• Msofie

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Soff skrev 2021-09-26 20:46:50 följande:

Spännande! Hoppas det inte gör lika ont imorn! <3..jag håller verkligen tummarna för det. Men skönt ändå att du funnit en viss trygghet i det hela.

Känns ju obehagligt att det ska göra så ont :/ blir lite orolig inför min kommande ivf >< eftersom min spolning gjorde så ont att jag knappt klarade av det, så är jag nervös inför äggplock. 

Får jag fråga, hur kommer det sig att inga ägg frystes in och används från ditt förra plock? men jag kanske inte har förstått processen rätt >< <3 

Jag ska också säga att jag har väldigt låg smärttröskel! Svimmade nästan av min äggledarspolning. Men vet du vad? Jag klarade det, och jag klarade av förra äggplocket. Det kommer kanske suga, men du kommer klara det med.

Vi fick 4 befruktade embryon, ett återinfördes på dag 3. Vi fick sedan veta att ingen klarade sig så långt som till frys. Upplever att många får till frysen, så vill upplysa er alla här och med nu att det inte alltid blir så. Så kanske ni inte blir lika chockade som vi blev.
  • Msofie
    apan95 skrev 2021-09-26 20:06:59 följande:

Hej <3

Tog en liten paus härifrån men har varit inne och läst lite. Såg att Idoh hade plussat! Stort grattis vad roligt :)

Såg även att du Vickan31 fått mensen igen efter en månad med extra hopp, så fruktansvärt. Exakt så kände jag förra månaden efter FET :(

Var på VUL i fredags (CD 10) och fick en positiv chock då de redan fanns en ledande äggblåsa på 16 mm, förra månaden på VUL dag 10 var den på endast 10mm så verkar ha reagerat bättre på letrozol denna gången eller om det endast är en slump. Men förhoppningsvis innebär detta att ägglossningen är på G nu i veckan och 6 dagar efter positivt LH-test blir det återföring igen.

Känner mig laddad och väldigt hoppfull igen, på gott och ont. tror verkligen det är viktigt att gräva ner sig och sörja för att kunna bli så glad och hoppfull igen.

Ny vecka och nya tag, tur att tiden går så fort som den gör. Kram tjejer <3

Åh vad fint att höra från dig, och att du känner dig peppad och glad igen! Håller alla tummar för er.
  • Msofie
    Linafs skrev 2021-09-26 20:08:03 följande:

Tack! Ja jag håller med. Det som var extra surt var att läkaren både sa och skrev klart och tydligt i min journal att vi skulle få hjälp när ett år gått. Då var det inte snack om någon åldersgräns. Så nu har man ju gått och räknat ner månaderna i ett helt år för att sedan bli besviken och få vänta ännu längre. Känner mig sviken av vården. Ja, familjen vet, vissa är dock mer oförstående än andra. Har inte alltid fått det bästa stödet. Har fått höra allt ifrån att ?ja, du har väl helt enkelt inga bra gener heheh? till ?vet du? Jag tror du orsakar dina egna missfall genom att du stressar över att få missfall??. Så peppen är inte på topp. Har vänner, men ingen vän som gått igenom samma sak så dom har svårt att relatera och vet väl inte riktigt hur de kan stötta på bästa sätt. Saknar att kunna ventilera med någon som vet vad det handlar om.

FY FAN vad jag blir förbannad över dem kommentarerna du har fått. Det finns sådan otrolig okunskap där ute. Stress påverkar varken fertilitet eller missfallsrisken. Usch, vi alla vet nog hur det är att få såna kommentarer och indirekt bli beskyllda för vår situation. Hoppas de inte har sänkt er helt, dem vet inte vad de pratar om.
  • Msofie

Äggplocket är överstökat! Personalen är verkligen så himla omtänksamma och fina. Kan verkligen rekommendera Livio. Allt gick bra och dem fick ut 12 äggblåsor (2 fler än förra gången, så kändes positivt). Ont gjorde det, men man klarar det. Nu ska jag ligga i soffan och äta chips resten av dagen.

Preliminär insättning på onsdag. Dem kommer endast befrukta med ICSI denna gången, eftersom vanlig IVF inte fungerade alls för oss förra gången.

