Inlägg från: Ollebollen |Visa alla inlägg
  • Ollebollen

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Willow89 skrev 2021-09-21 14:44:29 följande:

Jag vågar knappt skriva det, men jag tror jag är gravid. Igår hade jag ju värk i äggstockarna som höll i hela dahen, på kvällen sen hade jag "ryckningar" i nedre delen av magen i några timmar.

Idag har min mage varit svullen som en ballong, kan knappt knäppa byxorna! Har även en molvärk, liknande mensvärk. Mensen är dock 8 dagar bort. Har kissat som en tok i två dagar och drömde dessutom konstiga drömmar i natt.

Under det halvåret vi försökt har jag inte känt någonting över huvud taget den här perioden av cykeln. Så antingen är jag gravid eller skendräktig. Nu är det otåligt!!

Men guuuud blir pirrig i hela kroppen!!!!!!!!
  • Ollebollen
    slo92 skrev 2021-09-23 10:48:01 följande:

Hej!

Liten uppdatering från mig, mensen är nu fyra dagar sen och kunde för första gången sen i måndags se till ett suuuupersvagt streck på rfsu stickan imorse, de övriga har varit blanka. Har nu bestämt mig för att ta ett digitalt test imorgonbitti för att få det svart på vitt. Känns jättenervöst och så ovisst alltihop. Nästan lite illamående av all ovisshet och väntan.

Men guuuuud vad pirrig ja blev!!!
  • Ollebollen
    snøflinga skrev 2021-09-23 08:44:18 följande:

Hejsan! Jag har följt med i tråden ett litet tag då jag och min man planerar vårt andra barn nu. Så spännande och fint av alla som delar med sig av sina resor tycker jag! Också otroligt skönt att inte känna sig ensam med alla funderingar och tankar kring allt. :)

Jag hade min första ägglossning 14-16 september ungefär, efter att jag tagit ut kopparspiralen 10e. Jag har haft konstiga mensliknande smärtor sen några dagar tillbaka, varit ovanligt trött och ömma bröst sen igår. Jag testade med graviditetkollens testa tidigt (7 dagar efter befruktning) idag, men det var negativt.

Jag ska ha mens på tisdag eller onsdag nästa vecka så tänker att testet borde visa något nu om jag skulle va gravid. Men jag känner att jag har så dålig koll på hela den här biten med ägglossning osv. Man blir ju tokig av att vänta till bim! Ni andra som använt testa tidigt test, när har ni fått positivt i relation till både äl och bim? :)

Som tidigast kan ju ägget fästa efter 5 dagar, men det kan också ta längre tid, det är inte kört till 100% förens mensen kommit!
  • Ollebollen

BIM-Lista

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet)

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

23/9 bez (31 år 2:a försöket, 1:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

3/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

16/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

• Ollebollen
    hurtänktedunu skrev 2021-09-24 19:58:50 följande:

Nu kom äl flytningarna med råge. Då får vi se till att få till det ikväll. Och I morgon och kanske dagen efter det haha. Ska iväg på fest i morgon så ska inte dricka. En bra ursäkt att vi måste åka bil så jag behöver köra. Hur ska man överleva den långa väntan nu?

Åååh lycka till nu!! Haha jag brukar spendera tiden med att drömma mig bort och hänga här på familjeliv
  • Ollebollen

Någon som kanske kan hjälpa mig? Jag fick 1 vecka efter mens positivt ÄL med CB. Efter 3 dagar igen fick jag ännu en glad gubbe. Nu nästa cykel tänkte jag ta stickor istället för att själv kunna se stegring. Så imorse testade jag, solklart positivt, testlinjen är starkare än kontrollstrecket. Det är inte helt omöjligt att jag kan ha ÄL nu för det funkar med antalet dagar på min cykel. Men vad händer!! Har även tagit gravtest som är negativt så det är inte det :/

• Ollebollen
    Värphönan skrev 2021-09-25 08:55:37 följande:

Förstår inte riktigt? Du skriver att det inte är omöjligt att du har äl nu men du undrar vad som händer? Förmodligen har du äl inom de närmaste två dygnen då :) vilken cd är du på?

Det jag blir förbryllad över är att jag redan 2 gånger denna cykeln fått positivt ÄL-test. Är på cykeldag 23. Vilken i sig kanske inte är konstigt att få ÄL då? Hittade ett inlägg från vulverine som kanske kan förklara nåt?

