• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-25 15:01:14 följande:

Men var roligt med flytt, fullt upp förstår jag 😅 Bra det som du säger, kanske du inte går och tänker på detta hela tiden som man annars lätt gör.

Jag har inga symtom förutom lite känningar av och till i magen, jag försöker ha is i magen och håller tummarna för att det blir tydligare plus och att tempen inte sjunker mer 🙏🏻 Hade varit så jäkla fint att vara gravid nu i december 🥰

Uppdatera när du testat igen! Håller tummar och tår.
  • Idaho1989
    Fjellmyran skrev 2024-11-23 10:18:44 följande:

Nä vad orättvist 😔 Men nu har de börjar kolla upp vad missfallen beror på va? Kan förstå rädslan över att bli gravid och få missfall IGEN, vilken tortyr. Jag har ju bara haft ett och tycker det är jobbigt. Hoppas du kan få hjälp så du får behålla nästa 🙏🏻💕

Jo, fick lämna en massa blodprover sist, inte hört något ännu, och har börjat om att blöda igen, så just nu känns det aningens frustrerande men försöker hålla huvudet kallt och blicka framåt.
  • Fjellmyran
    Idaho1989 skrev 2024-11-25 21:52:31 följande:
    Jo, fick lämna en massa blodprover sist, inte hört något ännu, och har börjat om att blöda igen, så just nu känns det aningens frustrerande men försöker hålla huvudet kallt och blicka framåt.
    Nej vad jobbigt, allt kanske kommit ut? Hoppas det ordnar sig snart och att ni får svar 💕
  • Fjellmyran

Jag plussade idag 🥹😭🥰

BIM idag eller imorgon så håller mig försiktigt glad, men är ändå så tacksam och glad 💕 Och chockad, att detta hände igen. Jag som trodde ÄL blev klen denna gång då jag inte fick positivt ÄL-test och höll på missa ÄL totalt pga inga känningar 😅 

Fick ju tidigt missfall förra månaden så oron är stor över att det händer igen men samtidigt försöker jag tänka att jag inte kan styra det och att chansen för bebis är mkt större än risken för missfall.

Håll tummarna att detta lilla liv vill stanna. Har försökt så länge, det bara måste få vara vår tur nu 🙏🏻❤️

• Anonym (R)
    Fjellmyran skrev 2024-11-26 20:32:33 följande:

Jag plussade idag 🥹😭🥰

BIM idag eller imorgon så håller mig försiktigt glad, men är ändå så tacksam och glad 💕 Och chockad, att detta hände igen. Jag som trodde ÄL blev klen denna gång då jag inte fick positivt ÄL-test och höll på missa ÄL totalt pga inga känningar 😅 

Fick ju tidigt missfall förra månaden så oron är stor över att det händer igen men samtidigt försöker jag tänka att jag inte kan styra det och att chansen för bebis är mkt större än risken för missfall.

Håll tummarna att detta lilla liv vill stanna. Har försökt så länge, det bara måste få vara vår tur nu 🙏🏻❤️

Men åh vilka härliga nyheter att mötas av så här på morgonen! Det ger hopp att det kan gå även om det inte känts optimalt. Plötsligt händer det! Er tur nu <3
  • Fjellmyran
    Anonym (R) skrev 2024-11-27 07:48:27 följande:
    Men åh vilka härliga nyheter att mötas av så här på morgonen! Det ger hopp att det kan gå även om det inte känts optimalt. Plötsligt händer det! Er tur nu <3
    Tack snälla 🥰 Känns overkligt. Jag kan inte riktigt slappna av än, rädd att det börjar blöda igen men tar jag mig bara förbi den här första veckan ska jag väl kunna lugna ner mig lite 😅 Bara vänta och hålla tummarna 🙏🏻

Jag hoppas det smittar av sig till er alla i tråden 💕 
  • EFW
    Fjellmyran skrev 2024-11-26 20:32:33 följande:

Jag plussade idag 🥹😭🥰

Stort grattis!! 🥰😍❤️ 
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)

Hej hej! 

Ruvardag 12 idag. Tjuvtestat varannan dag i en vecka och det har varit negativt. Men nu tror jag att jag ser något! RFSU-test. Brukar de vara ok? 

• Anonym (Tredje)

Fick en konstig känsla idag likt det förra MA i Juli. Får komma in på ett ul och ja. MA idag igen. V9+6 hade tid för nipt nästa vecka. Kan inte tänka på det utan att börja gråta. Har varit gravid större delen av 2024 men inget barn för det. Känner mig så besegrad

• Fjellmyran
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-12-04 17:42:56 följande:

Hej hej! 

Ruvardag 12 idag. Tjuvtestat varannan dag i en vecka och det har varit negativt. Men nu tror jag att jag ser något! RFSU-test. Brukar de vara ok? 

Jag ser 😍 Iiiiih vad kul 😄
  • Fjellmyran
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 18:00:17 följande:

Fick en konstig känsla idag likt det förra MA i Juli. Får komma in på ett ul och ja. MA idag igen. V9+6 hade tid för nipt nästa vecka. Kan inte tänka på det utan att börja gråta. Har varit gravid större delen av 2024 men inget barn för det. Känner mig så besegrad

Näää så jävla orättvist 🥺💔 Att kroppen kan lura en och jäklas så mycket? livrädd själv varenda dag att min graviditet ska tas ifrån mig, kan inte ens föreställa mig hur du känner? Tungt. Önskar det fanns nåt att säga eller göra. 
  • Idaho1989
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-04 18:00:17 följande:

Beklagar verkligen, förstår hur du känner det ❤️ Har själv haft tre mf i år.
  • Anonym (Tredje)
    Fjellmyran skrev 2024-12-04 18:08:22 följande:
    Näää så jävla orättvist 🥺💔 Att kroppen kan lura en och jäklas så mycket? livrädd själv varenda dag att min graviditet ska tas ifrån mig, kan inte ens föreställa mig hur du känner? Tungt. Önskar det fanns nåt att säga eller göra. 
    Tack. ❤️
  • Anonym (Tredje)
    Idaho1989 skrev 2024-12-04 19:18:05 följande:
    Beklagar verkligen, förstår hur du känner det ❤️ Har själv haft tre mf i år.
    Har du fått börja med någon utredning? 
  • Anonym (M89)
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-12-04 17:42:56 följande:

Hej hej! 

PH spännande! Syns tydligt på det understa. Jag har aldrig fått spökstreck av rfsu. När det visat positivt har det varit positivt :) 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida