RH93 skrev 2021-10-19 17:31:41 följande:
Förstår så hur du känner. Det är verkligen en stress att man inte vill missa någon chans när det gått så lång tid, speciellt om man då som du nu ska få någon hjälp tänker jag. Om inte jag tog initiativet hade vi vissa månader inte försökt alls, även fast jag brukar berätta när ägglossning närmar sig. Det blir så tröttsamt att känna som att man är den enda som kämpar, speciellt när man är den som också får gå igenom allt annat jobbigt i detta med mens som kommer, hormoner, framtida ivf om det inte går.. det är inte en lätt process detta. Hoppas att progesteronkrämen ska göra susen nu ändå så denna månadens försök leder till graviditet. Kram <3
Verkligen...! Det kändes extra viktigt på nåt sätt, även om jag inte vill stressa upp situationen ännu mer... Skönt att höra att man inte är ensam, samtidigt som man inte vill att något ska ha det såhär. Usch, ja det kan jag verkligen relatera till, hade missat många ägglossningar här också om inte jag var på... Det störande är ju att han kan ha lust till sex när det inte är denna period... Men det är väl just att det blir mer avslappnat då, och mindre avslappnat under äl-perioden när situationen lätt bara handlar om att "time:a in det rätt", och inte lusten i sig.. :/ Svårt att ha balans i det där tycker jag... Tack <3 imorn ska jag äntligen få börja med den! :) Känner mig spänd inför det! :) Kram <3
Längtartillvår skrev 2021-10-19 17:54:37 följande:
Igenkänning!
Vi tjafsade om detta så mycket. Jag kände som att jag var den enda som ville försöka ens. Han har ett väldigt stressigt och jobbigt jobb så inte alltid lätt för honom att koppla av. Men tillslut så såg vi det här typ som en hushållssyssla (sexigt, I know) och det handlade inte längre om lust utan plikt. Vi bestämde att vi ligger varannan/ var tredje dag från att jag sa att det var dags och så hjälptes vi åt att få det överstökat.
Haha alltså det låter ju hemskt så som vi haft det, men det funkade för oss. Nu när vi påbörjat IVF så har vi haft en lång sex break och det har vart så skönt. Äntligen kan man börja vilja ha sex för sexets skull igen.
Du är inte ensam om att känna som du gör Soff
Åh >< ja det är verkligen jobbigt. Förstår att det blir jätteknepigt när han har ett stressigt jobb också. Är ju svårt att få det avslappnat även utan det ju ><...
Men va bra att ni ändå fått det att funka, även om det som du inte säger är as-hett att man ser det som en hushållssyssla haha. Men förstår helt vad du menar där. Är ju lite så för oss också, även om jag försöker låtsas som att det inte handlar om att det är äl.. utan att vi bara ska ha sex för att vi vill.. men riktigt så är det ju inte alltid haha.. Det jobbiga är att min sambo inte ALLTID är med på det tåget.... men oftast.. och det känns jobbigt att man inte helt kan lita på det. Som nu, när han kände sig obekväm.. så får jag typ tvinga mig på honom.. vilket inte känns kul.. Jag vill inte göra det, men jag känner liksom; kom igen! Vi får det bara överstökat så kan vi känna att vi gjort det vi kan iallafall.....
Tack för att du skriver <3 känns skönt att inte vara ensam. Även om det, som jag skrev i förra inlägget, är synd att någon ska kämpa med detta >< Kram!