• nomina

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej på er! Har en fråga om äl-test om någon har mer erfarenhet kring dessa...

Om man bara kan få till det en gång för att försöka, när rekommenderar ni då? Dagen före förväntad höjning, dagen för positivt äl-test eller dagen efter?

Vi planerar att iallafall försöka just när stickan testar positivt men vi kanske tänker fel??

• nomina
    Nótt skrev 2021-11-15 13:25:13 följande:

När stickan visar positivt så beräknas äl ske om 12-48 timmar. Så ha sex den dagen ni får positivt, med fertilt sekret överlever spermierna =) 

Det låter bra, förhoppningsvis kan vi få till det fler gånger, men om inte så iaf en gång och då med störst chans till bebis :)
  • nomina
    986247391 skrev 2021-11-15 17:25:25 följande:

Vi går i samma tankar, jag jobbar ?kontorstider? denna vecka, medan min man jobbar kvällsskift så vi är inte hemma och vakna samtidigt innan fredag, men gissar på att ÄL-testet blir positivt idag/imorgon. Vår tanke var att försöka få till det åtminstone samma dag som testet är positivt och gärna dagen efter, men det bygger på att jag går upp mitt i natten när han kommer hem.

Det får bli så här med, jag hoppas vi kan idag även om det inte är positivt än, så när det är positivt har vi sagt att vi kommer att få till det oavsett vad. Om det så sker i flygplanet så ;)
  • nomina

Var ute på ärenden idag och plötsligt känner jag att det bubblar till i trosorna. Går på toa och torkar mig, är en mindre vit krämig flytning, luktar nästan inget.

Jag har varit gravid tidigare men minns inte att jag haft flytningar, har nu på äldre dagar inte lika mycket flytningar som för 10 år sen..

Min fråga, någon som haft denna typ av flytning vid graviditet? Är på äl+7

• nomina
    986247391 skrev 2021-11-24 19:19:45 följande:

Nästan exakt samma sak hände mig igår, på ÄL+6. Har haft p-stav senaste 10+ åren(tog ut den i aug och är nu på andra cykeln) och knappt haft flytningar alls, men igår kom en rätt så krämig flytning så pass att det kändes blött.

Det blev inte jätteblött i trosan eftersom jag gick på toa max 5 min efter jag kände att det kom och torkade mig.

Jag tänkte att det kanske är UVI, men då brukar det lukta mer illa och inte se så vita ut (vill jag minnad det)

Då ligger vi ganska nära varandra :) när har du BIM? Ska du våga börja testa dig snart?
  • nomina
    986247391 skrev 2021-11-24 20:42:55 följande:

Jag har inga ?vanliga? tecken på UVI, men det var ett par år sen jag hade det sist så minns inte riktigt hur det kändes i början.

Enligt appen jag använder har jag BIM 1/12, men har precis börjat använda den så vet inte hur exakt den är. Förra (och första) mensen kom bara 11 dagar efter positivt ÄL-test så det är möjligt att den kommer innan 1/12 också. Jag tänkte försöka hålla mig från att testa tills på söndag. Hur tänker du?

Maken vill gärna testa i helgen, så kanske testar vi på söndag. Men jag vill helst vänta tills tisdag iallafall. Jag har köpt tre testa tidigt tester så vi kan ju leka lite också :p
  • nomina

Drömde inatt att jag plussade...testet visade dessutom att det var tvillingar! Åh kan det få vara en sann dröm?

• nomina
    Wave Mother skrev 2021-11-27 16:10:16 följande:

Tyvärr kom mensen här, som vanligt, så ny BIM i december väntar. Försöker fokusera på att det snart är julledigt istället för att bli less på att det aldrig tar sig.

:(

Hoppas på en bebis till julafton då!!
  • nomina
    Jolka skrev 2021-11-29 06:33:20 följande:

Tog ett test idag. Tycker jag kan se en svag streck, gjorde en i förgår och den var helt blank ska ta en digital imorgon.

Det låter bra! Håller tummarna för dig!! :)
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?