Inlägg från: Wave Mother |Visa alla inlägg
  • Wave Mother

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2021-12-11 10:28:40 följande:
    Förstår din tanke, men tempen håller sig hög från dagen efter ägglossningen ända fram till mensen, så den är svår att missa om man inte har en väldigt liten skillnad i temp eller tempar för sällan :) för mig hoppar tempen upp från ca 36,10 till runt 36,60, så för mig är det en tydlig ökning. Nu ligger tempen fortfarande stadigt runt 36,10, så det är bara att avvakta. Jag har förstått det som att LH kan öka för att kroppen försöker ägglossa, men sen är det inte säkert att ägget släpper ändå. Så min stegring kanske bara var ett försök till ägglossning :)
    Aha, ja då är det ju en annan femma! Då får jag hoppas att du får temphöjningen snart!
  • Wave Mother
    Jenek18 skrev 2021-12-12 12:51:28 följande:

Jag är gravid igen!! Mina ömma och spända bröst var inte inbillning. Sååå glad men även orolig för att få missfall igen. Men jag fortsätter tempa och hoppas att tempen håller sig hög. Stort lycka till er som har BIM snart!

Åh, vad kul! Stort grattis! Förstår oron, men de flesta graviditeter går ju trots allt bra! 
  • Wave Mother
    986247391 skrev 2021-12-13 09:01:17 följande:

Nu är ägglossningen över för denna månad, lite missnöjd över att vi inte fick till det dagen före och äl-dagen men det blev ändå totalt 4 gånger på en vecka. Enligt apparna har jag BIM 23-25 dec men tror snarare att det är runt 21-23. Håller alla tummar och tår för oss som har BIM kring jul! <3

Då har vi BIM ungefär samtidigt! Sitter mycket otålig här på äl+4. Försöker få mig själv att inse att det inte är någon idé att testa förrän om nästan en vecka.

Håller också tummarna för att alla i tråden får glada julnyheter :)  
  • Wave Mother
    Nuärdetdags19 skrev 2021-12-14 02:10:54 följande:
    Hej fina du. Tack så jättemycket. Ja det tycker jag verkligen. Jätteskönt faktiskt, för sånt pratar jag inte med mina när om..

Tyvärr så kom mensen ändå. Men men får försöka igen den här månaden.
    Samma här, pratar inte med många utom min man, och alla detaljer runt äl och testning osv känns lite onödigt att peppra honom med, för jag känner att det kan bli lite mycket press där. 

Typsikt att mensen dök upp. Men det kommer ju som tur är nya försök varje månad!
  • Wave Mother
    Solskensdag skrev 2021-12-15 09:38:23 följande:

Å jag behöver lite pepp :( Min cykel blev helt ändrat efter mf, så började äl testa på dag 9, men på dag 16 hade jag fortfarande bara fått en tom cirkel (cb test). Så jag tänkte testa varannan dag, men sen på dag 17, ända dagen jag inte testar, hade jag haft äl :( Då hade vi inte legat på 2 dagar. Vi fick till det dagen efter, men känns ändå så himla tråkigt att ev ha missat fönstret denna månad igen. Blir så sjukt stressad :(

Hej! Helt verkar ni ju inte ha missat. Jag har i alla fall läst att om man ligger varannan, eller till och med var tredje dag så är det ändå ganska bra chans. Man har ju fertilt sekret som gör att spermierna kan överleva bättre och vänta på ägglossningen. Så det är inte kört!
  • Wave Mother
    Liljas skrev 2021-12-16 09:49:39 följande:

Hej på er!

Jag är ny på familjeliv och jag följer gärna på här. Jag och min sambo har precis börjat med oskyddat och sagt att vi kör på som vanligt, händer det så händer det?

Dock är jag ivrig och jag har ju såklart initierat sex varje dag från 3 dagar innan ÄL till idag.. ???? ÄL var igår. Jag har inte tagit temp utan gått efter min mens-kalender, så jag vet inte exakt. ??

Så kul att få följa er andra.

Kram

Välkommen, och kul att få höra lite om dig! 

Vet du när du har BIM?  Alltid kul när man fått bra planering runt ÄL -- det blir ju extra spännande att vänta på BIM då. Håller tummarna!

• Wave Mother
    Liljas skrev 2021-12-16 15:07:29 följande:
    Tack så mycket!

Nu är jag helt ny på detta och inte så insatt, jag förstår det som att BIM är den dagen mensen förväntas (inte..) komma? Isåfall är det 29/12.
    Precis. Det är väl den lite knöliga "beräknad icke-mens" som det ska stå för :) 

Då kan det ju bli glada besked lagom till nyår för er, med lite tur. 
  • Wave Mother
    Liljas skrev 2021-12-16 15:35:07 följande:
    Jag det hade varit otroligt! <3

När har du BIM?
    Den 21:e. Men är inte så jättehoppfull eftersom det är försök sex och jag försöker ha lite mer avslappnad inställning inför varje BIM. Vi verkar ha rätt svårt att bli gravida.

Å andra sidan fick vi till det väldigt bra runt ÄL, så på så vis känns det som en bra månad :) 
  • Wave Mother
    Liljas skrev 2021-12-16 17:17:26 följande:
    Jag förstår, jag håller tummarna!

Är det första?
    Tack!!

Ja, första barnet. Vi började försöka i våras, och jag blev gravid rätt fort men det slutade i MA i slutet av sommaren. Så räknar sedan dess.
  • Wave Mother
    Junii91 skrev 2021-12-16 17:35:11 följande:

Har BIM tis eller ons. Är så ivrig på att ta ett test men skulle vilja ha era råd! <3

Har några rfsu testa ofta, 1 CB testa tidigt och 2 CB digital hemma. Hur skulle ni gjort, vilket test skulle ni tagit och vilken/vilka dagar?

(ag vet att det är bra att testa sig så nära BIM som möjligt men om man inte kan hålla sig till BIM haha)

Hur många dagar efter ÄL har du BIM?

Jag har fattat det som att det tidigaste man kan plussa är typ äl+8 eller 9, så skulle kanske ha väntat till äl+10 och tagit testa-tidigt då :) 

Jag har testat ganska ofta tidigare månader, men eftersom jag har kort lutealfas och har BIM på äl+11 eller 12 så är det egentligen rätt onödigt för mig.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?