Vi som försökt en längre tid - första barnet
Okej, du kände inte så i andra ivfomgången? Är ju skönt att veta att det kan bli annorlunda om det blir en nästa gång. Jag råkade ta 75 för mycket. Frågade läkaren på ultraljudet imorse och han sa att det inte var någon fara (Tack o lov). Minns du hur många äggblåsor du hade vid ultraljudet? Var det lika många som du hade sen vid ÄP eller kan det komma fler? Jag hade 13 st nu i väldigt olika storlekar, två var nästan mogna och resten för små för ÄP så fick inbokat ÄP nästa måndag. Dom två som var störst kommer antagligen inte vara bra då sa han så vi satsar man på dom mindre. Men det känns lite med isåfall 11 äggblåsor? Det är ju inte ägg i alla oftast..
Tack snälla för dom peppande orden! Det är precis så jag försökt tänka senaste dagarna och det känns redan lite bättre. Det kan ju inte göra ondare än när min äggledare brast tänker jag och då tog det 30min innan dom sövde mig. Och nu är det ju något lite roligare som ska göras, nu ska ju ett embryo sättas in i min kropp istället för opereras ut. Sen blir ju inte smärtan mindre för att jag oroar mig så kan istället tänka på dom lite roligare delarna i detta! :)
IVF 1.
VUL 28/5
9 stycken på 7-8 mm, 6 stycken på 5 mm.
VUL 28/5 11.15.
7 över 10 mm.
VUL 31/5:
12 över 10 mm.
3 över 16 mm.
1 vid 8 mm.
Äggplock 4/6
15 äggblåsor, 10 ägg.
4 befruktade (ICSI), ingen till frysen. Återinförde dag 3.
IVF 2
VUL stim dag 8, 22/9
14 stycken, varierande storlek
VUL stim dag 10, 24/9.
11 ägg totalt. 4 över 16 cm. 6 över 10 cm. 1 på 9 cm.
Äggplock 27/9, stim dag 13.
12 äggblåsor.
10 ägg.
Återinföring 29/9.
6 embryon befruktade (ICSI). Inga till frysen. Återinförde dag 2.
Nu blir detta ett långt inlägg haha! Men jag upplevde den andra IVFn som enklare, svårt att säga vad det beror på. Tror dels att man är inställd på hur allt är och hur det kommer att kännas. Kanske var kroppen också mer van? Upplevde varje fall inte lika starka biverkningar. Men hoppas du inte behöver komma dit!