Vi som försökt en längre tid - första barnet
"Kostnaden för en behandling betalas antingen privat alternativt landstingsfinansierat via vårdavtal."
Håller tummarna för att ni inte ska behöva vänta en evighet i alla fall!
Hej på er!
Idag är det bim-2. Jag har mer eller mindre levt i någon slags dimma denna veckan. Började få jätteont i huvudet i Tisdags och sen dess har jag haft så. Vet att jag ibland kan få så och jag är ganska säker på att det är hormonellt. Vaknade inatt och bara grät i panik över att det var ännu värre. Tidigt imorse började det äntligen lätta.. men är fortfarande inte bra. Är helt svag och skakig. Nog för att jag brukar ha ont i huvudet men såhär jobbigt har det inte varit på länge. Hoppas det åtminstone betyder något bra, att hormonerna flippat för en graviditet, och inte att mensen ska komma. Men tror väl dessvärre på det senare :(... Kram.
Hej tjejer, här kommer en liten uppdatering från mig! Jag misstänker ju att sköldkörteln är grundorsaken till att jag inte blir gravid. TSH ska helst inte ligga över 2,5 för då innebär det ofta störningar i menscykeln (källa: Jenny Koos, finns en massa länkade källor på hennes hemsida). Mitt TSH ligger på 3,1 nu men fertilitetskliniken gör nada för det är inom vårdens referensintervall. Så nu har jag pratat med alla ivf-kliniker i Göteborg och det är bara Nordic IVF som agerar när värdet är över 2,5 och de erbjöd mig en tid nästa vecka för "en second opinion" av deras läkare. ÄNTLIGEN känner jag att jag blir tagen på allvar! Hoppas de kan hjälpa mig på något sätt <3
Varning för dystert inlägg. Så för er som bara orkar peppande ord just nu behöver inte läsa.
Just nu är det bara mörker. Känner att mensen ska komma närsom, igen. Känns totalt hopplöst. Varför kan det aldrig bli vår tur!!??? Är så trött på detta att det inte finns ord. Har haft huvudvärk sen i Tisdags som fortfarande inte helt har släppt, även om det är på bättringsvägen. Detta har brutit ner mig totalt både fysiskt och psykiskt. Har inga krafter kvar. Sen ska mensen dessutom komma! och jag ska behöva hantera kraftig mensvärk och psykisk smärta att det inte gick denna gången heller?? Jag orkar bara inte. Plus att jag nu ska börja jobba i allt detta. Allt gör bara ont. Och det är smärtsamt att jag i detta läge känner så mycket ilska. Varför ska det vara så jävla orättvist?! Varför ska vissa vara så jävla privilegierade för!?? Varför kan inte jag bli en av dom!? Förtjänar jag det inte!?
Denna gången gör det bara så ont ända in i själen. Förmodligen för att jag är så svag av alla dessa dagar med huvudvärk också. Har inga krafter nog att bekämpa detta. Kan man få några positiva besked någon gång? Kan det bara vända snart? Vet inte mer vad jag ska säga. Bara gråter och vill helst bara slå mig medvetslös tills allt löst sig.
Hej!
Har varit med här ett tag men inte varit så aktiv..
Enligt appar så hade jag äl 6/8 och BIM är 21/8.
Jag tror att jag kan ha plussat svagt idag på kvällsurin men kan lika gärna vara spöksträck?
Dock tycker jag att sträcket är lika tjockt som teststräcket men svårt att avgöra.. dök upp efter ca 1 minut.
Vad tror ni?
Är på 10e försöket och har tagit bdg- apiforce från mensens start-äl, är förvirrad och nästan lite stressad nu över att veta om det verkligen tagit sig eller om det är spöksträck.. inget testa tidigt heller, vanligt RFSU sticka.
Vad tror ni? <3
Fotat inom 5 min efter att jag tagit testet