• Msofie
    Vickan31 skrev 2021-09-27 10:01:30 följande:

Ååh jag har tänkt på dig idag inför och under äggplocket men inte hunnit skriva! Så skönt att det är gjort nu och att ni fick ut så många äggblåsor! Det känns ju väldigt lovande med ICSI också så jag håller tummarna sååå hårt för att allt ska gå vägen den här gången <3 Uppdatera oss gärna när du vill och orkar, ska bli så spännande att följa :D 

Tusen tack fina du!! Hoppas att du kan finna ny styrka denna månaden.
  • Msofie
    Soff skrev 2021-09-27 17:49:32 följande:

Suck, skrev ett jättelångt inlägg till dig, och så hakade sig sidan.. orkar inte skriva om det...  men kontentan; min smärttröskel är nog ganska hög, men spolningen klarade jag knappt av. Verkar vara extremt individuellt, vissa känner ju det knappt. På mig misslyckades första försöket så hon fick gå in med någon slags tång och göra om det. Blodbad. Hemskt. Hursom, mycket att oroa sig över i detta... att inga ägg går till frysen.. att det ska göra ont etc... men men, man får bara som vanligt vänta snällt och hoppas på det bästa. För oss alla. Tack iallafall för att du berättar <3 när man vet så slipper man iallafall fler chocker... även om man såklart skulle bli besviken och ledsen. 

Såg att du fått äggplocket överstökat, skönt!! Ja unna dig chips och bara chilla nu!! <3  Så håller jag tummarna. 

För mig dock var nog nästan spolningen värre än plocket, så överlevde du det kommer du definitivt klara plocket! Man är starkare än vad man tror. Och det enda sättet ut, är igenom. Behöver du någon att prata med när du går in i protokollet finns jag och vi här varje fall, tack för din pepp!
  • Msofie
    Steeph skrev 2021-09-27 18:32:05 följande:

Åh vad härligt! Bra jobbat! känns betryggande eftersom jag ska göra samma sak om ett par veckor. Fick du lugnande och morfin?

Håller tummarna att det blir insättning på onsdag och att den lilla boar in sig hos dig

Ja precis. Jag fick en lugnande när vi kom in till vårt rum. Sedan fentanyl intravenöst (en har aldrig varit så lycklig som de första 30 sekunderna haha) samt lokalbedövning! Tack för dina fina ord!
  • Msofie
    Carina82 skrev 2021-09-27 19:40:28 följande:

Iii vad spännande! Ska hålla alla tummar för dig <3 Av nyfikenhet, vilken Livio går ni på? Vi ska välja klinik om några månader, alla tips tas tacksamt emot :)

Malmö! Vet flera som varit nöjda med dem, varje fall i Malmö.
  • Msofie
    evelinagra1 skrev 2021-10-01 21:42:16 följande:

Hej på er, nu kommer jag kanske med en dum fråga men jag ska träffa en läkare nästa vecka för att kolla så att allt ser bra ut. Så ja antar att de kommer göra vul, men jag fick positivt på äl test idag, det kan väl inte hindra ägget att fästa för att läkaren är där nere och grejar??

Kort och gott, nej!
  • Msofie

Hej fina ni,

Måndag 27/9 hade jag äggplock. Måste säga att det inte gjorde lika ont som första gången, även om det gjorde ont. Men det är alltid lite coolt och se hur de fångar upp äggen. Vi fick ut 12 ägg och återinföring bokades in till 29/9.

Väl på återinföringen fick jag vet att det fanns ägg i 9 av dem blåsorna. 6 ägg hade befruktats och var med i gamet, två fler än förra gången! Återinföringen fick bra och jag fick med en ultraljudsbild till min kille, då han fortfarande inte fick vara med på grund av restriktioner.

Nu väntar vi. Har embryona klarat sig till dag 5-6 kommer dem att frysas in. Vi fick som sagt inga till frysen förra gången. De kommer skicka hem ett brev till oss med informationen, vilket vi kommer få under nästa vecka. Är på ruvardag 3, testdag 15/10.

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet