• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • KillBill
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-27 15:17:02 följande:
    Varför har du så svårt att svara på raka frågor;

Hitta EN ENDA ståndpunkt eller förslag från SD som är hårdare än detta. Kan du inte göra det är det bevis på att S I Danmark, och merparten av alla världens politiska partier, är lika bruna eller brunare än SD.Sen varför svarar du inte på min tidigare fråga;

Hur kan ett parti vars ungdomssektion öppet skriver i sitt ideprogram att de kämpar för att skapa ett kommunistiskt samhälle inte vara ett delvis kommunistiskt parti?

Hårdare än vadå? Danmark har invandring. SD driver linjen att Sverige ska upphöra med invandring och skicka hem flyktingar med uppehållstillstånd. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2021-07-27 16:23:27 följande:

Hårdare än vadå? Danmark har invandring. SD driver linjen att Sverige ska upphöra med invandring och skicka hem flyktingar med uppehållstillstånd. 

Medan jag väntar på svar publicerar jag lite fakta om SDs politiker..

www.expressen.se/nyheter/namndeman-spred-bild-pa-lofven-som-maltavla/

expo.se/2020/08/sd-politiker-sprider-vit-makt-propaganda

• Anonym (Johan)
    KillBill skrev 2021-07-27 16:41:59 följande:

Jag skrev aktiva riksdagsledamöter. Dessa stollar blev omedelbart uteslutna. Jag kan hitta 100 länkar till sossar som betett sig precis lika illa. Skillnaden är att sossarna får sitta kvar.

SSU går och skriker krossa Sionismen varje år på första maj, dvs rent judehat, men ingen får gå.

moderaterna.se/sites/default/files/page_attachments/2019-05/Granskningsrapport%2520-%2520FINAL.pdf&ved=2ahUKEwj7yc-gv4PyAhXGlIsKHSMUA90QFjAAegQIAxAC&usg=AOvVaw1iYOK3VQxj9QLpjOZ2r-f5

Göran Persson själv erkänner att judehat frodas i S.

www.varldenidag.se/nyheter/persson-sjalvkritisk-ser-judehat-inom-ssu/repucr!WQPdXGYgpK8SnhZpOineg/

S är mao precis lika brunt som SD. Eller kanske tom värre.
  • Anonym (Johan)

Den socialdemokratiska regeringens senaste giv är att deportera så många man kan. Flyktingarna har man ju redan stoppat: förra året fick 432 personer asyl, ett all time low. Då återstår att köra ut dem som redan är på plats.

Därför återkallas nu uppehållstillstånd och syriska flyktingar skickas tillbaka till området kring Damaskus

Antalet asylsökande ska ner till noll.

Ambitionen, ännu inte genomförd, är att flyktingar som anländer till gränsen ska sändas direkt till läger i Afrika, där deras ansökningar ska prövas. De som får asyl ska sedan vidare till ett av FN:s flyktingläger.

En speciell kategori invånare skapas i statistiken: menap, folk från muslimska länder i Afrika och Mellanöstern. ?Vi har egentligen inga problem med folk från Latinamerika och Fjärran östern. Vi har problem med folk från Afrika och Mellanöstern?, säger migrationsministern

www.aftonbladet.se/kultur/a/qAaqqm/pa-23-ar-blev-invandrarhatet-det-politiskt-normala

S I Danmark genomför allt SD knappt vågar drömma om. S I Danmark är minst lika brunt som SD. Det är fakta.
  • FDFMGA
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-27 15:37:00 följande:
    Fast jag ser inget konstigt i det där. Först angående språkkunskaperna, så krävs det MYCKET goda språkkunskaper för att arbeta inom något terapeutiskt, eftersom det t.o.m. för en modersmålstalare kan vara svårt att uppfatta alla nyanserna i ett sådant samtal. Det får inte bli några oklarheter. Och feluppfattningar när det gäller det rent medicinska - antingen att patienten inte förstår doktorn, eller doktorn inte patienten - kan faktiskt orsaka död i värsta fall. Att man har gått igenom SFI och därför "kan svenska" enligt Arbetsförmedlingen, är långt ifrån tillräckligt för en läkare. Det mest sannolika är, att en person som invandrat till Sverige efter ungefär 20 års ålder, aldrig kommer att behärska språket tillräckligt bra för att arbeta terapeutiskt. (Däremot kanske som labb- eller röntgenläkare.) 

Och sedan har vi den kulturella aspekten. Som ogift kvinna vill jag t.ex. inte gå till en läkare från hederskultur och be om recept på nya p-piller, eller byta spiralen, för  jag vet att han kommer att notera mitt ringlösa ringfinger, och se mig som en hora. Han kommer (kanske) att göra det som åligger honom i tjänsten, men innerst inne kommer han att tänka "Allah vare lovad att min dotter inte har blivit en sådan här hora. Det får aldrig ske - jag måste ta henne ur skolan och låsa in henne med detsamma."

