• Chilins

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

amandakollb skrev 2022-08-25 10:21:31 följande:
    hahah så är det verkligen! jag har dock tyckt det varit skönt att se stegringen i styrka nu när jag har tagit var tredje dag. men nu är det så starkt som det kan bli så nu ska jag sluta! jaaa joo vet ju det, vet inte varför jag har fått för mig att jag ska få det. men vet du vilken vecka där risken kan anses över för att få utomkveds? typ i vecka 8 kanske? 

Vet inte riktigt när risken för utomkveds upphör för har det fastnat i tex äggledaren så finns det ju en risk att äggledaren brister tillslut och det tror jag är vanligast upp till vecka 8 kanske. För mig var det aldrig akut eller nära att den brast men smärtorna jag hade var olidliga. 

• Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-25 12:12:48 följande:

Tack snälla ni! Vi fick se ett litet hjärta som slog <3 blev framflyttad 2 dagar så är i vecka 8+4 som det ser ut just nu. Jag har inte heller haft mycket symtom, nu har jag börjat bli lite illamående och är väldigt yr från och till

Så häftigt!!! Hoppas att få vara där jag också snart :) och skönt att höra att du knappt haft symptom, det lugnar en som inte heller har symptom? 
  • Chilins
    evelinagra1 skrev 2022-08-25 14:15:09 följande:

Chilins : jag hoppas så att du också får uppleva det om några veckor <3

Tack! Hjärta Du får hålla tummarna i början av september.. 
  • Chilins

Jag vill bara spola fram tiden för oss alla!! Ni är ett helt gäng som har BIM när jag ska gå på vul! Så vi alla sitter och väntar på samma datum! :) jag är så nyfiken på hur det gått för Er alla, håller tummarna För världens babyboom nästa vår För oss alla! 

• Chilins
    Sophiee92 skrev 2022-08-25 18:57:09 följande:

Evelina stort stort grattis! Vilken fantastisk upplevelse det måste vara <3

Chilins, tack för att du är med och hejar på oss! Även om jag inte kan tro att det kommer hända mig detta försök... Ärligt talat känns det som en ouppnåelig dröm där jag har alla oddsen emot mig (oklart vad dock...) kan bara inte visualisera att jag skulle bli gravid naturligt efter såhär många månader av försök. Men tack ändå för att du hejar på <3 ska försöka tänka positivt igen men just nu känns det som att det aldrig kommer ske på naturlig väg

Ge inte upp Hjärta inte än. Det kommer hända. Vi vet bara inte när. men det kommer hända för oss allihop här. helt säker på det 
  • Chilins
    amandakollb skrev 2022-08-25 22:19:35 följande:

Fyrklöverns, chillins, Elin89, tack fö svar! Varför jag är orolig är för att jag ibland har ont i magen längre ned, typ vid livmodern och kommer inte ihåg att jag hade det förra gången. det känns lite som molvärk/mensvärk 

Tro mig, du märker om det är ett utomkvedshavandeskap när det gäller Smärtorna :) det där låter inte alls som det 
  • Chilins
    elin1989 skrev 2022-08-26 11:10:19 följande:
    Jag tycker inte heller att det låter som utomkveds alls! Men jag märkte inte alls när det hände mig, vissa märker ingenting förrän äggledaren spricker och det blir superakut direkt. Men de flesta har smärtor och blödningar även innan det spricker förstås.
    Precis :) men tänkte utifrån den molande värken personen beskrev så låter just dom smärtorna inte alls som ett utomkveds utan mer bara normalt :) sen visar det sig säkert olika men är också svårt att gå runt och vara orolig för ett utomkveds om man inte har några symptom alls som visar på att det skulle kunna vara fallet förstås :)
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2022-08-29 18:57:02 följande:

Tidigare idag, mindre hoppfull pga tempen. Men sen när jag va på toa nyss så va det sån liten geleklump på papperet. Precis som förra gången jag va gravid. 
    Jag har haft lite koll efter den mellan äl och bim. 
    Ser nu fram emot onsdag och testet :D

Åh!!!! håller alla tummar!!! 
  • Chilins
    Rewner skrev 2022-08-30 14:54:46 följande:
    Min ägglossning kom ju en dag tidigare så jag uppdterar BIM-listan med nytt datum. Hoppas jag fick tag i senaste versionen. Den hade hamnat långt, långt bak i denna aktiva tråd. 

BIM-LISTA:
    Evelina; plussat 
    16/8 ca, Pinkfloweer, 11e försöket, andra barnet. Plussat
    24/8 Chilins, tredje försöket efter MA, innan dess ett utomkvedshavandeskap, första barnet. Plussat 
    3/9 dalarna91. 11e försöker. 1 tidigt missfall, 1 ma. Första barnet. 
    6/9 Sophiee92, 12e försöket, första barnet
    6/9 LJM91, 9e försöket, förmodligen haft ett tidigt missfall, första barnet 
    11/9 Rewner, 14e försöket, 1 tidigt missfall och 1 utomkvedshavandeskap, första barnet.
    Håller tummarna för er alla nu när BIM närmar sig för flera Hjärta  du och jag har ju liknande historia Rewner så jag håller alla tummar för att den här gången blev din gång också 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?