• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Men herregud jag tror att jag börjar lipa! Gråter
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-08-19 15:57:41 följande:

Nämen wow stort grattis chilins!! Då var verkligen de svaga strecken positiva, så glad för din skull <3

amandakollb, tror också det bara ger onödig oro att fortsätta testa och jämföra streckens styrka :)

Dalarna, jag har fortfarande blinkande gubbe men tyckte tappen var något mjukare idag. Jättemycket flytningar men svårt att säga om de är fertila eller inte. Vågar inte lita på något tecken alls just nu :P Hur ser ditt test ut idag?

Tack snälla GråterHjärta det kom många tårar. Måtte det gå vägen denna gång. Tredje gången gillt säger man väl? Kommer inte våga glädjas än på ett tag.. men vad overkligt det känns. Har inga symptom alls. Men de absolut svagaste testen var positiva! 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-19 16:19:44 följande:

Chilin; stort grattis!!! Är så himla glad för din skull <3

Ljm; testet är lite starkare nu. Men inte positivt än. Besöket kommer imorgon, så hoppas vi får till det igen imorgon och sen varje dag efter lördag. 

Tack dalarna!!! Hjärta Vad jag hoppas för er alla.. jag vill gärna hänga kvar här i tråden med er om det är okej. jag vågar inte tro efter allt som hänt mig och ni känns lite som en familj nu. vill så gärna fortsätta Vara en del av den 
  • Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-19 16:29:49 följande:

Men ååå stort grattis chilins!! Va många plus vi fått i gruppen denna månaden, nu håller jag tummarna stenhårt för er andra också <3

Tack Evelina!!! Hjärta Jag med.. vill att alla här ska få plus typ samtidigt så vi får fortsätta följas jämt 
  • Chilins
    Sophiee92 skrev 2022-08-19 17:32:33 följande:

Men åååh stort grattis Chilins! Vad glad jag blir för dig <333

Tack sophieHjärta 

LJM och Dalarna; tack vad ni är fina Hjärta jag ringde min sambo på FaceTime när jag tagit testet, han var på jobbet och jag kunde verkligen inte vänta tills han kom hem. Vi blir såklart överlyckliga men jag har lagt fram testet på handfatet i badrummet för att jag ska se det när jag passerar, som stt man väntar sig att man ska gå förbi och se att det ändrats och står ?inte gravid?. Vi vågar inte bli så glada. Vi blev fullkomligt överlyckliga första gången vi plussade. Andra gången blev vi glada för att det gick utan min ena äggledare. Nu vågar jag inte bli glad för jag vet hur mycket som kan få fel.. sen Vet jag ju att processen börjar igen nu. Kontroller. Förra gången fick jag gå på ultraljud en gång i veckan i 5 veckor för att få konstaterat att det inte fanns något i hinnsäcken.. jag kanske vågar vara glad sen men Pendlar extremt mellan att vara lite glad nu och orolig 
  • Chilins
    summer13 skrev 2022-08-19 19:30:11 följande:

Jag försökte tänka i mina tidigare graviditeter att jag blir inte mindre ledsen om nåt skulle gå fel om jag varit orolig och negativ än om jag njutit och varit glad! 
    Så har försökt njuta varje dag av det lilla miraklet i magen!

Så fint sagt, ska försöka tänka på det! Hjärta
  • Chilins
    LJM91 skrev 2022-08-19 22:23:07 följande:
    Förstår att det är mycket oro och massa tankar som snurrar, när plusset är så efterlängtat blir det ju liksom mer att förlora om du förstår hur jag menar? Jag har inte varit i din sits men jag tror att jag hade försökt tänka att just nu är du gravid och försöka njuta av det, vad som händer imorgon eller nästa vecka eller månad eller år kan vi aldrig veta ändå. Vill också tro att vi som har fått kämpa lite längre för våra plus blir lite extra ödmjuka och tacksamma när det väl blir vår tur <3
    Kloka ord som vanligt av dig LJM Hjärta ska försöka tänka att jag kan faktiskt inte påverka mer. Jag tittar dock till graviditetstestet så fort jag är i badrummet men det kommer nog kännas bättre när jag passerat bim som antingen är imorgon eller tisdag. Då tänkte jag göra ett sånt här digitalt som visar veckor. Tempar även tills dess och sen kommer jag sluta med både tempning och testning. 
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-20 08:11:29 följande:

