Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Kanelkringla skrev 2021-12-31 16:47:59 följande:

Hej vänner! Idag på bim +2 testade jag negativt och har fått lite bruna flytningar så mensen är på G. Den här månaden undrar jag om det inte blev något för att runt när ägget skulle fäst låg jag i nästan 40 graders feber. Hade liiiite hopp när mensen inte dök upp igår men cb digitalt stod det ej gravid! Bara bita ihop.. ni kanske diskuterat detta i tråden innan men har ngn av er testat rosenrot eller bidrottningsgele?? Gott nytt år på er <3 jag ska fira nyår med två gravida vänner.. känns lagom kul!

Tvärt om har jag hört att det kan hjälpa implantationen på traven att va sjuk. Då är ditt immunförsvar upptaget med att bekämpa sjukdom istället för att eventuellt stöta bort ägget. Sen hög feber under lång tid kan påverka celldelningen negativt istället så just den biten är ju inte helt optimal, eller om man tagit Ipren i samma veva.

Håller tummarna för nästa äl istället!
  • Värphönan
    26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

28/8 Värphönan (5:e försöket efter ängel, 2:a barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)PLUSSAT

1/10 lidhu (27 år, fjärde försöket, första barnet) PLUSSAT

6/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet) PLUSSAT

8/10 Hurtänktedunu (31 år, första försöket efter ma, tredje barnet) PLUSSAT

12/10 Essie0 (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/10 EIJ90 (31 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

20/10 slo92 (28 år, tredje försöket,1 mf, 1a barnet) PLUSSAT

27/10 dujagochbebisen (28 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

10/11 AllieP (27 år, tredje försöket med första barnet) PLUSSAT

21/11 toughshit (28 år, tredje försöket, andra barnet) PLUSSAT

29/11 Lövsångerska1991 (30 år, fjärde försöket med första barnet) PLUSSAT

2/12 Jolka (34 år första försöket efter missfall, tredje barnet) PLUSSAT

3/12 nomina (38 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

12/12 Jenek18 (30 år, första försöket efter MF med 1:a barnet) PLUSSAT

21/12 Wave mother (37 år, sjätte försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

29/12 Liljas (29 år, första försöket, första barnet)

30/12 LillaSam (28år, första försöket efter cykeln kommit igång efter p-piller stopp Jan2021. Första barnet) PLUSSAT

7/1 LJM91 (30 år, 4e försöket, första barnet)

10/1 evelinagra1 (11:e försöket. första barnet)

12/1 bez (31 år, 6:e försöket, första barnet)

12/1 BounceBambi (28 år, 6:e försöket, första barnet)

19/1 Sophiee92 (29 år, 4e försöket, första barnet)

19/12 Junii91 (30 år, 6e försöket, första barnet)

20/1 Dalarna 91 (30 år, 7e försöket, 4e försöket efter MF, första barnet)

21/1 Emmissss (30 år, tredje försöket efter mf, andra barnet)

25/1 z anonym z (28 år, 6e försöket, andra barnet

26/1 Solskensdag (30 år, tredje försöket efter mf, första barnet)
  • Värphönan
    Madelen21 skrev 2022-01-03 19:32:34 följande:

Nån mer som ser ett svagt streck?

Jag hade undvikit att ta test från CB som inte är digitala. Vill minnas att du har fått väldigt många ogiltiga test med dom innan? 

Som bilden ser ut så är strecket starkare på ena sidan än på andra, lite som ett T? Och då är det tyvärr ogiltigt. Det betyder inte att du inte är gravid men att testet inte kan avläsas som varken det ena eller det andra.

• Värphönan
    Madelen21 skrev 2022-01-05 06:50:50 följande:
    Det är streck hela vägen

Ok, kan va upplösningen på min skärm som gör det men på denna bilden ser strecket väldigt ojämnt ut som mer färg i ena kanten på strecket. 

Har du tagit något nytt och när har du bim? 

• Värphönan
    Dalarna91 skrev 2022-01-06 21:19:12 följande:

Hur går det för alla? Själv så har man snart ägglossning, det ska vara imorgon. Tar ingen temp eller tester då det är slut. Så gäller bara ha massa sex under veckan och hoppas ägglossningen inte blir sen som förra månaden. Är tråkigt att jag varken känner av ägglossningen eller får sånt sekret de flesta pratar om..

