Inlägg från: Glinda från Oz |Visa alla inlägg
  • Glinda från Oz

Bada i pool utan tillsyn

När jag vara 11 år åkte jag själv till stranden med mina vänner, det kommer min dotter också få göra när hon är i den åldern. Din dotter kan slå i huvudet och dö när hon klättrar i badkaret också. Hon håller på att bli stor nu och en del i det är att släppa taget som förälder (på rimlig nivå i förhållande till ålder såklart) 

• Glinda från Oz
    AmericanMommy skrev 2021-06-15 12:48:50 följande:

Jag tycker folk har en konstig inställning i tråden. Självklart måste barn ha tillsyn i poolen. En olycka kan hända snabbt. Man kan drunkna även fast man är simkunnig. Skulle aldrig våga lämna barn i vatten utan vuxen som har koll.

Olyckor kan hända som vuxen också. Det farligaste stället i huset är badrummet, så där ska man inte heller ha barn ensamma, de bör inte få gå ut själva heller och ha ständig tillsyn på skolgården ifall de ramlar när de gungar, vi pratar inte lärare som patrullerar nu utan någon ska titta hela tiden (barnen ska självklart ha hjälm och ordentliga skydd) De kan sluta andas i sömnen så föräldrarna får sova i skift. Sen släpper man ut dem i världen när de är 18 och blir helt chockad när de är helt hjälplösa.  
Svar på tråden Bada i pool utan tillsyn