivit sjuk för min energi gick ner på 0 idag och mår konstant illa så jag har mest sovit idag. Maken var sjuk i fredags och det gick över snabbt så troligtvis så mår jag bättre om någon dag. Börjar dock få upp förhoppningarna om att jag skulle kunna vara gravid så funderar på att ta ett test imorgon, får se hur jag mår när jag vaknar.

• Molybden
    Stickling skrev 2021-06-13 21:21:25 följande:

Håller tummarna för dig! <3 Jag har också slutat tempa den här cykeln, tycker också att det har varit skönt, men har inte kommit till ägglossningen än och funderar på om jag kommer kunna avhålla mig när bim närmar sig? Hoppas på plus för dig imorgon!!

Negativt test men mår fortfarande illa. Jag får helt enkelt ta ett nytt i helgen om mensen inte dyker upp innan dess.
  • Molybden
    Emmalucy skrev 2021-06-14 09:42:02 följande:

Usch, vad jag hatar förhoppningar hahah, de är dangerous :D men håller tummarna för dig!! och krya på dig om du inte är gravid, och om du är så lycka till med illamåendet redan hehe :)

Negativt test så stannar hemma idag. Får ta ett nytt test i helgen om mensen inte dykt upp. Dock inte så rätt att bli besviken den här gången då vi faktiskt har en plan nu. :)
  • Molybden
    NatMar005 skrev 2021-06-14 13:56:29 följande:

"Grattis, jag ser två starka fina hjärtan här!" - det var det första vi fick höra på VUL idag och vi började gråta hejdlöst bägge två.

Tills hon plötsligt ändrade sig och sa "ojdå, jag misstog visst navelsträngen för hjärta. Det händer ibland. Tyvärr, ni har fått ett MA på det ena fostret och hinnsäcken ser dessutom blodfylld ut vilket ökar risken för missfallsblödning vilket i sin tur kan påverka den andra graviditeten också. Vi får vänta och se samt följa upp med ett nytt ultraljud om en vecka".

Och där slukade det stora svarta hålet oss en gång till.

Fy vad hemskt. Jag beklagar så mycket. Massor med kramar till er <3
  • Molybden
    ananna skrev 2021-06-14 15:29:13 följande:

Hej alla fantastiska kvinnor! <3

Vill börja med att säga tack för att ni delar med er av era erfarenheter och stöttningen i denna tråd är så fin. Blev så lättad när jag efter googlat runt i mellan hopp och förtvivlan och hamnade här tillslut, från att känna mig ensammast i världen till att helt plötsligt inte vara det. 

Hoppas det är okej om jag ansluter mig till er. 

Jag är 29 år, försökt aktivt i 12 månader, står i kö för vidare utredning (endast lämnat BP), BIM 21/7. 

Vad kul att du hittat hit även om anledningen är tråkig. Jag tror att dessa kvinnor är vad som har fått mig att stå ut hela den här tiden så jag hoppas att du kommer att få lika mycket stöd! :)
  • Molybden
    Msofie skrev 2021-06-14 21:25:43 följande:

Ruvardag 7.

Jag testade med "testa tidigt" test igår och idag. De mest blanka test jag har sett. Jag vet att det egentligen är för tidigt och inte behöver säga något, men har så mycket ångest att jag blir kräkfärdig. När vi fick veta om de andra embryona vände mitt hopp och energi till totala katastrof tankar och ångest. Önskar att vi aldrig hade läst det brevet, varje fall inte innan vi vet hur det går med embryot i magen. Men det är en liten röst i huvudet som säger: ha! Trodde du verkligen det skulle gå.

Min fästman och jag har kommit överens om att testa imorgon, han vet dock inte att jag har fuskat.

Förstår att det är mycket ångest nu, kram. Håller tummarna för att det blir positivt test snart.
  • Molybden
    Steeph skrev 2021-06-15 16:35:37 följande:

Jag hänger lite i bakgrunden. Mina spottings slutade men har tagit blodprov för att följa hcg och de ökar men inte så pass mycket som det ska? ska våga mig på att boka in ett VUL snart. Är ju 99% säker på att få dåliga nyheter. Men kanske värt att isåfall ta tag i ännu en medicinsk abort så snart som möjligt innan sommarsemestern är här. Har bara sån ångest.

Usch vad jobbigt att bara gå och vänta! Förstår att det måste kännas fruktansvärt men tyvärr så har du nog rätt i att det är bra att ta tag i det så snart som möjligt. <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet