Inlägg från: snøflinga |Visa alla inlägg
  • snøflinga

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hejsan! Jag har följt med i tråden ett litet tag då jag och min man planerar vårt andra barn nu. Så spännande och fint av alla som delar med sig av sina resor tycker jag! Också otroligt skönt att inte känna sig ensam med alla funderingar och tankar kring allt. :)

Jag hade min första ägglossning 14-16 september ungefär, efter att jag tagit ut kopparspiralen 10e. Jag har haft konstiga mensliknande smärtor sen några dagar tillbaka, varit ovanligt trött och ömma bröst sen igår. Jag testade med graviditetkollens testa tidigt (7 dagar efter befruktning) idag, men det var negativt.

Jag ska ha mens på tisdag eller onsdag nästa vecka så tänker att testet borde visa något nu om jag skulle va gravid. Men jag känner att jag har så dålig koll på hela den här biten med ägglossning osv. Man blir ju tokig av att vänta till bim! Ni andra som använt testa tidigt test, när har ni fått positivt i relation till både äl och bim? :)

• snøflinga
    Ollebollen skrev 2021-09-23 15:06:42 följande:

Som tidigast kan ju ägget fästa efter 5 dagar, men det kan också ta längre tid, det är inte kört till 100% förens mensen kommit!

Tack! Då ska jag inte ge upp hoppet än! :)

Har ju googlat som en tok men man blir ju absolut inte klokare haha. Läste däremot att många upplever graviditetkollens testet som inte helt trovärdiga, fått negativt på deras men positivt på CB osv, så har beställt CB nu ;)
  • snøflinga
    slo92 skrev 2021-09-24 06:52:53 följande:

Gjorde precis det digitala graviditetstest och det står Gravid 1-2 v!!! Förstår ingenting, är i chock! Hade aldrig trott att det skulle gå så fort! Jag är skitglad men samtidigt dyker mass andra tankar upp, typ är det rätt tillfälle för detta? Åh herre, vilken grej

Oj vad spännande! Grattis :)

Precis så kände jag med första barnet, trots att vi planerat så blir man ju osäker, kommer vi fixa det här osv, men allt föll sig så naturligt. Man har ju trots allt flera månader att förbereda sig mentalt ;)
  • snøflinga
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 06:32:39 följande:

Jag läste nu att ett symtom kan vara att det ?drar? i ljumskarna. Kanske är det det jag känner och inte små hugg i äggstockarna?

Så har jag med känt i snart en vecka. Tror inte jag är gravid men hoppas ju för allt i världen! Det som jag blir knäpp av är att nästan alla tidiga gravid-symptom är nästan exakt samma som ?innan mens?-symptom. Problemet är mest att jag inte reflekterat så mycket över hur och när dessa symptom kommer innan mensen tidigare. Har svårt att veta skillnad. Känns som jag börjar bli knäpp!
  • snøflinga

Kan passa på att lägga till mig i listan också!

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

28/9 snøflinga (27 år, första försöket, andra barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

3/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

16/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

• snøflinga
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 15:23:12 följande:

När har du BIM? Vad får dig att tro att du inte är gravid? Ja, det är svårt att avgöra om det handlar om tidig graviditet eller PMS. Min kompis säger att hon verkligen kände det på sig när hon var gravid, men det var inte förrän några dagar innan hon tog testet (som hon tog en eller två dagar efter BIM). Men jag har läst om de som verkligen inte känt något alls.

Jag vet inte riktigt, det är väl mest att jag inte vill hoppas för mycket så har intalat mig att jag inte är det. Samtidigt som att bli kropp har känts lite skum senare veckan, varit ovanligt trött osv men vet inte om det beror på annat.

Jämför lite med förra graviditeten också, där jag inte kände nåt speciellt alls, men då hade jag feber och va överkänslig. Typ pms kombinerat med höstsjuka ungefär. Jag har däremot extremt ont i mina bröst idag, betydligt mycket mer än vid pms.

Har du andra känningar?
  • snøflinga
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 15:23:12 följande:

När har du BIM? Vad får dig att tro att du inte är gravid? Ja, det är svårt att avgöra om det handlar om tidig graviditet eller PMS. Min kompis säger att hon verkligen kände det på sig när hon var gravid, men det var inte förrän några dagar innan hon tog testet (som hon tog en eller två dagar efter BIM). Men jag har läst om de som verkligen inte känt något alls.

BIM är förresten 28/9
  • snøflinga
    Lövsångerska1991 skrev 2021-09-24 16:58:53 följande:

Ont i brösten på ett annat sätt än vanligt känns ju som att det kan tyda på graviditet:) jag har inte mer ömma bröst än vanligt :(

Jag försöker också att inte hoppas för mycket, men det där hoppet ligger ändå där på något sätt.

Är också väldigt trött, men vet inte om det beror på stressen på jobbet. Jag somnar framför tvn vid halv nio, nio och sen lägger vi oss vid tio, halv elva och jag sover hela natten. Kanske vaknar en gång för att kissa. Småtrött brukar jag inte vara, men tempot på jobbet är också väldigt högt nu. Jag går upp innan kl sex och oftast så jobbar jag fram till kl sex (jobbar när jag kommit hem också). Behöver fixa med jobb även på söndagar.

Ja, nånstans känns det ju som jag är gravid men rent ?logiskt? tänker jag att jag inte är det, haha. Köpte CB testa tidigt, har inte bestämt mig än när jag ska testa, i helgen eller om jag ska vänta till tisdag.

Det är ju så, man kommer inte liksom inte undan hoppet.

Åh vad segt att du har så mycket stress på jobbet, men det kanske ändå gör att dagarna går snabbare? :)

Själv har jag fortfarande hemmakontor och extremt lugnt på jobbet, en dag känns som tre ungefär
  • snøflinga
    hurtänktedunu skrev 2021-09-24 19:58:50 följande:

Nu kom äl flytningarna med råge. Då får vi se till att få till det ikväll. Och I morgon och kanske dagen efter det haha. Ska iväg på fest i morgon så ska inte dricka. En bra ursäkt att vi måste åka bil så jag behöver köra. Hur ska man överleva den långa väntan nu?

Jag förstår inte hur så många kan låta bli att testa tills BIM?! Dessa två veckor mellan äl och bim är ju extremt långa!

Håller tummarna för dig :)
  • snøflinga
    LJM91 skrev 2021-09-24 21:14:02 följande:

Nu börjar BIM närma sig för mig (söndag) och har de senaste dagarna haft väldigt mycket gaser och riktigt jobbig magknip från och till, googlade på vad det kan bero på och vad dök inte upp som möjlig orsak - graviditet :P har inga andra symtom annat än väldigt svag molvärk från och till, men det känns nog mest som att mensen är på ingång faktiskt. Ska inte testa förrän på söndag och vågar inte hoppas på positivt, men ändå gör man ju det på något konstigt sätt.. Någon annan som har upplevt magknip som tidigt symtom?

Jag har varit rätt gasig/uppblåst senaste veckan men läste helt tvärtom att det inte är ett symptom. Man blir ju helt knäpp av att googla haha!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?