• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Kan bli oerhört trött på att det är jag som drar i att sexet ska bli av när det är kring äl. Och ibland känns det inte ens som att jag kan räkna med det, vilket oroar mig. Jag vill ju inte tvinga mig på min partner, utan att det ska vara en gemensam vilja att försöka kring äl så vi eventuellt kan få ett barn!?.... 

Igår så sov vi borta, dålig timing då det är kring äl nu, och jag vill ju inte missa chansen och vänta med sexet tills vi kommer hem när det var 2 dagar sen vi hade sex innan. Jag vill pricka in det där fönstret och även om det är lite mer obekvämt när man är någon annanstans så tänker jag inte låta det hindra.. 

Men igår sa min sambo att han inte var bekväm med att sex där, och sa att vi kan väl vänta, medan jag blir jätteledsen för blir jätteorolig att vi då ska missa det lilla äl-fönstret.. och då tycker han att jag ger honom skuldkänslor för att han inte ställer upp, vilket verkligen inte är meningen. Jag blir bara väldigt ledsen om det inte blir nåt. Speciellt nu när jag ska testa prog-kräm och var lite extra hoppfull denna månaden. Vill liksom göra allt lite extra "rätt"... 

Det slutade med att han "gick med på" att ha sex. Men jag kände mig som ett svin. Ingen hade lust och jag hade gråtit...Usch va trött jag blir på detta ibland. Han stod för att ändå ha sex, och gav mig inte skuldkänslor för att jag "pushade" på nåt sätt, men kändes ändå fel. Fan för att man ska time:a ibland när alltid runtom inte alls passar... 

• Soff
    Ericky skrev 2021-10-20 11:10:30 följande:

Hej på er,

Några namn här är nya för mig, men många av er är ju gamla vänner så jag vill berätta för er vad som hänt. I lördags eftermiddag gick mitt vatten i vecka 17. Det konstaterades på UL att det inte fanns något vatten kvar. Vatten behövs för att bebis ska kunna utveckla sina lungor och träna rörelser mm. Förhoppningen var att vattnet skulle fyllas pp, vilket det i vissa fall kan göra. I mitt fall så verkade det gått hål helt och hållet på hinnan runt bebis och i måndags var vi tvungna fatta det oerhört tunga beslutet att avbryta graviditeten, trots att bebis var helt frisk. Utsikterna var små och risken för mig att drabbas av infektion för hög. Så i måndags eftermiddag fick jag föda fram vår lilla, lilla bebis på sjukhuset.

Vi trodde med vår otur (försökt ett år och under den tiden brottats med mellanblödningar), och sedan ett missfall, att det var vår tur nu. Allt såg toppen ut på KUB. Men livet funkar ju inte så tyvärr, att det finns någon slags universell rättvisa. Livet är oerhört tungt just ny men tillslut kommer en annan dag hoppas vi. Och ett annat barn som får leva med oss <3

Men NEJ!!!!! Vet inte vad jag ska säga. Fy fan va livet är orättvist! Usch va ont det gör att läsa detta, och det finns verkligen inga ord....Hade SÅ hoppats för dig att allt skulle gå bra nu :'(( vilken fruktansvärt händelse. 

Stor kram till dig </3 !!!

• Soff
    RH93 skrev 2021-10-19 17:31:41 följande:
    Förstår så hur du känner. Det är verkligen en stress att man inte vill missa någon chans när det gått så lång tid, speciellt om man då som du nu ska få någon hjälp tänker jag. Om inte jag tog initiativet hade vi vissa månader inte försökt alls, även fast jag brukar berätta när ägglossning närmar sig. Det blir så tröttsamt att känna som att man är den enda som kämpar, speciellt när man är den som också får gå igenom allt annat jobbigt i detta med mens som kommer, hormoner, framtida ivf om det inte går.. det är inte en lätt process detta. Hoppas att progesteronkrämen ska göra susen nu ändå så denna månadens försök leder till graviditet. Kram <3