• Ollebollen
    Willow89 skrev 2021-09-25 10:46:43 följande:

Om jag INTE är gravid måste jag gå och kolla upp om jag är sjuk i nåt, fick just en värmevallning och kräktes från ingenstans när jag stod och diskade.

Men gud vad spännande även om det inte låter så trevligt! När har du tänkt testa??
  • Ollebollen
    sigridgunnar skrev 2021-09-25 11:55:13 följande:

Kunde inte hålla mig så jag tog test redan idag beräknad bim 30/9 plussade!!!

Åååååh grattis!!!!!!!!
  • Ollebollen
    sigridgunnar skrev 2021-09-25 11:55:13 följande:

Kunde inte hålla mig så jag tog test redan idag beräknad bim 30/9 plussade!!!

Hade du några symptom? Gjorde ni något annorlunda? Såg att det var erat sjätte försök om jag inte läste fel. Såååå roligt man blir helt pirrig!!
  • Ollebollen

BIM-listan funnen! Stort grattis till alla som plussar!!!!

26/8 SecretFlower (35 år, 1a försöket, 4e barnet) PLUSSAT

29/8 Sheltie (25 år, 2:a försöket, 1:a barnet) PLUSSAT

4/9 Kiwikiwi (31 år, första försöket med första barnet) PLUSSAT

6/9 Meemelie (32 år, första försöket med andra barnet) PLUSSAT

11/9 hejsan91hejsan (30år, 4e försöket efter ma, första barnet) PLUSSAT

14/9 Chilins (30 år, första försöket, första barnet) PLUSSAT

16/9 Juli1990 (31 år, andra försöket med första barnet) PLUSSAT

16/9 Dalarna 91 (30 år, tredje försöket med första barnet)

19/9 slo92 (28 år, 2a försöket, 1a barnet) PLUSSAT

20/9 evelinagra1 22 år ( 5e riktiga försöket, första barnet)

20/9 Summertime 26 år (1a försöket, 1a barnet)

22/9 EIJ90 30 år (2:a försöket, 2:a barnet)

25/9 Willow89 (32 år, sjätte försöket med första barnet)

25/9 Sofgal (25 år, andra försöket, 1:a barnet)

26/9 LJM91 (30 år, andra försöket, första barnet)

28/9 snøflinga (27 år, första försöket, andra barnet)

30/9 Emmy ( 26 år första försöket första barnet)

1/10 Lövsångerskan (30 år, andra försöket med första barnet)

3/10 BounceBambi (28 år, andra försöket med första barnet)

4/10 Junii91 (30 år, tredje försöket, första barnet)

6/10 Beckizen (27 år, tredje försöket, första barnet)

9/10 Avokado92 (28 år, andra försöket efter mf, första barnet)

9/10 ChilliChoklad (29 år, femte försöket, första barnet)

10/10 ollebollen (23 år, första försöket, första barnet)

10/10 Hurtänktedunu (31 år, andra försöket efter ma, tredje barnet)

11/10 Sophiee92 (29 år, andra försöket, första barnet)

12/10 Jenek18 (30 år, andra försöket med första barnet)

14/10 AllieP (27 år, andra försöket med första barnet)

16/10 Wave mother (37 år, tredje försöket efter ma, första barnet)

21/10 bez (31 år 3:a försöket, 1:a barnet)

?/10 toughshit (28 år, andra försöket, andra barnet)

?/? Essie0 (30 år, första försöket, första barnet)

• Ollebollen
    knyttets skrev 2021-10-05 12:32:55 följande:

Det var någon annan i tråden som hade gjort en sammanfattning av tiden innan plus och tyckte det var en kul idé ifall det kan vara till stöd för någon.

Vi lyckades på tredje försöket. Ca 3 månader efter att jag slutat med p-piller. Lyckades under två cykler fånga stegring på ÄL-test. Har under senaste året förberett genom att motionera mycket, gå ner i vikt, lägga om matvanor. Har också bytt till ett mindre stressigt jobb. Ätit folsyra, magnesium, zink c- och d-vitamin under tiden vi försökt.

Vi hann inte ligga på själva ägglossningsdagen men två gånger dagen innan och en gång dagen efter. Så hade i princip gett upp hoppet och drack också några glas alkohol under helgen (ÄL på en fredag).

