Solskensdag skrev 2021-11-22 11:58:59 följande:
Å idag är en tråkig dag. Fortfarande ingen mens, dag 34 nu. Och så tråkigt jag missade denna månads äl! Räknar dagar, veckor, månader hela tiden och tänker tex hade jag börjat tidigare hade jag kanske varit i månad X nu, eller hade jag inte haft mf skulle jag ha haft UL i dec, och andra såna snurriga tankar. Vad hade ni gjort er av tankar om när ni ville börja försöka? För mig skulle vi giftas (juli i år), och sen ville jag ha varit 3 månader i mitt nya jobb. Ville även försöka 2 gångar utan äl test och sånt. Men nu när det tar tid, hade man ju önskat man började tidigare, livet i väntetiden känns bara som en transportsträcka?:( Hur är det för er?
Jag skulle plugga färdigt, vi skulle på en resa och jag ville inte behöva tänka på vad jag fick å inte fick äta under den resan, vi skulle gifta oss och ja sen började vi. Trots att jag egentligen ville va på jobbet i några månader (nytt jobb) först för att säkra gravidpenning men jag hann ändå va på jobbet i 6 månader innan nått hände. Tog 9 månader innan det tog sig. Använde äl-test 8 av dom.
Sen fick vi en underbar unge. Skulle haft en till nu men pga missbildningar så avbröts den graviditeten i v 18. Annars skulle jag haft en två nu som precis skulle blivit 3 månader. Är istället gravid för 3:e gången på ett år (ett mf också) och hoppas få träffa en sprallig plutt i maj. Även om jag tänker på hur det skulle varit egentligen ganska ofta så börjar jag känna glädje för framtiden.