• Elli123

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Jag är med i tråden! Jag plussade i juli och fick tidigt missfall i vecka 6. Nu har jag fått en äl efter det men blev inte gravid då, min mens försvann idag så snart kan vi börja försöka igen! Hoppas det går bra för er alla <3

• Elli123

Kan man få äl flytning en vecka innan äl? Står i min app att jag ska ha äl om prick en vecka men imorse fick jag en sån flytning (dock väldigt lite).. är det rimligt eller kommer den tidigare?

• Elli123
    Värphönan skrev 2021-09-14 07:18:43 följande:

Skulle gissa på att äl kommer tidigare än din app säger då. Min äl har flyttat sig från cd 16-17 till cd 14 vissa cykler.

Tog ett äl test men det visade ingenting, vi får se helt enkelt bör ju komma inom närmsta dagarna eller veckan då iallafall :)
  • Elli123

Fick ganska positivt äl test imorse, eller strecken var nästan lika starka (RFSU) så jag antar det? om hur lång tid tror ni ägget släpper då? Hade sex igår, bör vi ha det idag och imorgon igen eller hur brukar ni tänka?

• Elli123

Fick positivt äl test igår och idag, fick till det i torsdags & söndags men inte igår.. tänkte försöka hinna idag. Kan det vara försent? Har molvärk nu kan det vara äl att det släppt eller kan man ha ont innan äl med?

• Elli123
    Dalarna91 skrev 2021-09-21 14:12:31 följande:

Hej igen allihopa!

Missfall igår. Så är tillbaka. Någon som haft missfall?

Om ja, hur länge väntade ni med sex? :P

Tråkigt <3 jag hade sex ca 1,5-2 veckor efter missfallet för jag blödde bara 4 dagar. Fick äl som vanligt men blev inget då, får se om det tar sig denna månad!
  • Elli123
    evelinagra1 skrev 2021-09-28 09:12:14 följande:

Hur långt innan ägglossning får ni symtom? Jag ska inte ha äl förrän tisdag nästa vecka men började få äl flytningar i lördags (dagen efter avslutad mens) och idag mår jag otroligt illa och har fortfarande mycket flytningar, brukar ha dessa symtom men kan inte minnas att jag fått det över 1 vecka innan?

Jag hade en liten äl flytning ca 8 dagar innan äl denna månaden! Minns inte heller att jag fått det så tidigt förut..
  • Elli123

Mår sååå illa idag, inte så jag kräks men mår så illa att jag fick peta i maten jag lagade.. är nog 3 dagar till bim. Testade negativt nyss. Kan det vara att det är på g eller mår jag illa av någon annan anledning? Kan man må illa så tidigt

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?