Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Solskensdag skrev 2021-11-21 17:27:01 följande:

Asså premien för att ha missat denna månads chans får ändå gå till mig. Insåg i kväll jag hade bytet runt på vad blink vs fast smiley betydde. Så det var full rulle de dagarna med blinksmiley till ca 48 t efter, och sen totalt inaktivitet haha . Gah! Bara att skratta åt, SÅååå dumt ju!

Förstår inte? misstog du blinkande smiley för fast? Så ni bara sexade då och du slutade testa sen? Naj så typiskt =( Man kan ju ha blinkande i flera dagar innan fast :( Men kanske itne försent att ligga lite nu beroende på när du tror att äl kan ha skett?
  • Värphönan
    Pommii skrev 2021-11-21 17:52:43 följande:
    Vadå blink smileyn? Hehe
    Jag tog rfsu ägglossningstest, visade starkt streck dag 12 =)

använder man cb digital advanced ältester så visar den O vid icke fertila dagar. när man börjar närma sig äl (östrogennivåerna stiger) så visas en blinkande smiley i displayen och när man får positivt utslag, dvs att äl borde komma mellan 12-48h så blir det en fast smiley som inte blinkar längre. 

Gillar själv dom testerna för att man inte behöver analysera streckens styrka utan det är bara att se om det blir en blinkande eller fast glad gubbe hehe

• Värphönan
    Solskensdag skrev 2021-11-22 11:58:59 följande:

Å idag är en tråkig dag. Fortfarande ingen mens, dag 34 nu. Och så tråkigt jag missade denna månads äl! Räknar dagar, veckor, månader hela tiden och tänker tex hade jag börjat tidigare hade jag kanske varit i månad X nu, eller hade jag inte haft mf skulle jag ha haft UL i dec, och andra såna snurriga tankar. Vad hade ni gjort er av tankar om när ni ville börja försöka? För mig skulle vi giftas (juli i år), och sen ville jag ha varit 3 månader i mitt nya jobb. Ville även försöka 2 gångar utan äl test och sånt. Men nu när det tar tid, hade man ju önskat man började tidigare, livet i väntetiden känns bara som en transportsträcka?:( Hur är det för er?

Jag skulle plugga färdigt, vi skulle på en resa och jag ville inte behöva tänka på vad jag fick å inte fick äta under den resan, vi skulle gifta oss och ja sen började vi. Trots att jag egentligen ville va på jobbet i några månader (nytt jobb) först för att säkra gravidpenning men jag hann ändå va på jobbet i 6 månader innan nått hände. Tog 9 månader innan det tog sig. Använde äl-test 8 av dom.

Sen fick vi en underbar unge. Skulle haft en till nu men pga missbildningar så avbröts den graviditeten i v 18. Annars skulle jag haft en två nu som precis skulle blivit 3 månader. Är istället gravid för 3:e gången på ett år (ett mf också) och hoppas få träffa en sprallig plutt i maj. Även om jag tänker på hur det skulle varit egentligen ganska ofta så börjar jag känna glädje för framtiden.
  • Värphönan
    Dalarna91 skrev 2021-11-22 20:48:54 följande:

En fråga till er. Jag har BIM på torsdag. Har läst att ägglossningenstester kan visa positivt. Jag tog ett nu på kvällen bara för nyfikenhetens skull. De är ett svagt streck. Men jag tog förra månaden test efter ägglossningen och då va det princip helt blankt. Så frågan min är; har ni tagit ägglossningtest efter ägglossningen och haft svagt streck eller va det helt blankt?

Jag fick nästan alltid svaga streck förutom precis efter mensen då va det knappt inget streck alls. Och sen vid äl då såklart va det ju starkt streck. Men svagt streck skulle jag inte lita på som något tecken alls :(
  • Värphönan
    ung92 skrev 2021-11-23 15:14:52 följande:

Känner mig lite deppig.. Tog ett predictor early idag, dock inte med morgon urin och bim är nog kanske torsdag. Men inger streck.. Känner mig verkligen gravid, tyckte jag Kunde ana en skugga.. Men defenitivt inte positivt. Kan man testa negativt och sen pos trots ett sånt test

Är det före bim skulle jag rekommendera morgonurin. Hur många dagar före bim du testar säger egentligen inte så mycket utan snarare hur många dagar efter äl.