Verkligen...! Det kändes extra viktigt på nåt sätt, även om jag inte vill stressa upp situationen ännu mer... Skönt att höra att man inte är ensam, samtidigt som man inte vill att något ska ha det såhär. Usch, ja det kan jag verkligen relatera till, hade missat många ägglossningar här också om inte jag var på... Det störande är ju att han kan ha lust till sex när det inte är denna period... Men det är väl just att det blir mer avslappnat då, och mindre avslappnat under äl-perioden när situationen lätt bara handlar om att "time:a in det rätt", och inte lusten i sig.. :/ Svårt att ha balans i det där tycker jag... Tack <3 imorn ska jag äntligen få börja med den! :) Känner mig spänd inför det! :) Kram <3 

Längtartillvår skrev 2021-10-19 17:54:37 följande:
    Igenkänning!

Vi tjafsade om detta så mycket. Jag kände som att jag var den enda som ville försöka ens. Han har ett väldigt stressigt och jobbigt jobb så inte alltid lätt för honom att koppla av. Men tillslut så såg vi det här typ som en hushållssyssla (sexigt, I know) och det handlade inte längre om lust utan plikt. Vi bestämde att vi ligger varannan/ var tredje dag från att jag sa att det var dags och så hjälptes vi åt att få det överstökat.

Haha alltså det låter ju hemskt så som vi haft det, men det funkade för oss. Nu när vi påbörjat IVF så har vi haft en lång sex break och det har vart så skönt. Äntligen kan man börja vilja ha sex för sexets skull igen.

Du är inte ensam om att känna som du gör Soff

Åh >< ja det är verkligen jobbigt. Förstår att det blir jätteknepigt när han har ett stressigt jobb också. Är ju svårt att få det avslappnat även utan det ju ><...

Men va bra att ni ändå fått det att funka, även om det som du inte säger är as-hett att man ser det som en hushållssyssla haha. Men förstår helt vad du menar där. Är ju lite så för oss också, även om jag försöker låtsas som att det inte handlar om att det är äl.. utan att vi bara ska ha sex för att vi vill.. men riktigt så är det ju inte alltid haha.. Det jobbiga är att min sambo inte ALLTID är med på det tåget.... men oftast.. och det känns jobbigt att man inte helt kan lita på det. Som nu, när han kände sig obekväm.. så får jag typ tvinga mig på honom.. vilket inte känns kul.. Jag vill inte göra det, men jag känner liksom; kom igen! Vi får det bara överstökat så kan vi känna att vi gjort det vi kan iallafall..... 

Tack för att du skriver <3 känns skönt att inte vara ensam. Även om det, som jag skrev i förra inlägget, är synd att någon ska kämpa med detta >< Kram! 

• Soff
    Tildasafira skrev 2021-10-21 13:28:58 följande:
    Så galet om detta skulle gå vägen nu när sprutorna står och väntar på mig i kylen.. mensen har inte dykt upp ännu, har bim idag eller imorgon och imorse var plusset faktiskt något starkare. Men jag vågar ju såklart inte hoppas på för mycket med mitt bagage..

okej! Men det är bra att dom anpassar behandlingen till oss som har en stor risk för överstimulering, och även om det hade varit kul med en färsk återföring så ser jag det som att de tar sitt arbete på allvar <3
    Jag håller verkligen tummarna för dig Tildasafira <3 <3 förstår om du är rädd med tanke på din historik, men åh vad jag hoppas att det håller denna gången <3 Kramar
  • Soff
    Tildasafira skrev 2021-10-21 16:43:49 följande:
    Tack fina Soff! <3 jag är till och med rädd för att hoppas, men denna gång kan jag iallafall slappna av liiite mer med tanke på att jag får starta igång min IVF om det skiter sig!

Det betyder mycket för mig att du bryr dig <3

<3 jag förstår det <3 Ja men precis <3 då finns det en plan framåt iallafall <3

<3 Kram! <3

• Soff
    Tildasafira skrev 2021-10-22 10:05:05 följande:

God morgon<3

Idag kom ?mensen? och ännu ett tidigt missfall för mig. Inte ett dugg förvånande längre.

