• Sophiee92

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Rewner skrev 2022-07-23 14:12:11 följande:

Håller med övriga. Du sätter verkligen ord på de där känslorna, Chilin.

Senaste tiden har så många gamla klasskompisar som jag inte egentligen har så mycket kontakt med längre lagt ut på FB att de fått barn. Egentligen borde jag ju bli hoppfull av det och se det som ett gott tecken om att jag inte är för gammal (fyller 37 senare i år), men har mest känt mig avundsjuk och tänkt "varför de och inte jag?". Ingen känsla man är stolt över eller mår särskilt bra av.

Tampas också med samma avundsjuka känslor och det är så förtärande att tänka så men man kan bara inte stoppa det... Har många både nära barndomsvänner och bekanta som lägger upp på sociala medier stup i ett att dom är gravida eller fått barn, hugger till i magen på en lika mycket varje gång...
  • Sophiee92

Godmorgon alla!

Instämmer bara med dig LJM, sån otrolig värme i den här tråden och är så glad att man är en del av vår lilla grupp mitt i allt elände <3

Så, denna månad har jag ju börjat med Rosenrot... Och nu fick jag precis glad gubbe på CB:s digitala, gick från tom ring på CD11 till fast gubbe direkt nu på CD12... Började antagligen att testa för sent :/ känns väldigt stressande att vi inte fått till det något mer innan. I två dagar har vi bara haft sex för att det är mysigt och han har då inte "lyckats" komma i mig. Det här skulle ju vara månaden vi liksom gav det allt. Om vi misslyckas nu så känner jag att vi behöver gå vidare med IVF, blir helt vettskrämd av tanken men finns ju inget annat alternativ. 

Är det fler som fått fast gubbe direkt och inte blinkande emellan? Rädd för att ÄL redan kan ha varit när det blir så?

• Sophiee92

OMG grattis Evelina!!! vad otroligt glad jag är för dig <333 Berätta allt om hur ni hade sex den här månaden ,symtom och vad du gjort annorlunda :D

• Sophiee92
    Chilins skrev 2022-07-24 10:30:39 följande:
    Åh det önskar jag också!! vilket himla fint tjejgäng 
    Alltså vilket härligt gäng vi skulle varit! XD
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-24 09:34:39 följande:
    Jag tar tester med stickor. Och jag gick från väldigt svagt streck till starkt streck (torsdags) på ett dygn. Jag tempar men har fortsatt inte haft ägglossning. 
    Så tror inte ägglossning händer snabbare trots snabb stegring. Men alla kroppar är olika. 

Vi kommer inte få till något sex denna gång. Han är dålig, va till akuten igår så han fick lite vätska. Men är inte bättre. Men på ett sätt är det lite skönt. Nu kan jag bara fokusera på min kropp och inte sitta och analysera tex om sekretet va sperma eller inte. 
    Sen hoppar jag över progrestron krämen. 
    Åh känns tryggt att du också får snabb stegring men att ÄL ändå kan dröja efter det.
  • Sophiee92
    Dalarna91 skrev 2022-07-25 10:36:24 följande:
    Jag är på CD 17. Fick positiv ägglossning test CD 13. Men som jag har sett så här jag ägglossning 4 dagar efter positivt test. Jätte konstigt..
    Förra månaden hade jag tydligen också ÄL 3-4 dagar efter positivt test. Tycker det känns märkligt eftersom det står överallt att ÄL kommer 24-48 h senare... Men som sagt, skönt att höra att det finns fler som upplever samma.
    Hade du fått bekräftad ägglossning nu? Läste att ni fick till det 1 gång så det var ju iaf något! 
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-07-25 10:58:30 följande:
    oj! Jag tyckte att jag har ägglossning i det senare laget, denna gång 3 dagar efter positivt test.
    Chilins, tempar du också och kan bekräfta att ÄL kommer så många dagar senare eller utgår du från när mensen kommer? :)
  • Sophiee92
    Chilins skrev 2022-07-25 11:50:25 följande:
    Jag tempar också men fick först bekräftad ägglossning trots att tempen inte höjdes direkt dagen efter men när mensen nu kom flyttades mensen en dag vilket ju blev mer rimligt eftersom det då följdes av en temphöjning efter det. 
    Ah förstår. Men märkligt ändå att vi är flera som får ÄL mer än 48 h efter positivt test...
  • Sophiee92
    LJM91 skrev 2022-07-25 13:35:19 följande:

Vad tråkigt att mensen kom chilins :( nya tag inför ett nytt försök <3

Jag har fått en tid både för mig och sambon på en privat gynekologklinik i början av september, ringde och berättade om mina långa menscykler och höga AMH-värde och det var inga problem att få en tid. De ville kolla sambon också så de inte ger mig massa hormoner ?i onödan?. Känns skönt att ha en tid bokad, men också nervöst inför vad de eventuellt kommer hitta.

Skönt att ni fått en tid att kolla upp er. Så kan du säkert få bra hjälp med dina långa menscykler också! Jag måste också boka ett nytt besök på fertilitetskliniken här i höst men det bär mig emot verkligen...
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?