Adoptivbarn brukar inte bli problem i det svenska samhället, även om det finns en överrisk för det om man korrelerar för socioekonomiska faktorer. (De som får lov att adoptera måste ha varit gifta ett antal år, bo i en hyfsad, tillräckligt stor bostad i ett barnvänligt område, ha god ekonomi eller i alla fall inte vara skuldsatta, får inte ha något i belastningsregistret eller missbruksproblem, etc. etc..) Det känns därför väldigt onödigt att dra upp Kristerssons adoptivbarn i debatten, och det intressanta är också att det är de på "godhets-"sidan som gör det hela tiden. Jag har aldrig hört en enda Sd:are ens kommentera hans adoptivbarn. 
    Dina tankar om vad andra tänker om dig skulle möjligen kunna vara intressanta i en annan tråd för en viss sorts personerSkrattande

Själv förstår jag inte att det ska vara så svårt att ta till sig en tidningsartikel - i DN-artikeln ges också exempel på hur man kan välja bort adopterade. Dessutom är det inte så längesen som Kristerssons trianguleringsparti  ville förbjuda internationella adoptioner, inte för att de ansågs oetiska utan snarare oetniska, de ansågs hota den svenska folkstammens renhet.

Ett annat exempel i den av vissa svårförstådda artikeln är den svenskfödde läkaren som ibland använder sig av en sköterska med svenskt utseende för att lindra beröringsskräcken den sjuka rasisten har. Rasisten får ställa frågorna till sköterskan och så svarar läkaren via sköterskan.

Det är beklagligt att Kristersson inte drar sig för att späda på den beröringsskräck vissa element känner inför invandrare.

• KillBill
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-27 16:54:11 följande:
    Den socialdemokratiska regeringens senaste giv är att deportera så många man kan. Flyktingarna har man ju redan stoppat: förra året fick 432 personer asyl, ett all time low. Då återstår att köra ut dem som redan är på plats.

Därför återkallas nu uppehållstillstånd och syriska flyktingar skickas tillbaka till området kring Damaskus

Antalet asylsökande ska ner till noll.

Ambitionen, ännu inte genomförd, är att flyktingar som anländer till gränsen ska sändas direkt till läger i Afrika, där deras ansökningar ska prövas. De som får asyl ska sedan vidare till ett av FN:s flyktingläger.

En speciell kategori invånare skapas i statistiken: menap, folk från muslimska länder i Afrika och Mellanöstern. ?Vi har egentligen inga problem med folk från Latinamerika och Fjärran östern. Vi har problem med folk från Afrika och Mellanöstern?, säger migrationsministern

www.aftonbladet.se/kultur/a/qAaqqm/pa-23-ar-blev-invandrarhatet-det-politiskt-normala

S I Danmark genomför allt SD knappt vågar drömma om. S I Danmark är minst lika brunt som SD. Det är fakta.

Antingen missförstår du artikeln eller så har du inte fårstått Sverigedemokraternas migrationspolitik. 

Den asylprövning som S i Danmark och M i Sverige pratar om är alltså ännu inte genomförd (och kan inte genomföras utan att bryta mot en mängd konventioner och överenskommelser som Danmark och Sverige ingått).

De syriska flyktingar vars uppehållstillstånd nu Danmark återkallar är i likhet med uppehållstillstånden för de flesta syriska flyktingar i Sverige tidsbegränsade.  Jag delar inte Danmarks syn på att Syrien redan är ett säkert land att återvända till men målsättningen att flyktingar med tillfälliga uppehållstillstånd ska kunna flytta hem igen är inte kontroversiell och är något som de flesta partier ställer sig bakom. Sverigedemokraternas repatrieringspolitik är något helt annat och riktar sig mot flyktingar med permanenta uppehållstillstånd

• Padirac
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-27 15:17:02 följande:

Varför har du så svårt att svara på raka frågor;

Hitta EN ENDA ståndpunkt eller förslag från SD som är hårdare än detta. Kan du inte göra det är det bevis på att S I Danmark, och merparten av alla världens politiska partier, är lika bruna eller brunare än SD.Sen varför svarar du inte på min tidigare fråga;

Hur kan ett parti vars ungdomssektion öppet skriver i sitt ideprogram att de kämpar för att skapa ett kommunistiskt samhälle inte vara ett delvis kommunistiskt parti?

SD är etnonationalister.. etnonationalismen är brun.
  • Anonym (XXX)

Fast vi har ju tagit emot många fler än Danmark. Vi har s.a.s. många fler att ta av, när vi börjar skicka hem dem. För Danmark är behovet inte lika stort. Danmark är dessutom mycket bättre på att skicka hem dömda brottslingar. Är det grova brott så river de upp medborgarskapen - det kommer aldrig att ske i Sverige, vi är för fega. Danmark skickade t.o.m. tillbaka en eller två IS-krigare som var födda i Danmark. De tyckte, att de hade valt var de hörde hemma... och då kunde de stanna där också. Så tycker jag med. 
  • Anonym (XXX)
    KillBill skrev 2021-07-27 16:41:59 följande:

Ja, det där är väldigt illa, men den "goda" sidan har bland annat spritt ett dataspel som går ut på att skjuta Jimmie Åkesson:

www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/akesson-maltavla-i-dataspel

Det är extremfigurer på båda sidorna som gör sådant, så de hör egentligen inte hemma i debatter om politiken. 
Svar på tråden Är invandringen en belastning?