• 986247391

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

slo92 skrev 2021-09-23 10:48:01 följande:

Hej!

Liten uppdatering från mig, mensen är nu fyra dagar sen och kunde för första gången sen i måndags se till ett suuuupersvagt streck på rfsu stickan imorse, de övriga har varit blanka. Har nu bestämt mig för att ta ett digitalt test imorgonbitti för att få det svart på vitt. Känns jättenervöst och så ovisst alltihop. Nästan lite illamående av all ovisshet och väntan.

Är dom digitala testen mer tillförlitliga?  Börjar tvivla på att jag faktist hade ÄL när jag trodde att jag hade det, men om det stämmer borde jag vara på ÄL+14 idag, tog ett testa tidigt på ÄL+9 och ett på ÄL+12 (dock inte morgonurin) men båda stickorna var tveklöst negativa. Tycker mensen borde komma om testen är negativa så man vet när det är dags och försöka nästa gång...
  • 986247391
    Värphönan skrev 2021-09-23 21:16:06 följande:

Kan säkert va individuellt och olika märken men läst här om de som fått svagare streck på testa tidigt än vanliga test. Hur lång lutealfas har du normalt? :)

Kanske värt och testa ett sånt också då!

Detta är min första cykel på 12 år, så jag har ingen koll på någonting än så länge :/
  • 986247391

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att vi läst av ÄL testen fel och slutat testa för tidigt. Ingen mens och totalt tre negativa test på. Tog ett digitalt idag på vad som isf skulle varit ÄL+16 och hoppet dog lite då för visst borde det vara positivt vid det här laget?

Känner mig extra känslig och blir lättare ledsen, brösten ömmar och känns större/spända.

• 986247391

Inne på sjunde veckan efter uttag av p-stav och än så länge ingen ägglossnings i sikte? Känns som det kommer ta en evighet innan kroppen kommer igång igen. Suck!

• 986247391

Det känns som att det äntligen händer något nu efter 7veckors testande!

Detta måste väl betyda att ÄL är på gång de närmsta dagarna? Visst är det försent att testa med CB digitala nu? Den kommer väl inte hitta upptäcka någon stegring och därför inte visa något?

• 986247391

Glömde halva min fråga i all iver!

Ni som testar på morgonen, hur gör ni?

Det står att man inte ska testa innan kl 08, och gärna ha hållit sig 4h innan. Går ni upp tex kl 05 för och kissa och sen håller er tills 09 och tar ett test eller tar ni testet med dagens första urin efter kl 08?

• 986247391
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-22 06:26:08 följande:

Vet inte, men nu har du ett positivt resultat:) har ni sex nu och någon dag framåt har ni störst chans att bli med barn!

Vi lyckades pricka in gårdagen innan jag tog testet, så förhoppningsvis får vi till det några fler gånger i dagarna.

Men jag tänker fortsätta testa lite till, vågar inte riktigt lita på att det var ett positivt test när sträcken inte var lika starka..
  • 986247391
    slo92 skrev 2021-10-22 07:55:17 följande:

Plussade idag BIM+1 med CB digital, första ägglossningen efter mf. Hoppas hoppas att det går hela vägen den här gången, vågar inte riktigt tro på det än då jag började blöda bara några timmar efter att jag plussade förra gången.

Stort grattis!!
  • 986247391
    Wave Mother skrev 2021-10-22 08:03:28 följande:

Jag brukar utgå från när jag vaknar helt enkelt, för att inte låta testandet ta över tillvaron för mycket.

Så antingen håller jag mig till kl 8, eller så får jag göra testet lite senare, typ 11, om jag vaknar tidigt och behövt kissa innan 8. Jag brukar ta ett test på kvällen runt middagstid också (mellan 18 och 19).

Jag har inte varit supernoga med att ta exakt samma tid eller att hålla mig exakt fyra timmar, och det har varit tydligt när min stegring har kommit i alla fall de tre månader jag har testat hittills.

Jag brukar också främst ta på kvällen, runt 18 men det beror lite på hur panik-kissnödig jag är. Skönt och höra att det inte bara är jag som inte är nitisk med klockan och antal timmar!

Jag tror testerna börjar ta över min tillvaro lite för mycket, så jag hoppas att det är ÄL på gång nu och att kroppen börjar bli ?normal? efter p-staven.
  • 986247391
    dujagochbebisen skrev 2021-10-23 08:01:05 följande:

God morgon! Tog precis ett test på ÄL+11 / BIM-4, är så så nojig över alla dessa spökstreck. Första gången jag provar ett sånt här ?billigt test?.. Sambon ser absolut ingenting, men jag tycker mig se ett svagt streck där? Eller är det troligen ett spökstreck???

Jag ser ett väldigt svagt streck! Har ingen koll på hur vanligt det är med spökstreck, men tycker det är bra att du har det i åtanke iom att det är innan bim. Håller tummarna!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?