Vickan31 skrev 2022-04-26 13:52:38 följande:
Hej allihop!
Som några av er kanske minns så hängde jag i den här tråden sedan start och försökte skaffa barn med mitt ex i nästan 2 år. Jag kraschade lite efter min IVF i december och separation i januari, så jag har inte hängt med här i gruppen sedan dess men ser vid en snabbtitt att jag fortfarande känner igen flera namn. Vad har hänt för er under 2022 hittills? Jag såg att Soff precis gjort äggplock, vilket fantastiskt resultat! Håller alla tummar för er!
Jag hoppas att det är okej att jag tittar in här, även om jag inte gör några aktiva barnförsök nu efter min separation 1 januari. Mycket har hänt sedan dess, inte minst att jag hittat kärleken i en fantastisk vän som jag känt i 12 år och nu äntligen var vi singlar samtidigt och så fort vi började dejta så föll vi handlöst. Det känns verkligen så rätt, att jag hittat min person nu. Vi vill båda ha barn så vem vet, jag kanske kommer tillbaka till tråden i framtiden när vi börjar försöka Jag har fått sånt enormt stöd av er under mina år med ofrivillig barnlöshet och om det är okej för er så tittar jag gärna in här lite framöver för att heja på er fantastiska kämpar!
Åhh men grattis till kärleken Vickan, vilka underbara nyheter!
Jag blev gravid precis innan vi skulle börja med IVF:en, och är nu i vecka 18. RUL nästa vecka så då får vi se om det är en pojk eller flicka. Följer alla här lite i bakgrunden och håller tummarna för er. Kram <3
Soff skrev 2022-04-27 17:21:57 följande:
Idag blev det återföring! Av mina 15 ägg blev 6 st befruktade; varav 1 sitter i mig nu och 3 kommer odlas vidare på. Antar att resterande 2 inte var tillräckligt bra kvalitet på helt enkelt.
Resultatet kan naturligtvis bli mycket värre, det kan ju hända att inga ägg blir befruktade! Men jag kände/känner mig lite ledsen och besviken över detta. Trodde nog ändå att det skulle bli fler som skulle odlas vidare på denna gången.
Kan heller liksom inte låta bli att jämföra med den förra ivf:en där det också var 3 st som odlades vidare på, och 0 gick till frysen. Är så himla rädd för att det ska bli samma scenario igen. Även om jag vet att detta är en helt ny omgång och kan vara heeeelt annorlunda..
Jag vet, så himla dumt att ens tänka på detta nu. Jag ska fokusera på det embryo som nu "skvalpar runt" i mig. Han sa att det var av "högsta kvalitet", vilket såklart är väldigt positivt. Nu kan man bara hålla tummarna.
Soff, har följt dig länge och hoppas verkligen att det går vägen denna gången! Stor kram <3