Soffsen skrev 2021-10-02 21:00:32 följande:
Hej alla underbara tjejer!
Det var ganska längesen jag skrev här nu, men kände att jag behövde en paus från precis allt. Känner dock nu att jag bara behöver skriva av mig.
Känner att jag är på vippen att bli deprimerad på grund av allt detta. Varje liten sak som händer i livet just nu känns som att bestiga Mount Everest. Är konstant trött och gråter flera gånger i veckan.
Sen mitt i allt detta berättade min bästa vän igår att hon var gravid. Mitt på en restaurang. Min reaktion var att jag började gråta och sa "Förlåt, men jag kan bara inte hantera det här" och sen gick jag till toan och tjöt i 10 minuter. Sen var resten av kvällen rent ut sagt plågsam. Började gråta tre gånger och tillslut fick jag åka hem och jag hulkade och nästan skrekgrät i bilen hela vägen. Värst av allt är att hon blev gravid på första försöket.
Önska så att jag var i en annan situation i livet så att jag kunde glädjas med henne men just nu går det bara inte. Det är så fruktansvärt sorgligt allt.
Jag vet inte hur jag ska orka fortsätta. Hur fan ska man sluta må dåligt? Hur kan man tänka positivt i allt det här?
Ångesten äter verkligen upp mig inifrån.
usch va jobbigt det var att läsa din text. men jag förstår dig precis. jag har skrikgråtit varje gång jag fått ett gravidbesked under denna resa. haft så mycket ångest och tårar att min sambo fått hålla fast mig i ren panik. det är fruktansvärt och jag skäms samtidigt över reaktionen.
men det är så att INGEN som inte gått igenom detta förstår. så därför vill jag säga att JAG förstår dig. och JAG känner exakt likadant som du. har varit så nere i perioder att jag knappt vet hur min vardag ska funka samtidigt som jag känner att vardagen måste rulla på så att jag har någon mening och inte bara sitter hemma o tänker..
men låt det landa lite, och låt dig själv sörja ett tag, så hoppa jag innerligt att du finner lite ork och glädje snart igen.
jag tror jag kan tala för alla när jag säger att VI finns här för dig. och VI förstår dig <3 STOR styrkekram!!!