För oss 35+ som försöker bli gravida
Följer tråden. Väntar första barnet nu som 38-åring och skulle gärna försöka på ett syskon om allt går bra nu. Så det känns fint med andra som är lite äldre och också försöker .
Följer tråden. Väntar första barnet nu som 38-åring och skulle gärna försöka på ett syskon om allt går bra nu. Så det känns fint med andra som är lite äldre och också försöker .
Mensen har Kommit! Blir ett femte försök alltså jösses mina ägg måste verkligen vara slut nu
Skönt du säger det! Mina andra barn kom på första försöket
Är man över 35 ska man dock inte vänta 12 månader, då får man söka hjälp tidigare.
Inse att tåget har gått. Varför vänta tills åldern är ute??
Jag är ingen gammal bitter kärring. Jag är utbildad i ämnet och yngre än er. Skaffade alla mina barn innan 30.
Det är inte bra ur fysisk och psykosocial synpunkt att bli mamma när man är så gammal. Lägg ner nån gång och inse att det kommer till ett bäst före datum även om man inte är gammal i andra sammanhang. I detta sammanhang är man för gammal, ja 39 är för sent men kan gå bra i undantagsfall. Skaffa barn i tid eller låt bli. Det är vare sig bra för kvinna, barn eller samhälle punkt. Ingenting att sitta och stoltsera med på något forum. Man kan råka bli gravid sent och behålla men att aktivt sitta och försöka efter 35 herregud .. oansvarigt!