Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag som tänka vara duktig och inte testa mig innan BIM. Nu funderar jag på att ta ett test imorgon. Har BIM på torsdag.
Jag som tänka vara duktig och inte testa mig innan BIM. Nu funderar jag på att ta ett test imorgon. Har BIM på torsdag.
Hur gör man för att inte få en massa förhoppningar och tolka symtom? Blir ju bara besviken sen :/
En fråga till er. Jag har BIM på torsdag. Har läst att ägglossningenstester kan visa positivt. Jag tog ett nu på kvällen bara för nyfikenhetens skull. De är ett svagt streck. Men jag tog förra månaden test efter ägglossningen och då va det princip helt blankt. Så frågan min är; har ni tagit ägglossningtest efter ägglossningen och haft svagt streck eller va det helt blankt?
Jag fick nästan alltid svaga streck förutom precis efter mensen då va det knappt inget streck alls. Och sen vid äl då såklart va det ju starkt streck. Men svagt streck skulle jag inte lita på som något tecken alls :(
Bim imorgon! Negativt test idag så tror tyvärr inte det blev något den här gången! :( Tips på bra ägglossningstest? Jag har bara använt Natural Cycles!
Alltså, jag får som att det tycker till på sidorna av magen, typ där äggstock/ljumske sitter. Ibland ena sidan, ibland andra. Ibland båda. Lite då och då. Kan det vara ett tecken? Tycker det känns annorlunda än det brukar..
Då har jag knipit hela dagen. Så jag kan ta ett grav test hemma efter jobb. Är säker de kommer vara negativt..
Tog grav test efter jobbet igår kl 16 efter att ha knipit från ca kl 10, Negativt.. blev så nedstämd. Har BIM imorgon eller fredag då jag är osäker på min lutealfas. Läste förut att folk har mycket lättare att bli gravid efter ett mf men tror vi inte kommer få det lika lätt. Har lite känning i magen att mensen är på väg men inte super tydligt. Så litar inte på min kropp just nu. Dum som man är så har man fortsatt lite hopp men innerst inne vet man att mensen kommer snart. Tiden får bara avgöra antar jag.
Deppig dag igen... Tog ett nytt test på morgonen och det var blankt. Så nu börjar jag tappa hoppet. Som sagt på lördag är det 14 dagar sen ÄL, och har oregelbunden och dvs noll koll. Så nu tog det hårt på mig trodde verkligen på åtminstone ett halvt synligt plus.. Men men. Tog apotekets egna som test..fqnns ett svagt streck efter tiden, men de ska man inte lita på. Jaja, kanske blir nästa månad plus istället
Ja men verkligen. Man blir så lurad när man känner så mycket.. ska boka in ett läkarbesök idag, känner att jag inte mår bra alls i kroppen. Kan inte sätta fingret på vad, men det känns inte helt ok. Trodde det var graviditet men känns verkligen som om man borde börja se något snart? :-/ Är några dagar kvar, är man för ivrig. Jag vet inte.. Har aldrig planerat barn, dom har bara blivit. Så detta är något helt nytt och de gör mig galen!