Inlägg från: Ollebollen |Visa alla inlägg
  • Ollebollen

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Juli1990 skrev 2021-09-15 06:40:10 följande:

Omg tog ett test imorse!! Kan inte fatta ????????????

Åååååh vilken känsla!!!!! Stoooort grattis!!!
  • Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 14:54:56 följande:

Jag tycker också det. Men läste om de va en nid blödning skulle man vänta ett tag med att ta ett test. Men ska ta ett test ikväll och imorgon.

Hur gick det för dig?
  • Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-09-16 19:29:45 följande:

Efter att ha knipit i flera timmar tog jag ett test. Det blev ett svagt test inom 5 min. Så har svårt att tro på det. Har typ mensvärk så är fortfarande övertygad mensen kommer. Har vart borti spök streck förut med rfsu, fast de kom 30 min efter. Så jag väntar med att fira till imorgon då jag tar test på morgonen med CB digital.

Sa till pojkvännen "jag tror jag är gravid, svagt test. Vi får se imorgon".

Herregud vad pirrigt! Håller tummar och tår!!!
  • Ollebollen

Någon kanske kan hjälpa mig här! Har kört på CB ÄL-test. Dagen efter min mens och uttag av spiral började jag testa med dessa för att se efter hur det låg till. Testade i tre dagar - tom cirkel. Och sen från ingenstans fast glad gubbe! Vi hade haft sex alla dessa dagar ändå bara för att vara säkra. Men jag fortsatte ta test för jag var inte riktigt säker, och alla appar sa att äl ska ske mycket längre fram. Nu 3 dagar efter den första fasta glada gubben får jag en till???? Någon som varit med om detta? Kollade på strecken också och jovisst är det starkt

• Ollebollen
    LJM91 skrev 2021-09-17 16:36:32 följande:

Idag har jag en lite deppig dag. Är bara inne på andra försöket men det känns redan som en hopplös väntan, slås av tankar som varför skulle detta gå lätt för oss, klart att vi inte kommer lyckas få barn.. Om det känns såhär redan under andra försöket, hur kommer det då kännas om typ ett år om det inte har blivit något? Har läst jättemycket om befruktning idag och bara att hela den grejen fungerar verkar ju så sjuk osannolikt. Hur är det möjligt att vi ens kan skapa nya människor inne i våra livmödrar (livmodrar? haha)? Halkar in på alla möjliga existentiella funderingar.. Får nog försöka hitta någon lättsam komedi att sjunka ner i soffan till ikväll! Hur mår ni andra idag?

Känner samma? pratade med sambon igår om samma sak, det är så jäkla mycket som bara ska klaffa. Känns omöjligt nästan. Men så ibland får man lite ljusglimtar när man tänker på den ljuva framtid som kanske komma skall?
  • Ollebollen
    Bez skrev 2021-09-18 23:16:07 följande:

Tänkte ta test i morgon bitti så nervigt är 3dagar innan BIM och äl+8 så kanske lite tidigt än men skulle så gärna få ett plus när mannen är hemma, han åker hemifrån 05:30 på vardagar? igår hade jag spänningar och ilande smärta i underlivet hela kvällen så kändes som de kunde va något men idag känner jag ingenting så inställd på att de nog inte vart nått den här månaden heller .. håll tummarna åt mig imorgon bitti

Ååh lycka till!!!
  • Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-09-19 08:12:20 följande:

Jag har så svårt att tro på detta. Men jag är gravid!

Har alltid haft en magkänsla att jag inte kommer bli det. Satt i badkaret och grät i tisdags kväll när dom bruna flytningarna kom. Men de måste ha varit genombrottsblödning.

Har försökt sammanlagt att bli gravid i ca 1 år. 9 mån med exet. 3e gången gilt med sambon.

Denna gången drack jag 2 msk kallpressad Vetegroddsolja. Om de hjälpte eller inte, det kan man aldrig veta.

Men jösses!!!! Grattis!!!! Hur långt efter ÄL testade du??
  • Ollebollen

Alltså jag blir så galen på mig själv!! Varför MÅSTE jag testa så tidigt som 7 dagar efter ägglossning??? Jag vet ju att man bara blir besviken. Har inte heller några symptom som kan indikera på graviditet? är det någon som varit gravid och såhär tidigt inte känt några symptom?

• Ollebollen
    slo92 skrev 2021-09-21 12:36:32 följande:

Tror det är vanligast att inte ha några symtom så tidigt :) förstår att du är nyfiken men kanske är sundast att försöka vänta tills bim närmar sig!

J det är det ju såklart men svårt att låt bli haha?.
  • Ollebollen
    Värphönan skrev 2021-09-21 12:34:43 följande:

Jag har senaste månaderna haft rätt jobbig pms men inför den senaste mensen så dök min pms inte upp. Så då tog jag bristen på tecken som ett tecken istället och fick ett positivt test på äl+10

Vad spännande!! Det tåls att hålla i baktanken!
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?