• Molybden

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Emmalucy skrev 2021-06-16 10:52:55 följande:
    God morgon nätvänner! Beklagar att jag har varit tyst senaste dagarna, det är sista veckan i skolan och jag har en stor uppgift att lämna in på sön innan midnatt. All fokus (utom babydancing) ligger där, men jag läser allt! Ska svara alla så gott jag kan <3 här kommer några inlägg hehe!

Idag ska jag och killen på återbesök till kliniken, hon har varken svarat på mitt mail från fredag, eller ringt tillbaka efter jag lämnade meddelande på tlf svararen på måndag, så idag ska jag få mina provsvar och some fucking answers ang. vad vi kan göra ang. den långa väntetid hon tvingar oss till genom att inte ansluta sig till fler provtagningar osv, och om jag kan få testa medicinering under tiden vi väntar. Wish me luck!
    Lycka till! Hoppas att de har någon förklaring till att det ska ta så lång tid och att proverna ser bra ut.
  • Molybden

Det var ju positiva nyheter! Att lyckas korta ner hans väntetid med en månad är ju guld värt. Sen kan jag nog inte säga mycket om dina värden och slemhinnan men 14,8mm låter helt normalt på CD 9 :)

Kul att ni får testa något nytt! Känns så värdelöst att bara fortsätta med samma ska om och om igen när det inte tycks funka. <3

• Molybden

Så jag tog ett test imorse då jag inte kunde hålla mig tills i helgen. Nu är vi nojiga över att det är en till kemisk graviditet men jag ska försöka att bara ta det lugnt. Förlåt om jag inte skriver ett superglatt inlägg trots nyheterna men är nog lite i shock också för händerna kan inte sluta skaka.

• Molybden

Åh ni är så fina allihopa! Tack så mycket för alla lyckönskningar. <3

Jag vågar inte riktigt lämna er än och vill gärna veta hur det går för er andra så kommer att fortsätta läsa!

• Molybden
    Emmalucy skrev 2021-06-17 18:06:32 följande:

Jag hoppas vi snart kan skapa en BF tråd ?Vi som försökt en längre tid - första barnet? :D skulle bli mysigt att följa varandra oavsett vilken månad BF är! Jag tycker att många av oss inte riktigt känna sig för att dansa iväg vid första plusset, jag har haft över 10 kemiska graviditeter så jag skulle inte räkna något innan typ v5 som en ?riktig? graviditet, så jag förstår precis hur du känner!

Det hade varit drömmen. Hoppas att många kommer att få sina efterlängtade plus snart!

Ja men exakt. Jag har ju kort lutealfas så även om BIM är idag (tror jag) så känns det som att det inte riktigt räknas än.
  • Molybden
    Msofie skrev 2021-06-18 10:39:12 följande:

Ruvardag 11 och har fått molvärk och plusbruna spottings. Vet inte om det är en bra grej eller en dålig, idag vore min vanliga BIM. Har aldrig haft spottings tidigare eller fått mensvärk innan mens. Hade ställt in mig på att loppet är kört, men nu är jag förvirrad..

Åh jag hoppas att du får svar på vad som pågår snart, håller tummarna för att det är något bra! <3
  • Molybden
    Msofie skrev 2021-06-20 11:43:42 följande:

Hej mina vänner,

Nu har jag börjat blöda på ruvardag 13. Det är inte längre ljusa spotting utan färskt blod och mycket. Har även börjat få mensvärk. Jag vet att det finns en liten % som är gravida trots det, men jag checkar ut och vet att så inte är fallet.

Första rundan IVF misslyckades med inte embryon i frysen. Så vi får börja på runda två i mitten av augusti när kliniken har öppnat igen. Känner mig bara tom, eller så har jag inte riktigt vågat lyfta på det locket än.

Vi kommer försöka i sommar men kommer inte ta ÄL test, tempa eller hålla på med några vitaminer. Planerar att avfölja alla IVF konton jag har och så mycket som möjligt försöka njuta av sommaren. Jag tänker att jag inte heller kommer vara aktiv här. Jag hoppas jag ser så få av er som möjligt kvar i augusti och önskar er alla lycka till!

Ååh fy vad tråkigt. Tycker att du gör rätt i att ta lite paus och fokusera på annat så du får ork att ta tag i det när du sen känner dig redo. Stora kramar till dig <3
  • Molybden
    apan95 skrev 2021-06-20 13:17:01 följande:

Citerar mitt eget meddelande just för att det var riktat till er alla, nya som gamla <3

Stora kramar till dig med <3 hoppas verkligen att du på något sätt kan njuta av sommaren och samla krafter till augusti.
  • Molybden
    NatMar005 skrev 2021-06-21 16:23:22 följande:

Hej världens bästa gäng!

Ville bara säga att dagens ultraljud visade bästa tänkbara scenario. Bebis hjärtljud är fortfarande snabba och starka och hen växer som den ska. Fostret som gick under har börjat tillbakabildas och inget blod hittades vilket är fantastiska nyheter. Än kan vi inte luta oss tillbaka dock för vad som helst kan hända ännu. Vila är ordinerat tom 12 fullgångna veckor men from idag är vi utskrivna ifrån gyn och vår bm har ansvaret för oss. Nästa UL blir privat i v12 och sedan KUB v14. Vi håller tummarna och känner oss försiktigt optimistiska.

I övrigt har jag läst ikapp allt här och blir så ledsen och bedrövad när jag ser hur ni kämpar. Får kämpa er blå för rätt och rättvis vård och hjälp.. Hur ni mår. Och hur jag önskar så att jag kunde göra någonting alls för att hjälpa er. Det är så förbannat orättvist och jag vill inget hellre än att ge er det ni alla vill ha; en bebis! Önskar er alla en lugn, fin sommar med mycket återhämtning och helst spontana graviditeter. <3 kraaaam!

Vilka härliga nyheter! Funderade på hur det har gått för dig efter allt så skönt att höra att det går bra. Håller också tummarna för er!
  • Molybden
    Steeph skrev 2021-06-23 20:29:02 följande:

Med en stor sorg i hjärtat så försvinner jag härifrån nu på obestämd tid. MA igen i vecka 9. Jag var i vecka 8+1 idag och fostrets hjärta slutade slå 8+0. Vet inte varför det händer då det hände exakt samma sak för 1 år sen i samma vecka. Vill inte ge upp drömmen om att bli mamma en dag, men helvete vad orättvist livet är. Lycka till alla ni andra!

Fy vad fruktansvärt. Jag beklagar så mycket Steeph och skickar massvis med kramar <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet