Vi som försökt en längre tid - första barnet
Bim om några dagar och jag känner att mensen är på ingång som vanligt :'( ... tog ett test för en gångs skull innan bim, och det visade förstås negativt också. Tvärblankt som alla andra test man tagit. Spär ytterligare på känslan av att man har en oduglig kropp som inte ens kan göra det den är skapt för att göra... och nu kommer också min mardröm att besannas, som jag varit rädd för så länge. Min bror och hans sambo kommer definitivt få deras barn innan jag ens blir gravid.
Trodde jag aldrig att jag skulle hamna här. Aldrig. Stressen blir alltmer påtaglig och ångesten... det är en sån enorm sorg för mig att dom hinner få sitt barn innan jag ens blivit gravid, med många andra runtomkring mig. Och det plågsamma är att jag utvecklat en sådan ilska kring detta. Jag vill bara skrika ut att "NI SKA BARA VETA HUR LYCKLIGT LOTTADE NI ÄR, FÖR NI HAR INGEN ANING!!!" Och självklart är dom tacksamma....men dom förstår inte HUR..... behöver jag ens förklara för er härinne, ni förstår ju vilka känslor man går igenom.
Nästa IVF nu då. Vill bara sätta igång nu. Men en röst inom mig säger också, tänk om jag iallafall någon gång kunde bli gravid på naturlig väg. Bara för att bekräfta att min kropp KAN lyckas....min kropp KAN göra det den är skapt för att göra. Det skulle vara en sådan lycka.
Så himla tråkigt att mensen verkar vara på ingång.det är verkligen en käftsmäll varje gång, speciellt också med de där megablanka testen som man tar emellanåt. Förstår precis hur du känner, gällande allt. Känner precis likadant. Många graviditeter har kommit och gått medan vi har försökt och det är så hemskt. Isolerar mig från dem för att det smärtar mig att de lyckats och inte jag:(
Jag har helt gett upp att det ska gå naturligt för oss, och är nu inställt på ivf som strax börjar. Hoppas ni lyckas innan ivf, annars så finns er hjälp bara runt hörnet nu.