Ex jag har kort lutealfas, testar jag bim-4 så är jag bara på äl+8 och då är det inte ens säkert att ett testa tidigt registrerar något beroende på när ägget fäste, så långt svar men ja du kan fortfarande vara gravid trots negativt test före bim.

• Värphönan
    MommyA skrev 2021-11-27 09:17:54 följande:

Tog ett Cb digitalt idag och det var såklart negativt. 3 dagar innan BIM enligt app. Är det kört nu då? :(

Hur långt efter äl är det? Tror inte det är kört förrän mensen kommit. Själv har jag aldrig testat med digitalt innan jag fått streck på vanliga stickor så vet inte hur tillförlitliga de är tidigt?
  • Värphönan
    MommyA skrev 2021-11-27 09:36:24 följande:

Brukar ta andra test före men det var detta jag hade kvar och jag har symtom men är väl för att mensen ska komma. Stod 3 dagar innan 65 % och två dagar innan 90 % tror jag. Är 2 eller 3 dagar kvar innan bim enligt två olika appar. ÄL enligt app 15. Min menscykel har ändrats varje månad så har inte hel koll. Är bara så otålig.

Ja alltså egentligen är det konstigt att de skriver att det är säkert x dagar före utebliven mens eftersom lutealfasen kan skilja så mycket så det som är relevant är hur många dagar efter äl man testar. Om du vet när du hade äl och du är på äl+15 kan man tycka att det borde synas, men jag har själv Inter plussat förrän äl+16 en gång. Dock blev det mf då så vet inte om det är ett så bra exempel :/
  • Värphönan
    986247391 skrev 2021-11-28 10:17:56 följande:

Någon som använder Fitbits app för att logga ÄL och mens?

Första cykeln hade jag ÄL 22/11 och mens 10dagar senare. Nästa ÄL kom på CD 17, och mensen igår på dag 10.

Men enligt appen bör nästa ÄL ske redan på CD 13 och mens 14 dagar senare. Hade ni vågar lita på att appen stämmer? (Appen är inställd på 26 dagar med 5 dagars mens)

Den verkar utgå från lutealfas på 14 dagar istället för 10 som du har. Det går inte att lägga in det själv eller? Hade inte gått efter appen om när äl och mens förväntas, inte sålänge den inte verkar anpassa sig efter värdena man fyller i.
  • Värphönan
    Bez skrev 2021-11-28 09:25:17 följande:

Ni som kan clearblue äl test, köpte advance och kört de några månader innan, står ju i bruksanvisningen där när man ska börja och med min cykel brukar de bara cd 8.

Nu i morse (efter jag kissat) kikade jag på vilken dag jag är egentligen och såg att jag redan är på cd 10 och har som sagt redan kissat så missade morgonurinet. Är de dumt att ens börja slösa på dom nu för man börjar försent eller funkar de ändå att få blinkande osv?

Då är det ju inga problem att börja imorgon. Jag tog sällan mer än 5-6 dagar som tidigast innan förväntad äl. Man vill ju inte slösa pinnar i onödan. Sen tog jag kanske varannan dag tills jag fick blinkande gubbe.
  • Värphönan
    Semlan3 skrev 2021-11-29 19:02:05 följande:

Hej hörrni. Ät på vim-2. Fick bruna flytningar i lördags oh en liten blodfläck på pappret i lördags. Har alltid bruna flytningar ett par dagar innan mensen som blir mer och mer innan mensen drar igång. Men det har hpllig sig till sparsamma flytningar. Tog ett test nu på kvällen efter att ha hållit mig i 4 timmar, ett rfsu. Och jag ser ett svagt streck utan att anstränga mig. Ska ta digitalt imorgon men blir såklart direkt orolig över flytningar a. Och att jag har druckit massa vin och ingefärsshots eftersom jag trodde mensen kommit. Har blödit i tidig graviditet i 2 av 3 graviditeter, men man blir ju ändå orolig.... Vet inte om strecket syns på bild men irl syns det tydligt.

Det man äter och dricker såpass tidigt är i princip inget som skadar bebis om du skulle vara gravid. Den får ju näring från gulesäcken rätt länge innan moderkakan tar över :)

Hoppas det digitala visar positivt imorgon :) Vill itne skrämmas men har sett väldigt många spökstreck på rfsu så jag vågar inte lita på dom.

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?