Vi som försökt en längre tid - första barnet
kram tillbaka!
Ja så är det <3 :( så ledsamt, men sant.
<3 Ta hand om dig! <3 Finns här för dig.
Ja så är det <3 :( så ledsamt, men sant.
<3 Ta hand om dig! <3 Finns här för dig.
Igår var vi uppe oförskämt tidigt och iväg till Huddinge för vårt andra möte där. Vi fick lära oss hur man tar sprutorna i magen etc. Nu är vi också, efter en fruktansvärt lång tid av ovisshet, äntligen med i deras planering! Jag kommer påbörja behandling i mitten av februari, v.7, så mensen förväntas komma då på Måndagen ca. Sen är vi planerade för äggplock v.9! Så himla spännande <3 <3 <3
Jaa <3 Är så spänd på detta <3! Alltså tycker verkligen dom borde kunna planera in er!? Man vill ju kunna ställa in sig på nåt! ><!! Då blir man ju jättebesviken om man inte får komma igång liksom..
Jaa det känns som en stor sten lättat från mina axlar när vi blev inplanerade i deras kalender <3 Som man väntat!!.....
Haha >< eller hur!? Det är som att längtan att bli gravid övervinner precis allt, man gör vad som helst! Ja så otroligt spännande!! <3
Jag som tänkte att nu jävlar vänder det, 2022!! Har precis fått mitt testsvar och jag har Covid. Jag förstår inte hur jag har fått det, har varit såå försiktig och bara varit hemma senaste veckorna förutom när jag lämnade ett blodprov på Livio och när jag hämtade ett paket i en obemannad butik utan några människor OCH jag spritade händerna.
Trodde att mensen skulle komma i tisdags för jag tror ÄL kom lite tidigare denna månaden. Har även känt av lite lite "värk" till och från långt ner i magen (eller inbillning), så jag började bli hoppfull, men nu känns det kört. Ska ringa Livio imorgon och fråga hur jag ska göra om mensen kommer i helgen, hoppas vi inte behöver vänta ännu längre <3
ALLTSÅ HÖRRNI!! Jag hade bestämt mig för att ta ett test idag på morgonen, men råkade vakna mitt i natten så jag tog nu istället. Först tog jag två från RFSU som visade två streck och sen Clearblue som visar "Gravid vecka 2-3". Jag bara skakar, är så chockad!! För er som inte har följt mig så har jag aldrig varit gravid och nu är det 1,5 år sedan vi började försöka. Detta var första försöket sedan i augusti pga en operation som skulle läka ut och nu väntade jag på att mensen skulle komma så vi kunde påbörja vår första IVF! <3
Kan inte citera Janni, men jättegrattis!!
Otroligt! :D <3 <3 <3 jätteglad för din skull <3 <3 <3
Tack fina Janni <3
Hej på er,
Jag har bestämt mig för att skala ner på mitt barnfokus. Behåller förstås fokuset privat, men jag ägnar oerhört mycket tid både här och på FB-grupper kring detta och jag behöver skala bort delar för att spara på energin.
Den här gruppen har varit ett fantastiskt stöd, så tack till alla som bidragit på olika sätt <3
Jag kommer framöver att finnas enbart i gruppen "Vägen till drömmen" på FB som NatMar005 en gång startade där jag också är med tillsammans med ett litet gäng andra från här.
Stor kram på er alla <3
Hej Ericky <3 Kommer sakna att se dig här, men jag förstår dig till fullo och respekterar hur du vill göra <3
Stor kram till dig också <3