Känns dock helt ok, har precis ringt kliniken och meddelat och ska börja ta sprutorna imorgon kväll! Nu är vi igång, även om det hade varit skönt att slippa såklart, känns spännande! Kramar

Åh Tildasafira <3 jag beklagar att du fick ännu ett tidigt missfall </3 :((

Skönt iallafall att det känns ok, nu när du ska få komma igång med ivf. Nu finns det nytt hopp <3 Då kommer säkert allt gå toppenbra! Håller SÅ tummarna <3 Kramar

• Soff
    elinhhjj skrev 2021-10-22 10:48:20 följande:

Hej!

Detta känns som en bra tråd för oss, för jag behöver hopp. Jag och sambon hade försökt i åtta månader, fick äntligen ett +. Bara någon vecka efter, missfall. Detta var tre månader sen, fick i tisdags mens igen och det var ren lycka. Så nu ska vi sätta igång igen. (Försökte innan mens, men inga tester tydde på ägglossning?)

Kan nån ge mig lite hopp, om att det kan gå fort denna gång, att vi inte behöver kämpa på i åtta månader igen och sen bara vänta i tre månader på att systemet ska komma igång igen ????

Kram på er! Vi är alla starka och är så skönt att få prata ur sig om dehär med folk som förstår ????

Välkommen till gruppen! Fy så tungt att få missfall efter lång tid av försök. Beklagar verkligen!

Det kommer säkert gå snart igen ska du se när cykeln är i fas igen! <3

Kram!

• Soff
    Steeph skrev 2021-10-22 17:15:38 följande:

Varit tyst från mig under vår ivf. Idag var sista ultraljudet innan vi skulle bestämma om äggplock eller avbryt.

Hör och häpna, det blir äggplock på tisdag!

Har cirka 15-20 blåsor nu som fattat galoppen och har en stor på 25 mm på vänster, alla andra ligger runt 14-20 mm. Så två kvällar till med menopur sedan Ovitrelle och Suprefact på söndag. Trodde inte vi skulle nå dit men jodå. Känns så tacksamt oavsett hur det går. Kram på er

Woow! Underbart!! <3 :D vilka goda nyheter!!
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-10-22 17:31:15 följande:

Hej på er! Mensen kom den 19:e så jag ringde kliniken men de kunde tyvärr inte klämma in mig den här cykeln. Hade så hoppats på att få börja med IVF nu, eller att mensen inte skulle komma, men jag vet att en månad går snabbt och att de då ska göra allt de kan för att jag ska få starta med IVF nästa cykel, i mitten av november. Jag skulle så gärna vilja svara er alla här inne, men pga tidsbrist vill jag bara kort säga välkommen till alla de som är nya här, att det är så spännande med alla som genomgår IVF, samt att jag lider så oerhört mycket med er som går igenom tunga saker som missfall nu <3 

NatMar005 PLUSSATMolybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSATEmmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSATEricky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSATJanni91, BIM 14/10, 30 år (16:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)Längtartillvår, BIM 27/10, 36 år (första IVF försöket)Carina82, BIM 27/10, 38 år (12ish försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)Hellow0rld, BIM 28/10, 29 år (17:e försöket, remiss till ivf skickas denna månad)RH93, BIM 2/11, 28 år (15:e försöket)Soff, BIM 2/11, 33 år (20:e försöket, 1:a med progesteronkräm)Mirabilis89, BIM 3/11, 32 år (17:e försöket)

Vickan31, BIM 16/11, 32 år (18:e försöket, godkänd remiss och inväntar IVF)

Åh ledsen att det inte blev något detta försök heller :( <3 och att du fick vänta ytterligare med ivf. Inte lätt denna process :( men snart så!!! <3 kramar till dig! Ta hand om dig! <3
  • Soff
    Vickan31 skrev 2021-10-22 17:24:53 följande:

Ville bara säga att jag fortsätter att tänka på dig Ericky, du poppar upp i mitt huvud varje dag nu och jag hoppas att du får all den kärlek och stöd du behöver i den här svåra tiden <3 Önskar så att det fanns något jag kunde göra som sagt. Skickar mina största kramar till dig <3 <3 

Samma här Ericky <\3 tänker på dig!! <3 :( kramar!!
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet