• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Flash Gordon
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 15:52:38 följande:
    Jag frågar dig varför du tog en vit man i ditt exempel. Inte någon av de du kommer med nu (som nödräddare?). Men du kan/vill inte svara utan väljer att försöka projicera dina egna fördomar mot mig. Funkar tyvärr inte.
    Jag tog inte en vit man som exempel. Jag tog en hockeyspelare från Kanada som exempel.

Sedan kommer du in och fokuserar på hans hudfärg. Oklart varför.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Anonym (Freedom)
    Flash Gordon skrev 2021-07-19 15:44:43 följande:

Vad Kristersson sa. Det exakta citatet i P1 Morgon:

"Invandringen till Sverige har blivit en belastning både när det gäller kriminalitet och när det gäller hedersproblematik när det gäller sociala problem och trångboddhet. Det är väl alldeles uppenbart!?"

.
    Vad vänster-liberaler svarar:

Min pappa som kom på till Sverige på 60-talet med en PhD från Cambridge kallas för en belastning av moderaterna!

Vänstern tycker det är okej om barn mördas för varje PhD
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 15:52:38 följande:
    Jag frågar dig varför du tog en vit man i ditt exempel. Inte någon av de du kommer med nu (som nödräddare?). Men du kan/vill inte svara utan väljer att försöka projicera dina egna fördomar mot mig. Funkar tyvärr inte.
    Varför får inte vita män vara med i ett exempel?
  • HSOF

"Invandringen till Sverige har blivit en belastning både när det gäller kriminalitet och när det gäller hedersproblematik när det gäller sociala problem och trångboddhet. Det är väl alldeles uppenbart!?"

.

Min pappa som kom på till Sverige på 60-talet med en PhD från Cambridge kallas för en belastning av moderaterna!

Precis så fjantigt reagerar dem, allt för att skapa polarisering och hat i samhället. En person med normalt IQ förstår ju vad Kristersson menar och vad Åkesson har menat tidigare med. Tänk om man kunde enas bakom detta gigantiska problem vi har samhället istället och börja göra något åt det, istället för att kriga om vem som sagt vad. De flesta vet nog vad problemet är men prestigen är för stor.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2021-07-19 15:26:58 följande:
    Tror du att vederbörande hade för avsikt att få Sveriges invandrare att känna sig utpekade? - oavsett syftet med det.

Har vederbörande uttryckt sig så att Sveriges invandrare har känt sig negativt utpekade vid flera/andra tillfällen?
    Visst tror jag det.

Ulf Kristersson är ingen dumskalle. Han måste ha varit väl medveten om hur det han sa skulle uppfattas. en kort tidigare hade han till och med kritiserat Åkesson för ett liknande uttalande.

Alltså, jag tror att uttalandet var mycket väl förberett - med en klatschig inledning avsedd för att locka väljare från SD till M, med lite förmildrande lullull som svans till uttalandet - så att han inte ska stöta bort särskilt många moderater.

Alla människor behöver få känna sig behövda - så jävla kul kan det inte vara för invandrare att få höra att de är en belastning av någon som har ambitionen att bli Sveriges statsminister och som för att ha en möjlighet att uppnå målet har valt att samarbeta med ett parti vars ledare gick med i partiet då det fortfarande var nynazistiskt.
  • KillBill

.

Det som är anmärkningsvärt är att Kristersson tidigare i år kritiserade Jimmie Åkesson efter det att han hade uttalat att invandring är en belastning. Kristersson menade då att man inte ska tala generaliserande om människor som en belastning.  6 månader senare är Kristersson så pass radikaliserad att han själv talar generaliserande om människor som en belastning. Det går snabbt nu.

#vonPapen

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Iarwain
    Flash Gordon skrev 2021-07-19 15:50:33 följande:
    Som i den andra tråden. Du har redan fått svar på dina frågor. Jag ämnar inte upprepa dem.
    Det blir lätt så, har man inget svar så säger man att man redan svarat...
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 16:56:52 följande:
    Alla människor behöver få känna sig behövda - så jävla kul kan det inte vara för invandrare att få höra att de är en belastning av någon som har ambitionen att bli Sveriges statsminister
    Du behövs inte heller, det är den krassa sanningen. "Något har gått sönder i det svenska samhället" - Löfvén.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 17:01:06 följande:

Det som är anmärkningsvärt är att Kristersson tidigare i år kritiserade Jimmie Åkesson efter det att han hade uttalat att invandring är en belastning. Kristersson menade då att man inte ska tala generaliserande om människor som en belastning.  6 månader senare är Kristersson så pass radikaliserad att han själv talar generaliserande om människor som en belastning. Det går snabbt nu.

#vonPapen

Han talade inte generaliserande utan specificerade vad som avsågs.
  • FDFMGA
    Anonym (Freedom) skrev 2021-07-19 18:39:30 följande:
    Du behövs inte heller, det är den krassa sanningen. "Något har gått sönder i det svenska samhället" - Löfvén.
    Jodå, jag känner mig behövd, såväl som medborgare i det land som är mitt och behövd av familj, släkt och vänner, arbetsgivare - samt, inte minst, vår hund.

Löfvens tal från 2014 handlade väl på sitt sätt om att alla måste få kunna känna sig behövda. Har man ingen plats som samhällsmedborgare hittar man andra strukturer där man blir behövd, som t ex ett kriminellt gäng där man kan få uppleva att man är respekterad eller åtminstone fruktad av omgivningen - samtidigt som den eventuella empati man tillägnat sig försvinner i en gängbubbla.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?