Inlägg från: Dennadagdettaårdennastund |Visa alla inlägg
  • Dennadagdettaårdennastund

Bada i pool utan tillsyn

Hej!

Jag förstår verkligen hur du tänker, jag är likadan. Men de är fyra tjejer och de kommer märka om nåt händer. Jag tycker absolut också att föräldrarna borde komma ut ibland, speciellt om man har ansvar för andras barn. Sånt är jag jätte noga med. Har märkt att andra föräldrar inte är särskilt ansvarsfulla vid stranden. Mitt barn har varit med två olika när han var liten, fyra årsåldern. De hade inte koll, han höll på att drunkna. Har även varit med andra familjer på stranden där de inte hade koll på sina barn i vattnet, för dessa föräldrar var det avkoppling som gällde, läsa tidningar, äta snacks, gå till kiosken mm. Då var barnen runt nio år. Jag kollade därför även deras barn och tänkte vilken tur att inget hänt innan....

Och ja tycker också det är trevligt att ge nåt att äta och dricka, det gör jag gärna OM jag har nåt gott hemma, men har jag det så gillar jag att ge :)

Och detta med reserv barn tyckte jag var ganska kul, man fattar ju vad du menar. Jag har två och fattar ändå :)

elsi skrev 2021-06-16 09:45:44 följande:

En 4-åring kräver helt annan tillsyn än en 11-12-åring.

Dessutom - om man aktivt tar med ett barn till ett ställe så har man ansvar på ett helt annat sätt än om barnen självmant dyker upp i ens hem, såsom lite äldre barn gör. Det går inte att jämföra de olika sakerna. 

Och att föräldrar med 9-åringar tar det lugnt på stranden betyder inte att de gjorde så när deras barn var 2-3 år. Man ändrar sitt föräldraskap utifrån situationen och barnens ålder. 

Såklart det är trevligt att bjuda på mat. Men tänk dig att du har 4-6 ungar hemma i flera timmar varje dag hela sommaren. Bjuder du fortfarande alla på mat? 

Men ansvaret är ju densamma vart man än är, dock är barnen ganska stora men ändå man hade ju gått ut till dem ibland eller ja tittat från fönstret.

Men inte lämnar man nioåringar utan uppsikt vid en strand, det är oansvarigt. Många förstår tyvärr inte det.

Nä men vi vet inte hur ofta barnen var där, lät som att det var typ första gången.
    Anfield12 skrev 2021-06-16 17:18:59 följande:

Det är ganska svårt att diskutera med dig, för du tycker ju att du har rätt och att det är livsfarligt att bada. 2018 drunknade det 13 personer under 19 år i Sverige, men fortsätt du på ditt spår.

Ja så kan ju du fortsätta på ditt spår, att inga äldre barn kan drunkna. Läste nyligen om en 12årig pojke som kastats i av andra barn från en brygga till sjö eller hav. Han drunknade och det tog många timmar innan de hittade honom. Han kunde simma och allt var nog bara en lek att de kastade i varann. Men fortsätt du att blunda för vad som händer.
    Pope Joan II skrev 2021-06-16 18:13:06 följande:

Men ett sådant där exempel finns ju för i stort sett varje tänkbar och otänkbar situation i livet. Det blir ju omöjligt att leva ett gott och rikt liv om man ska försöka förutse och ta hänsyn till varenda märklig sak som skulle kunna inträffa. 

Men nej jag håller med ts, om ni vill vara slapphänta så är det upp till er. Men mycket värre att vara för slapp än åt andra hållet när det gäller just detta.
Svar på tråden Bada i pool utan tillsyn