Alltså jag fick ju upp å ?gräva? med fingrarna för att kunna veta hur mitt sekret va. Passade på att kolla läget på tappen också och det va häftigt när jag märkte att den verkligen va mottaglig. Den ändrade placering å va tydligt öppen då.
  • Värphönan
    Pinkfloweer skrev 2022-01-07 09:00:49 följande:
    Jag tror tyvärr inte alla kan känna det ändå, jag har testat och får ändå inte ut några trådiga flytningar. Sen tappen va helt omöjlig å känna hur den va placerad med och om den va öppen eller stängd. Känns inte så bra å va inne me fingrarna å leta efter detta sekret heller, känns som man kan irritera tappen /rubba balans av det med men vad vet jag.

Menar inte att alla känner det då heller men att det kan vara ett tips om man vill kolla :)

Har man nytvättade händer är det absolut ingen fara, har inte koll just nu på vilken läggning men om din partner pullar, ber du hen gå att tvätta händerna innan eller om hen har en snopp att gå att tvätta den först? Det är ju mer hygieniskt att gå in själv med nytvättade händer. Tappen ändrar placering så känner man ett par gånger om dagen under cykeln så märker man att vissa dagar är den typ omöjlig att nå eller känna om den är öppen medans andra dagar är den långt ner och superlätt att känna. Är man inte bekväm med det så ska man absolut inte göra det men ett tips för att lära känna sin kropp och fertilitet :) Sålänge du inte har extremt långa och vassa naglar och är försiktig så finns det inget som riskerar att irritera, skada eller rubba något där inne.

• Värphönan
    Dalarna91 skrev 2022-01-07 09:06:04 följande:
    Känner du varje dag under cyklusen för att känna skillnaden. När jag kände under veckan tyckte jag det va typ mjukt. Men tänkte inte på det utan ville bara se sekretet. Kanske ska känna senare när jag kommer hem. Kommer komma med uppföljningar frågor när jag har känt :D
    Ja nästan varje dag iaf, när det närmade sig förväntad äl började jag känna flera gånger om dagen och sen kanske nån gång om dagen fram till mens typ. Mellan mens och veckan innan äl så va jag inte inne å rota så värst mycket hehe. Det va rätt intressant och jag kände att jag lärde mig en del på det.  Nu när jag är gravid är den långt ner nästan hela tiden och känns typ som att man trycker på ett par halvspända läppar eller vad man ska säga hehe. Inte alltid jag hittade sekret men just tappens placering gav mig en indikation på att nu är äl här tex.
  • Värphönan
    Dalarna91 skrev 2022-01-07 16:41:52 följande:

Kände efter nyss. Men kände ingenting. Vet inte riktigt vad jag ska känna efter. Googlade, läste tappen sitter högt uppe vid ägglossning. Kanske därför jag inte känner något? Får känna efter senare. Är ganska trött efter en lång dag på jobbet.

Det är säkert högst individuellt men jag tycker det är lättare att känna den just när jag har min fertilaste dag för då pekar den neråt och sitter längre ner. Annars är den liksom lutad framåt och typ omöjlig att få tag på.
  • Värphönan
    Trullsan123 skrev 2022-01-09 11:35:16 följande:

Hej.

Vi försöker med vårt tredje barn nu. Jag har pco och äter letrozole. Blir det inget snart börjar vi med ivf. Den 28 dec hade jag en äggblåsa på 18mm och sen mensens första dag är jag på dag 24 idag. Tog ett test idag som jag tycker visar ett streck. Håller ni med eller är det ett spökstreck? Vågar inte tro på för mkt då jag gått igenom två missfall. Plus tester jag trott visat streck men sen kom mensen. Någon som ser bra på tester? Är det inte för tidigt när det bara är dag 24?

Om det är för tidigt eller inte beror på när äl va. Det finns de som plussar 7-8 dagar efter är skett medan andra plussar först på dag 16 eller 20 efter äl. Jag hade tagit ett nytt imorgon bitti igen men svagt hoppfull för dig :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?