Tidiga symtom:

-stunder av illamående från ÄL+6 och framåt

-akne

-svullen mage, men framförallt svullet ansikte mest kring ögonen

-otroligt ömma bröst från ÄL+7 (BIM-7)

-trötthet som verkligen golvade mig från ÄL+7 och det ser ut att hålla i sig

-upplever att kroppsbehåring blivit mörkare

-anfåddhet

Gravtesten på morgonen BIM-4 (ÄL+10) otroligt svaga, men hade blivit jättemycket starkare till kvällen och då visade också digitala testet positivt.

Åh vad spännande läsning! Testade du någonting tidigare än ÄL+ 10?
  • Ollebollen
    knyttets skrev 2021-10-05 15:46:57 följande:

Jo! Testade från ÄL+8. Innan tydligt plus på kvällen ÄL+10 var strecken så svaga så det kunde lika gärna varit spökstreck, blev så chockad när det plötsligt kom ett plus och sedan ännu visade gravid på digitala. Morgonurinet ÄL+10 visade knappt något alls, bara en svag skugga.

Åh vad spännande! Detta ger mig hopp!!
  • Ollebollen
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-18 21:37:23 följande:

Haft sex fem dagar i rad nu. Täckt de mest fertila dagarna. Ska för säkerhets skull få till det på onsdag också. Enligt appen ser det väl ut som att vi borde ha prickat in ägglossningen rätt bra? Bara det inte är dåligt att ha sex så ofta. Men jag läste att det inte är så farligt, är mer om man genomgår ivf som det är noga med att spermierna ska hinna mogna. Vill vara inte missa ägglossningen nu när jag inte tagit tester. Hade dock ont i ena äggstocken idag, så borde vara rätt tid.

Vet inte vad jag vill ha sagt egentligen. Bär på en känsla att det känns så overkligt om jag lyckas bli gravid, typ ?det är väl klart att det inte blir något?. Någon som känner igen den känslan? :/

Jag har läst att det är en myt att det skulle vara mindre bra att ligga varje dag! Påverkar tydligen inte spermakvaliten! Fick upp det i min app FLO som ändå verkar vara himla vetenskaplig och med läkarhjälp osv?
  • Ollebollen
    Lövsångerska1991 skrev 2021-10-23 16:22:21 följande:

Grattis till alla plus! :)

Börjar känna mig rätt nere nu. Känns precis som förra perioden innan det blev negativt resultat. Lite hugg i ena äggstocken ibland, flytningar som inte är så där genomskinliga som de nog borde vara om det vore något. Vill bara ge upp allt på något sätt. Livet känns tungt. Inget känns särskilt roligt.

Kan känna igen mig! Jag var jättedeppig förra veckan för det kändes så himla omöjligt att allt skulle kunna klaffa, det är så mycket som ska bli rätt för att en grav ska ske. Och det kändes omöjligt att jag ens ska få bli mamma. Varför skulle jag få det liksom?

Det jag gjorde då var att jag klickade hem en pyjamas till mig själv, OCH ett matchande bebis-set i randigt/beige. Jag kanske tar ut mycket i förskott men det gjorde mig glad. Det fick mig att känna att jag också kan få den här lyckan. Jag la liksom ut det i universum att det kommer att ske!! Haha kalla mig galen/vidskeplig men det gjorde mig glad iallafall!

Jag antar att man får hitta olika knep i denna resan så man inte blir helt galen på vägen. Eller ja, det är jag kanske redan då. *fniss*
  • Ollebollen

Kan någon hjälpa mig!!!! Har ni när ni varit gravida fått genombrottsblödning kring där mensen skulle kommit? Hur mycket var det och hur länge???

• Ollebollen
    Dalarna91 skrev 2021-11-06 16:54:59 följande:

För mig startade det tisdag kväll, slutade onsdag ca kl 12. De va bara mörk brunt och nästan svart på onsdag morgonen.

Var det aldrig klar-rött?
  • Ollebollen

Längesen jag skrev här nu. Men jag plussade idag! Har varit så skönt att få ventilera allt med er här, tack!

• Ollebollen
    Lövsångerska1991 skrev 2021-12-04 08:34:18 följande:

Stort grattis! Kram :) <3

Tack snälla alla ni!

Symptomen jag hade var att 9 dagar efter ÄL mådde jag lite illa, dock inget idag haha. Sen var jag lite täppt i näsan, och 3 dagar innan jag plussade högg det till i livmodern och det tolkar jag nu som implantation. Mycket kan ju hända men jag har bestämt mig för att jag ska vänta barn och inte vänta missfall
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?