Tom (eller nästan tom?) hinnsäck vecka 6+
Ursäkta om det här blir väldigt rörigt och långt ..
Jag har tyvärr inte riktigt någon senaste mens att räkna från eftersom den inte alls kom när den skulle .. Fick ett tidigt missfall i mars , vanlig mens 5 veckor efter och sen en liten blödning en vecka innan jag skulle haft mens och så en liten blödning till ungefär när jag skulle haft mens den 18/5.. Jag tog ett grav test några dagar efter för säkerhets skulle fast jag inte kände mig gravid och bara hade haft avbrutet, det var negativt.
Sen några veckor senare började jag känna igen lite grav. symtom (har 2 barn och haft två missfall / MA) och testade positivt den 6/6. Gjorde test med veckoindikator den 8/6 som visade 2-3 v (alltså v 4-5) och sen den 12/6 som visade 3+.
Har haft ont och var rädd för utomkvedshavandeskap så jag åkte in till gyn idag och kollade.. Trodde jag var i v 6+0 ungefär om jag räknar från när jag tidigast kan ha blivit gravid och testen med veckoindikator.
På VUL syntes en hinnsäck som mätte 6+2 , något som skulle kunna vara ett foster som var för litet för den tiden och gulsäck men ingen hjärtaktivitet.. Läkaren sa att det inte går att säga om det har stannat eller om jag är tidigare (skulle ju kunna vara det men tänker på testen med veckoindikator).. Skulle kunna vara vecka 5+ (det är inte omöjligt) eller 4+ (borde inte vara möjligt) enligt läkaren..
Hon sa att jag får boka tid om ca en vecka och det lutar varken åt det ena eller andra. Tycker jag känner mig mindre öm i brösten men det har kommit och gått lite. Gjorde ett nytt test nu fast det inte var morgonurin som visade Gravid 3+ (alltså 5+ veckor ) nu precis.
Hoppas att nån har orkat läsa.. Nån som varit med om liknande? Har gråtit en massa och tycker det är så jobbigt att inte veta.. Tror ni att det är missfall / MA? Är ju inte helt 100 på hur långt gången jag är men borde man sett mer?
Jättetacksam för svar!