Chilin; de är smart att sluta med tempen och testade när du passerat BIM. Du har inte berättat om du gjort något speciellt denna gång och hur ofta hade ni sex och när? Ge oss detaljer:D

Själv fick jag äntligen positiv ägglossning test. Vaknade kl 6 pga marsvinen. Mannen va hård. Så då blev det ridning. Skulle inte ha gjort det om jag inte närmade mig ägglossning xD 

härligt Med positivt test och att ni fick till det!! :) verkligen bra jobbat av dig ;) 

Vi gjorde inget speciellt denna gång egentligen. jag fick blinkande gubbe på cd 9 så vi började ligga på cd 10 och körde varannan dag fram till dagen efter ägglossning. Fast gubbe på testen kom på cd 13.  Så det blev sex 5 dagar innan, 3 dagar innan, 1 dag innan och 1 dag efter ägglossning. Ägglossningen blev bekräftad 2 dagar efter fasta gubben. För oss funkar varannan dag bra. Det blir mindre press på sambon och det blir lite lugnare när man har en plan att hålla sig till. Vi har plussat 2 gånger med att ha sex på det här sättet men det är ju också flera gånger det inte funkat så det verkar ju vara så mycket som man inte kan påverka som också ska fungera även fast man gör på samma sätt. Jag har dock upptäckt att vi ibland slutat ha sex för tidigt, min ägglossning har ibland kommit 3 dagar efter fast gubbe så det är därför vi känt att vi behövt försöka en extra gång så när ägglossningen blivit bekräftad med tempning (för mig behöver NC se att det är tre dagar efter med hög temp) så har vi som sagt fortsatt 1 extra dag men kan välja om vi ska testa fler gånger beroende på om jag lyckats få bekräftad ägglossning eller inte. Jag tror att det här med att ha en plan har skapat ett lugn hos oss. Det är klart att det har känts konstigt och lite stressande att vi inte haft sex på dagen för fast gubbe när den kommit utan istället på dag 2 med fast gubbe men vi har hållit oss till planen för att sambon ska känna att han orkar med :p det enda jag gör i övrigt är att äta folsyra. just det! Jag ligger också alltid kvar 20-30 minuter efter sex (utan kudde under rumpan dock!! Haha) och väntar på att tyngdlagen ändå ska göra sitt. Om det har någon påverkan, ingen aning Men jag gör alltid det.. 
  • Chilins

Tack fyrklöverns och rewner Hjärta ni behöver inte oroa er för att det Ska påverka att man bara har en äggledare. Vi har plussat två gånger efter att jag tagit bort ena äggledaren nu. Däremot har vi ju haft otur förra gången och fått ett MA men det har inget med äggledaren att göra så ni behöver inte oroa er för just den delen Hjärta kroppen är fantastisk 

• Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-20 09:43:45 följande:

Ljm91; ser ut som du kommer få pluss idag eller senast imorgon. Vilken CD är du på nu? 

Chilins; vi har kört varannan dag denna vecka. Men tänkte få till det varje dag nu, helst till bekräftad ägglossning. Önskar jag började tempa tidigare. Då hade jag kunnat sett när jag haft sex och blivit gravid. Nu kan jag bara gissa. 

Tycker det låter bra :) det sägs ju att varje dag inte påverkar att det inte hinner fyllas på med spermier eller så eller att kvalitén ska vara sämre utan det kommer simmare men kanske inte lika många som om man har sex varannan eller var tredje dag men spontant tänker ju jag att det är bättre med några få simmare varje dag än inga alls vissa dagar. Men vi pallar inte ha sex varje dag flera dagar i rad.. så ni som orkar det, hatten av :) 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?