RH93 skrev 2021-06-12 09:53:27 följande:
Mitt BIM-datum är passerat, men jag hänger lite i limbo just nu. Igår kom det en liten liten röd prick på pappret när jag torka mig. Var säker på att nu drar det igång, men inget mer kom. Har ångest varje gång jag går på toa. Tog ett cb early på BIM-1 som jag inbilla mig var supersvagt, men vet också att det är många som får svaga streck med dom som inte är gravida. Idag tog jag ett cb digitalt som visade inte gravid. Det är ju typ 99% säkert om man testar efter BIM så har egentligen gett upp hoppet. Är så hemskt att bara gå och vänta dock. Eftersom jag inte tagit äl-test denna månad så vet jag ju inte min BIM helt säkert, men senaste 4 månaderna har den varit helt regelbunden.
Hej! Oj vad frustrerande det är att vara i limbo! Man kan känna sig lite stolt när man inte har kollat efter exakt datum på äl, men när BIM kommer så börjar man undra... :D jag hatar CB early och RFSU, men jag håller tummar o tår att det börjar hända något! :)
Lisen91 skrev 2021-06-12 11:31:43 följande:
Uppdaterar listan då mensen dök upp som planerat..
Jag går i tusen bitar! Jag vet inte vart jag ska ta vägen längre och jag vet inte om jag orkar mer. Känns som att hela livet är på paus just nu då allt kretsar kring detta och jag kan inte ta mig ur det. Hur trycker man på play igen? Någon som känner igen sig och lyckats ?komma tillbaka till livet??
Idoh skrev 2021-06-12 15:35:32 följande:
Jag fick mens igår kväll så uppdaterar listan. Det känns ändå ok (blir av med ALL pms så fort mensen kommer) och vi närmar ju oss slutet på utredningen. Min sambo lämnade spermaprov i onsdags och den 29:e juni får vi som sagt återkoppling på alla provsvar. Vet att vi nog får IVF på Sophiahemmet i höst om det blir aktuellt, så på nåt sätt känner jag mig lugn inför sommaren. Helt underbart att ha slutat tempa också. Tänker minsann dricka kaffe ibland, och vin också!!, under sommaren. Pallar inte pausa allt göttigt för det här längre. Med det sagt förstår jag stressen som ni andra kanske upplever nu! Och fattar frustrationen över att inte få den hjälp man behöver och vill ha, utan att man måste vänta i vad som känns som en evighet!
Beklagar ni två att mensen kom :( hoppas ni hinner återhämta er lite under helgen!
Lisen: har inte mycket erfarenhet av att ?rädda? mig själv när jag är väldigt nere :( brukar iaf bara låta mig själv vara ledsen i ett par dagar, det värsta brukar försvinna redan då, men jag hoppar fram och tillbaka mellan att googla fram något nytt/annat att testa inför nästa cykel, window shoppa eller köpa något jag vill ha, äta lite för mycket dåligt, vad som helst som jag önskar om det hjälper mig att må bättre. Kram!
Idoh: Jag tycker precis som du, drink that wine, have that coffee! Jag var så duktig och slutade med koffein och det gjorde ingenting, jag tycker nu att jag hellre oroa mig OM jag någon gång blir gravid att ?åh nej, jag hade kaffe varje morgon denna vecka? än ?jag ska inte ha kaffe alls i flera månader utifall om att? :) och jag ska joina dig och sluta tempa denna månad, freedom!