Inlägg från: syntharen |Visa alla inlägg
  • syntharen

Bada i pool utan tillsyn

Hm, jag skulle nog känna lite som du TS? Jag har stor respekt för vatten och tycker det är skitviktigt att vuxna har koll på barn i vattnet, även större simkunniga barn. Visst, skulle nåt hända så kan dom meddela dom vuxna snabbt men skulle det vara snabbt nog? Det är varför jag inte vill ha pool på min tomt, för jag skulle känna en skyldighet att ha koll på barnen hela tiden, vilket skulle kännas övermäktigt. Kanske är jag en hönsmamma

• syntharen

Hm, jag skulle nog känna lite som du TS? Jag har stor respekt för vatten och tycker det är skitviktigt att vuxna har koll på barn i vattnet, även större simkunniga barn. Visst, skulle nåt hända så kan dom meddela dom vuxna snabbt men skulle det vara snabbt nog? Det är varför jag inte vill ha pool på min tomt, för jag skulle känna en skyldighet att ha koll på barnen hela tiden, vilket skulle kännas övermäktigt. Kanske är jag en hönsmamma

• syntharen
    Monismonis skrev 2021-06-15 17:39:09 följande:

Ja, ni har säkert rätt. Men mina instinkter/min oro säger något annat. Livet är skört och ligger man under vatten handlar det om sekunder. Jag tycker inte man behöver öva sina barn i självständighet när det gäller just vatten eftersom det ofta är etta/nolla som gäller där. Man drunknar oftast inte bara lite grann och lär sig en läxa, utan man drunknar och sedan är man inte med i leken längre. Men jag köper att man måste släppa på kopplet förr eller senare. Jag har bara ett barn också, inga i reserv. 

Jag håller med dig som jag skrev innan men alltså vadå, inget barn i reserv? Jag har 3 barn men inte sjutton tänker jag att mitt äldsta barn kan ta en massa risker för jag har två i reserv liksom. Jättekonstigt formulerat av dig
Svar på tråden Bada i pool utan tillsyn