Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Tycker du gör rätt i att försöka ignorera dom. Förlåt om du redan skrivit men när skulle du på UL?
Då har jag fått ultraljud på torsdag 14;45.
Först så blev min remiss nekad på sjukhuset. Vet inte varför. Så barnmorskan ringde och pratade med dom. Fick ultraljudet :D fast måste köra till en annan stad då det inte finns tider där jag bor. Så nu hoppas jag tiden denna vecka går fort!!
Hur går det för dig ljm?
Ljm; förstår att man kommer till en punkt men nästan skiter i allt. Men sen kommer den orken som gör att man kämpar vidare. Tror dom senaste bim har jag knappt reagerat när mensen kom.
Vickan; jag är dålig på temp då jag själv är helt ny på det.
Fyrklövern; ja de är skönt att barnmorskan tog tag i det och ordnade tiden.
Vill bara tiden ska gå fort nu.
Har så många katastrof och panik känslor nu. Jag vet att symtomer kommer och går. Men när man inte känner ömma bröst en dag får man panik. Försöker tänka positivt men är också mentalt redo att det är ett ma. Önskar/hoppas sambon är mentalt redo för ett ma. Känns som han tog det hårdare sist.
Ljm; jag har tid 14;45. Så hela dagen kommer jag vara nervös.
Hoppas mensen håller sig borta. Har du tänkt ta test imorgon om mensen uteblivit? :)
Ljm; hur går det?
Själv har jag panik. Skulle ha tagit ledigt hela dagen!
Symtomer är typ borta, så misstänker starkt ett ma igen.
Tack för all pepp. Har kommit hem så ska tvätta muttan nu innan vi ska köra till sjukhuset.
Är det för mycket att ta en liten parfym spray på låret? XD
Inte nog med man ska ligga med benen i luften, vill inte det ska lukta illa. Fast det gör inte det hos mig iaf men tänker på personalen :p
Inget hjärtljud. Så har ett ytterligare fördröjt missfall. Ska till bara om 7-10 dagar. Uppfattade att jag får hjälp med utredning nu
Detta va inte så roligt. Har just nu inga ord eller tårar. Känns som detta är våran typiska tur.
Fick veta en nära vän är gravid, försökt 3 månader. Är såklart överlycklig och så glad för henne. Men aj som det sved.
Sen kan jag inte sluta tänka. Jag hade en blödning 17/12. Om de va mens så ska jag vara i v 6 nu. Som på ultraljudet igår. Men över läkaren va väldigt säker att det är ett ma. Men dumt nog finns hoppet där... Man borde kunna se hjärtljud i v 6. Får de när jag ska tillbaka senare för ultraljud.