• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Dalarna91 skrev 2022-07-08 22:31:53 följande:
    Förstår vad du menar. Jag ska ta ett test på söndag om jag inte får mens imorgon. Har inga symtom på något. 
    Spännande med test imorgon om mensen inte dykt upp. Håller tummarna stenhård för att den inte kommer!

Alltså, jag tog ett test nu på morgonen. Det är INTE POSITIVT, men, så tog jag en bild på det innan jag slängde det och på bilden så ser det liiiitegrann ut som att det syns en skugga. Är jag helt ute och cyklar eller vad säger ni? Och fan så patetisk man blivit som sitter och försöker analysera så uppenbart negativa tester... Btw, är inte på BIM -3 idag utan på -2. 
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-07-09 09:59:22 följande:
    Jag tycker också att jag kan skymta en skugga! Håller alla tummar och tår för att det är positivt <3
    Åh på riktigt!? Men det är också så konstigt för i verkligheten syntes det inget :( bara på fotot sen. Brukar det inte vara tvärtom? När jag fick mitt svaga streck förra gången så syntes det mer i verkligheten... Supertack för tumhållningen <33
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-09 10:01:13 följande:
    Jag fick också ett sånt för några månader sen, kändes som man höll på bli galen när man stod där och analyserade under ljuset från lampan, men jag hoppas verkligen att det är början till något positivt för dig!! 
    Det är inte helt omöjligt iallafall för när jag plussade med mitt nuvarande barn var det suuupersvagt streck på bim dagen! Det syntes men väldigt svagt, blev inte starkt förrän dagar senare så jag hoppas för dig nu!
    Jaaa visst blir man smått galen av det här!
    Åh men det låter hoppfullt! Hur svagt var det då? Syntes det tydligt eller bara om man verkligen fokuserade :P...
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-09 10:41:25 följande:
    Det syntes men svagt men var mer åt grå hållet så kunde likväl tas för ett spökstreck nästan och då var det endå på bim dagen , men några dagar senare var det inga otydligheter, så med tanke på du är bim -2 så hoppas jag för dig :)
    Aha, men vad hoppfullt ändå att det kan vara så svagt t.o.m på bim. Åh men tack! Dock, nu när jag tittar på bilden noggrannare så syns det ju bara på håll, zoomar man in så ser det helt blankt ut så är ganska säker på att det är negativt.
    Hur många dagar innan bim är du nu och planerar du att testa?
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-09 12:17:11 följande:
    Ja men verkligen, så jag hoppas det är din tur denna gång! Har du några symtom? Försök håll vid hoppet att det kan va för tidigt<3 även att jag vet hur svårt det är...har själv gett upp nånstans med tanke på allt känns exakt som innan mens, är på bim -4 . Har haft spotting två dagar innan mens så väntar mig det på måndag men tänker jag endå kan ta test på tisdag eller onsdag som är bim dagen endå. Bara för å få det överstökat. Men denna månaden svider helt klart mer mentalt för nu är det så nära försök 12 och överallt läser man att de flesta blir gravida inom ett år men snart hör man inte ens till de allra flesta ! För vad skulle vara skillnad de två fjuttiga försöken som är kvar. 
    Men tack snälla du! Jo har många symtom men tänker hela tiden att det är PMS. Har molande värk till och från och framförallt hugg i äggstockarna sedan några dagar efter ÄL. Har massor andra symtom också men just nu känns det bara som jag inbillar mig... Förstår tanken att bara vilja få det överstökat. Hoppas innerligt att mensen håller sig borta för oss alla denna månad.

Håller helt med om att det känns tufft nu när man närmar sig 12 månaders spärren. Vi har ju redan varit på en fertilitetsutredning där dom kollade att allt såg bra ut med mig och tror helt ärligt inte jag är redo att påbörja IVF direkt efter sommaren men man får helt enkelt ta det då. Man vill ju bara så gärna kunna få barn på egen hand! :'(
  • Sophiee92
    Pinkfloweer skrev 2022-07-09 15:46:53 följande:
    Om du har såna symtom så känns det endå lite hoppfullt tänker ja :) hoppas hoppas! Jag hoppas med för alla nu, efter såhär lång tid är det sååå vår tur!! Skönt endå fått veta att allt är bra på utredning, kollade de även din partner med? Jag får också såna känslor inför tankar på ivf ...vet inte om man orkar det ens. Men vi har bestämt iallafall att vi ska göra utredning till hösten om inte försök 11 ger nåt nästa gång..kan dock ibland känna jag får lite dåligt samvete som beklagar mig när jag redan har ett barn när ni kämpar med att få första..
    Ja men visst är det vår tur snart!!! Jo jag vill gärna tro det också men jag har haft molande värk till och från innan mens nu senaste 5 försöken dessvärre. Hugg i äggstockarna är nytt dock, men tycker det kommer nya saker nästan varje månad haha... 
    Ja det var super skönt att få höra att allt var bra. Jag var livrädd för stopp i äggledarna men dom var fina tydligen. Min man gjorde aldrig spermaprov, vi gjorde utredning mer för att jag ville kolla upp mig och han har ett barn sen innan, men givetvis ska vi kolla upp honom också om vi måste gå vidare med utredning nu här i höst.
    Låter klokt att vänta till försök 11 och sen påbörja utredning, det kan ju ta sin lilla tid också innan allt är klart inför att söka behandling. Men tycker vi fokuserar på att vi alla hinner bli gravida tills dess :)
    Jo förstår hur du tänker. Det måste ju iaf vara skönt att veta att ni åtminstone kan bli gravida och dessutom har ett barn tillsammans, även om du precis som oss har all rätt att längta efter ett till barn <3 Min största rädsla är att det aldrig skulle bli, då vet jag helt ärligt inte hur jag skulle orka. Men med hjälp så är jag säker på att det kommer gå för oss alla sooner or later :)
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-09 15:48:54 följande:

Då fick jag min mens. Tydligen har jag en lutealfas på 11 dagar. När jag kommer hem senare ska jag se över min mens och när jag haft ägglossning och hur vi har prickat in den egentligen. Då jag trott haft 12-13 dagar lutealfas... Kanske har träffat helt fel hela tiden 

Nej fasiken då! :(
  • Sophiee92

Hej alla! Tack för att ni hållit tummarna för mig. Tyvärr var testet imorse om möjligt ännu blankare än igår, bemödade mig inte ens med att ta en bild. Försöker ställa in mig på att mensen kommer imorgon men fan så ledsen man blir :(...

Hoppas på alla er som väntar på BIM nu <3

Evelina vad glad jag blir att du fick positivt ÄL-test nu! Perfekt tajming ju!

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-07-10 19:11:35 följande:

Hej hörni :) vet inte om ni minns mig men jag har hängt med i denna grupp sen augusti förra året och har ett utomkvedshavandeskap och ett missfall i bagaget sen dess. Nytt försök nu. Lite försenad ägglossning efter missfallet så vi började lite väl tidigt men nu väntas ägglossningen vara imorgon då jag hade glad gubbe igår. Fick till det både igår och idag. Det får räcka för denna gång :) vill bara säga hej till er som är kvar i denna tråd och att jag håller tummarna för er! Snart måste det väl ändå vara vår tur Hjärta kram på er 

Hej Chilins, minns dig också. Vad tråkigt att höra allt som du fått gå igenom. Hoppas att det är båda din och vår alla andras tur här snart <3 Skulle ju inte kunna bli bättre än att få plussa innan sommaren är slut... 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?