Noelani skrev 2023-07-11 20:23:21 följande:
Hoppar in här med :)
Räknade ut lite skämtsamt att vi är på försök ca 115 😅😅😅 Skam den som ger sig eller ren galenskap?
Genomgår IVF #2 nu och har äggplock imorgon...
Noelani: Vad fint att du hittat hit också! Det är lite stiltje här på familjeliv under sommaren kanske, men jag känner i alla fall för egen del att det blir skönt med lite sommar och semester, kanske tänka på lite annat om det går, och sen till hösten kommer jag och flera med mig nog att ha mer att berätta om när klinikerna öppnar igen
Jag svarade dig i den andra gruppen
Teriz skrev 2023-07-12 20:35:57 följande:
Jag vet att jag har vart usel på att återkoppla till er allihopa. Jag läser lite då och då och ser att ni är många som kämpar på med allt! Hoppas ni ska få en fin sommar.
För mig har denna resa gått så sjukt fort den här graviditeten. Känns som jag nyss gick under utredning för alla missfall. Precis fått veta att vi väntar en pojke Och jag har klarat 50% av graviditeten nu. Ge inte upp hörrni!
Teriz: Ååh men så underbart, det ger verkligen hopp!
Tänk att du redan är halvvägs, det är ju fantastiskt! 🥰 Jag längtar till den dagen då du kan berätta att ni äntligen får träffa er lilla pojke, vilken dröm! 💕 Hoppas att du också har en fin sommar!
Rosen3 skrev 2023-07-13 13:54:01 följande:
Ja, speciellt när man vet att det kan ta tid för oss. I början blev vi gravida snabbt men den senaste gången tog det ett år. Jobbigt att ta progesteronet från äl till mens när det kan ta sådan tid. Men man får leva på hoppet och tänka att förhoppningvis är det vår tur snart, det måste det bara vara. Vi tänker inte ge upp! Tack för pepp <3
Åh, förstår! Fint att du vill dela med dig av din resa. Förstår att det är jobbigt med ett negativt test efter första IVF:en. Förhoppningvis tar det sig på andra. Men förstår ändå känslan för dig när det inte tar sig. Jag och min sambo fyller 32 i år. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för er i september!
Rosen3: Ja all denna väntan är ju väldigt tärande och frustrerande, ett helt år låter verkligen hemskt, men hoppas att sommaren bjuder på härlig ledighet och lite annat som kanske kan distrahera tankarna emellanåt också
Jag är övertygad om att er tur kommer, och precis som du säger kommer vi inte att ge upp! Nu har ni ju bättre förutsättningar än någonsin med progesteronet, så jag hoppas att det ska vara succé för er!
Åh men tack, vad fint sagt av dig! Jag har tyvärr känningar av att mensen är på gång, den är beräknad imorgon och alltid väldigt punktlig, så även om jag är ganska inställd på att vi inte kan bli gravida naturligt så blir jag ändå ledsen när mensen kommer. Okej, då är vi ganska nära i ålder
Vi har väl försökt i "bara" 1,5 år eller lite mer än så kanske, men jag försökte även med exet i 2 år så därför känns det som att jag har försökt i många år sammanlagt liksom. Tack snälla!