Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Jag skulle säga under :)
Jag skulle säga under :)
Vilka dagar/tider är testen tagna?
Då börjar den långa väntan till BIM. Har tagit Vetegroddsolja och folsyra ett par dagar. Haft sex varje dag sedan lördagen. Då jag inte tempar eller känner av ägglossning så är det lite gissning när jag har ägglossning, men fick starkt ägglossningstest igår. Så antar jag har det idag. Ska bort nu på kurs men vi fick till det igår kväll och imorse. Hoppas det räcker.
Tänker att den absoluta peaken hade kunnat vara mellan de två nedersta också. Strecken blir ju alltid lite svagare när det torkat. Därför gissar jag på att de två kunde varit lika starka om man sett dom "färska" brevid varandra om du förstår vad jag menar.
Okej, men då kan ju strecket ha varit starkare tex 12/12 på kvällen. Så det är inte kört! :)
Idag kom mensen.. känns jobbigt. Tankarna snurrar, tänk om det aldrig går? Prickar vi in dåligt kring ÄL? Vad kan vi göra bättre? Känns som att så många plussar. Jobbigt detta ska ta sån tid..
mf, andra barnet)
Hoppas ni alla fick en trevlig julafton igår!
Jag har haft en helt okej jul men lite deppigt med en gravid svägerska och mycket fokus på graviditet och barn.
Fick mens i tisdags, på ÄL + 10 vilket stämmer med tidigare cyklar, mensen var ungefär lika sparsam som den varit tidigare dag 1 och 2, men sen avstannade den nästintill helt med lite spottings dag 3.
Känns som det blir fler och fler ?dåliga? tecken på rad, både kort cykel (23-26 dagar), Bara 10 dagar mellan ÄL och mens plus sparsam mens?
Här är en graf jag fann förut. De är nog från person till person hur högt hcg är osv. Men ville bara dela med mig den :)
Hej alla,
Jag var aktiv i den här tråden innan, men sen kände jag att jag var tvungen att försöka släppa allt kring graviditet för jag började må så dåligt kring det, men jag har börjat känna att det inte spelar någon roll, hur jag än försöker har jag tänkt på det, på ett eller annat sätt, och fått fortsätta bli besviken på besviken på besviken...just nu känner jag att det aldrig kommer bli ett syskon till mitt barn. Så det känns som det är bra att få skriva av sig här igen istället för att gå med sina tankar själv....jag har fått en tid hos gyn nästa månad, pga spotting några dagar innan mens och längre cykler de senaste månaderna. Förra månaden kom inte mensen förrän dag 40, och denna cykel verkar bli lång den med....även min lutealfas har gått från 10-11dagar till 14-16 dagar hittils. Jag är riktigt orolig för vad som händer med min kropp, nu när mensen ska komma snart med så vaknar jag och känner mig varm på natten..inte märker jag heller några trådiga äl flytningar vid ägglossning som jag märkte av för bara några månader sen. Är det fler som upplevt samma sak här inne att kroppen helt plötsligt bara strejkar och har förändrats i den här processen att försöka bli gravid?? ? Rädd jag har fått pco eller nåt annat så detta aldrig kommer gå....eller ta en evighets jävla evighet. Utsäkta men jag känner extrem stor hopplöshet just nu pga allt det här..
Vet hur det känns, är på försök 14.. Vi gör alla rätt men det tar sig ändå aldrig. Vi påbörjade en fertilitetsutredning i oktober och har tid på fertilitetssektionen om 10 dagar och då ska vi få svar på blodproverna vi skickat in. Både förväntansfull och skräckslagen.