Inlägg från: evelinagra1 |Visa alla inlägg
  • evelinagra1

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

LJM91 skrev 2022-06-29 22:08:44 följande:
    Hade jag varit du hade jag tagit den efter ägglossningen, visst var väl detta första gången du fick en så pass sen ägglossning? Jag tänker att det kanske var en engångshändelse och inte innebär att du har problem att få igenom ägglossningar, och därför inte behöver krämen förrän efteråt. Så har jag tolkat det jag har läst i alla fall :)
    sen jag började med NC så har jag haft ägglossning mellan cd 18-20 förutom senaste ägglossningen då den var sen. 18-20 är väl kanske lite sent men ändå ganska normalt? Jag tror ju att även om jag hade fått ägglossning tidigare så hade jag ändå haft än lutealfas på 10 dagar, jag tänker att jag tester att ta efter äl denna månaden eftersom att jag är bortrest mellan vd 11-15 så vill jag ju ändå inte på skynda ägglossningen denna månaden haha..
  • evelinagra1

Tusen tack för all hjälp! Vad hade man gjort utan er här inne.. jag testar att ta krämen efter ägglossning för det känns väldigt fel att ta innan, är lite nervös över hur kroppen ska reagera men tänker att det är ju inte blivit någon bebis på över 1 år så det kan ju inte bli värre tänker jag haha..

• evelinagra1
    Dalarna91 skrev 2022-06-30 14:02:11 följande:

Evelina; lyssnar på progrestron nu. Och hon säger det är det mildaste och ofarligaste man kan tillsätta. 

åå vad bra! 
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-02 15:06:15 följande:

Idag upptäckte jag minsann riktiga äggviteflytningar som kunde bli flera centimeter långa, tappen känns mjuk och öppningen något större så nu hoppas hoppas hoppas jag att ägglossningen är på gång. Känns som att jag jinxar bara genom att skriva det, men alla de här ?symtomen? har jag inte haft tidigare denna cykeln. Snacka om rekordsen ägglossning oavsett..

Va härligt!! Hoppas verkligen att ägglossningen kommer nu! Jag börjar få lite molvärk och är rädd att ägglossningen kommer väldigt tidigt denna månaden.. åker ju iväg imorgon och kommer hem på torsdag kväll :/ 
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-02 22:02:47 följande:
    Om det är till någon tröst så har jag haft molvärk flera veckor innan ägglossningen :P men du känner ju din kropp bäst. Om ni har sex imorgon innan du åker och på torsdag kväll när du kommer hem så har ni i alla fall gjort allt ni har kunnat om ägglossningen skulle ske under tiden du är borta. Håller tummarna för att den dröjer lite till!

ja så kan det säkert vara, är så otaggad och har ångest för denna jobbresan så allt känns bara skit haha.. men vi får göra det vi kan <3

• evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-03 08:12:05 följande:

Idag kom den fasta gubben på testet, herregud äntligen! Brukar ägglossa dagen efter, så CD60 blir det. Jisses alltså..

Fyrklöverns, det låter som en väldigt bra idé att ta kontakt med en kurator, det är aldrig fel att få professionell hjälp med att reda ut sina känslor och få stöd i hur man kan tänka. Jag gick till en terapeut för ett par år sedan vid en tidigare jobbig period i livet och det gjorde enorm skillnad för mig. Hoppas du får tid hos en bra kurator <3

Jaaa äntligen!! 60 dagar är inte dåligt.. hoppas krämen gör så att du får tidigare ägglossning nästa månad! 
  • evelinagra1
    LJM91 skrev 2022-07-03 22:08:10 följande:

Denna gången gick jag lite crazy och såg till att vi hade sex i en ställning där mina höfter var lite uppåtvinklade eller vad man ska säga, jag låg kvar en halvtimme efter att min sambo kommit och därefter satte jag in min menskopp i ett försök att riktigt bada livmodertappen i sperman xD det sägs ju att sådana husmorstips inte ska göra någon skillnad men vafasen, är man desperat så är man känner jag. Tänkte ta en stor dos D-vitamin innan jag går och lägger mig idag och försöka förföra sambon imorgon också, så har jag verkligen gjort vad jag har kunnat denna ägglossningen.

Har gått och blivit dunderförkyld i helgen ovanpå allt, googlar såklart som en galning kring om det är positivt eller negativt för våra chanser att lyckas. Har ni någon erfarenhet eller tanke kring det?

jag har en kompis som blev gravid när hon hade corona, jag har hört att det ska vara bra när man har virus eller så för att då har kroppen fullt upp att ta hand om det men vet inte om det stämmer :) 

• evelinagra1
    Fyrklöverns skrev 2022-07-06 14:25:05 följande:

Haha de är så pinsamma som lägger till sig efter att de plussat.

Tänk er att ni väntat så länge så sannolikheten blir bara högre och högre för varje månad att just ni får plus, så tänkte jag iaf och det stämde för fick två plus på raken efter ett års försök. 

Kan ni inte köra en egen BIM lista här? Så har jag också lite koll och kan heja på er :) 

Det är ju faktiskt smart! Har jag en normal cykel denna månaden så borde jag ha bim 23/7 :) 
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?